photoshop kunnig sökes

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

photoshop kunnig sökes

Om ämnet håravfall
axon0001

25 Aug 2019, 11:14

Finns det någon som är bra på photoshop här som kan göra om näsa samt utstående öron om jag skickar bild på den personen som jag vill att ni ska redigera ?

Eller har ni tips om hur man gör det själv.. de videon som finns på youtube är inga höjdare på just att göra om utstående öron.
sparrow

27 Aug 2019, 14:35

Du har nog fått svar på det här i en annan tråd, men det spelar inte någon roll om man gör en exceptionellt bra förändring av ett utseende i photoshop. Det är ändå en plastikkirurg som ska klara av att gör jobbet. Det fungerar nog inte så att man går till en plastikkirurg med en photoshoppad bild och säger att såhär vill jag att ni gör. De kommer med stor sannolikhet att ha sina egna sätt att se på vad som är möjligt att åstadkomma och ha egna förslag på vilka förändring som kan göras.

När det kommer till öron, och det endast handlar om utstående öron så finns det en hel del du kan testa själv, t ex att se till att öronen under så stora delar av dygnet som möjligt hålls invikta mot huvudet. Med tiden kan öronen därigenom ändra form helt naturligt. En kirurg vill såklart hellre ha 50 000+ kr för att gå in och skära och korrigera. Men den inställning man bör ha är att allt man kan göra naturligt ska man först göra allt för att testa. Kirurgi ska alltid vara bland det sista man tar till.

Sedan är det såklart alltid svårt att ha någon egentlig åsikt utan att veta vad det handlar om. Det kan ju röra sig om något som är långt utöver det normala, eller så kan det röra sig om något som kanske är ganska normalt. Hur man ser på ett utseende, om man är missnöjd eller ok eller nöjd, kan ju skifta en hel del.
axon0001

27 Aug 2019, 22:00

sparrow wrote:
27 Aug 2019, 14:35
Det är ändå en plastikkirurg som ska klara av att gör jobbet. Det fungerar nog inte så att man går till en plastikkirurg med en photoshoppad bild och säger att såhär vill jag att ni gör..
Jag håller med sparrow men för mig handlar mer om att kunna se hur jag kommer se ut på ett ungefär om jag gör dessa operationer och om jag verkligen kommer passa in med de nya öronen samt näsan eller om det kommer se värre ut.
Innan jag tappade hår 2008 så såg jag ok ut egentligen men sen dess och ju äldre man blev samt all skit man har gått genom under åren så har det satt sina spår i form av ledsna ögon och linjer under ögonen när man fejk smilar osv.
Sen att ha stor näsa samt halv fula öron och halv flint skalle med fläckar när håret växer gör inte saken bättre direkt... och ansiktet är skälens spegel så du kan tänka dig vilket bemötande jag har haft sedan jag var barn tills nu vuxen man och bör ha hela paketet som bra vänner, tjej el fru o barn, bra jobb etc men nej allt gick åt skogen pga hur man ser ut och inte hur man beter sig, folk vill inte ge en chans till fula människor, det är mentalitet över hela världen och inte minst i Sverige tyvärr.
sparrow

28 Aug 2019, 00:54

Jag fattar. Samhället idag är på många sätt absurt med så pass mycket fokus på utseendet. Jag tror inte att det var så här illa när jag växte upp. Riktigt illa att det kan göra så pass stor skada på människor.. Det kan vara svårt med utseende och det bästa är att i så stor utsträckning som möjligt att jobba med det man har och i så hög grad som möjligt acceptera sig själv. Det viktigaste man kan uppnå är att känna sig ok med sig själv. I vissa fall kan man behöva hjälp med det. Det är inte helt enkelt men det finns många böcker som tar upp det här som kanske kan vara värda att läsa. Jag skulle kunna säga att du kan behöva prata med en psykolog och kanske rent av gå i terapi, men det är inte enkelt att hitta rätt i vården idag och det är många som mår psykiskt dålig. Självhjälpsböcker för att uppnå en bättre självkänsla kan vara en del. Jag ha inte läst något av det, men kanske kan det vara något att kolla på.

Konkret så tror jag ändå att det här med öronen kan vara något du kan försöka påverka själv. Jag började störa mig på mina öron när jag var i tonåren, så när jag hade glasögon hade jag bågarna utanpå öronen. Jag hade längre hår då. En del påpekade det, och jag tänkte inte på att det kan ha en positiv effekt på sikt. Men idag är mina öron inte alls utstående. Men då tänker jag även idag på att t ex inte ha glasögon som trycker ut öronen. Du kan även köpa tejp som fäster på huden och tejpa öronen och sedan ta ett kort eller se hur det ser ut när öronen är mer invända än utstående. Jag tror i alla fall att just öronen kan vara det enklare att göra något åt själv. När det gäller håravfall finns det ju fler möjligheter idag. Men det är beroende på hur läget ser ut och hur mycket pengar man kan lägga på det. Men jag tycker att man ska agera och förändra det som går att förändra, och acceptera det som inte går att förändra. Man ska inte gå runt och bara må dåligt om det finns något man faktiskt kan göra. Men i det så får man inte glömma att det viktigaste är att jobba på självkänslan och självförtroendet genom att stärka sitt inre. Det yttre är ändå bara en yta. I slutändan handlar tiden på den här jorden om vilken slags människa man är och vilka slags människor man drar till sig i livet. Ju yngre man är desto svårare kan det vara, men med åldern blir mycket enklare om man hittar andra vägar framåt i livet. Man behöver omge sig med människor som ger en support.

