Rabatt på PRP I Sthlm

Rabatt på PRP I Sthlm

Om ämnet håravfall
Hårsökes

03 Nov 2019, 00:31

I min sökning på PRP behandlingar hittade jag nedan. Verkar vara riktigt bra pris vilket gör att jag kan tänka mig att offra de få tusenlapparna - och vem vet, kanske får man dessutom resultat!

http://www.laserklinikcenter-st.se/prp-behandling/

Tänka både tipsa men även be om er input vad gäller kliniken, samt vad jag ska fråga efter under konsultation (läste nånting om att alla PRP är inte skapta lika)

Vad tror ni, är detta intressant?
Hårboll

03 Nov 2019, 11:47

Hårsökes wrote:
03 Nov 2019, 00:31
I min sökning på PRP behandlingar hittade jag nedan. Verkar vara riktigt bra pris vilket gör att jag kan tänka mig att offra de få tusenlapparna - och vem vet, kanske får man dessutom resultat!

http://www.laserklinikcenter-st.se/prp-behandling/

Tänka både tipsa men även be om er input vad gäller kliniken, samt vad jag ska fråga efter under konsultation (läste nånting om att alla PRP är inte skapta lika)

Vad tror ni, är