Det är svårt att ge bra råd.
mmbap

02 Sep 2019, 21:18

Det är helt klart fel väg att gå att försöka sig på plastikkirurgi. Tänk om nåt skiter sig tex, eller att du inte blir nöjd. Förstå vilken ånger.
Gym och skägg och en bränna är mina rekommendationer. Att springa och äta sunt gör under för välmåendet, en välmående människa uppfattas som mer attraktiv helt klart. :dance:
axon0001

08 Sep 2019, 01:44

sparrow wrote: Jag fattar. Samhället idag är på många sätt absurd
Det är svårt att ge bra råd.
Jag har mycket o säga sparrow men jag har inte energin till det längre :(
Jag tackar helt klart för dina varm ord och text... Jag önskar att det fanns bättre lösningar till mitt problem men jag vet inte vad det är som gör att jag ska behöva ha det såhär och i så många år som det har vart nu när det finns betydligt värre fall än mig.. Skulle du kunna se mig i verkligheten skulle du tycka jag är tokig som skriver såhär om mig själv men antar att mitt fall är unikt men på ett absurd sätt.

Ensamheten och brist på goda vänner samt kvinnor förstör livet på många plan och ser man inte bra ut i en stad som sthlm så blir man utanför var sig man vill eller inte... tillslut så åker man buss eller tåg på fritiden, helger och tom högtider... ingen hör av sig eller vill gå ut med dig och på dating appar är det rena skämtet om en av 10 kvinnor (30 plus) ens svara ett par gånger för att tillslut sluta höra av sig eller svar osv.
Går man och tränar så tar ingen kontakt med dig på gymmet och i ens ålder så känner man inte heller för att jaga folk eller kvinnor. Sist men inte mins så är man inte så lång heller runt 170cm om man nu inte har krympt mer de senaste åren och då kan du tänka dig hur det är... Kan varken ragga på unga tjejer pga min 30 plus ålder samt utseende och inte heller på riktiga kvinnor för att de är långa och inte vill ha kort ful man etc. Så där sitter man år in och år ut.

Så jag antar att göra dessa operation är min sista utväg samt räddning för att man lever ändå inte ett normalt meningsfullt liv iafl utan dör långsamt ut för varje dag, månad, år som går.
Och visst tar man enorma risker för man vill inte bli handikapp när något går fel, man är trots allt fullt frisk och hälsosam tack o lov... jag menar ingen vill tappa luktsinnet ifall näs operationen skulle gå fel eller tappa känseln i örat eller näsan osv osv vilka komplikationer det nu kan uppstå.
Men det livet man lever är också hemskt.
Varför ska man ha det såhär i så många år sedan man kom till det här landet och inte minst sina bästa unga år när nyanlända utlänningar som inte ens kan språket knallar runt med vackraste svenska brudarna eller tom vackra utländska brudar. Då tittar man ner i marken eller vill begrava sig själv mer eller mindre.
Jag tror att alla kan svaret redan men svaret är för att dessa utlänningar ser rätt bra ut.. iafl många av de tror jag... Och så är det med livet.
Ser du bra ut så vill folk ta kontakt med dig oavsett om du kan språket eller inte.
Man skäms totalt att berätta hur länge man har varit här och levt på det sättet utan det ena eller andra. Vad ska man ens skylla på längre...

Jag kan bara säga att mitt liv suger och hemsk att jag kan lika gärna hamna på gatan om 2-3 år och tänk hur folk kommer behandla mig då när de har redan behandlat mig på det sättet utan att de ens känner mig.
Texten kan kännas extrem men jag har varken gjort något eller skadat någon för att förtjäna ha det såhär isolerat när det finns skit människor som har det 100 gånger bättre än mig.

Tack för den här gången.. hörs igen när jag orkar svara eller skriva :)
Hårboll

09 Sep 2019, 14:40

axon0001 wrote:

Går man och tränar så tar ingen kontakt med dig på gymmet

axon0001 wrote:

Ser du bra ut så vill folk ta kontakt med dig oavsett om du kan språket eller inte.

Nu kanske jag är fel ute... men får intrycket av att du kanske väntar på att andra ska nå ut till dig? Och att du föreställer dig att ett snyggare yttre leder till att fler når ut till dig och kontaktar dig?

Alltså, fulare män än dig (garanterat, utan att ens veta hur du ser ut) har lyckats få vänner/kvinnor etc. Och de behöver inte vara rika, berömda eller speciellt fantastiska.

Kanske en klyscha, men du kanske ska leta andra sätt att få vänner och kvinnor? Utifrån det du skriver så ger du inte precis intrycket av att vara speciellt utåtriktad, karismatiskt och positiv? Är säker på att du har flertalet grymma egenskaper du skulle kunna bejaka hos dig själv och utveckla. Vilka miljöer befinner du dig i? vad brukar du göra?

Jag tror dock inte det är fel att samtidigt försöka förbättra sitt utseende då det kan hjälpa att boosta sin självkänsla. Men även om du hade förvandlats till tom cruise över en natt så kommer inte allt komma till dig gratis.

Glöm inte att det finns extremt snygga människor som inte heller fått kvinnor, vänner och framgång.
Skriv inlägg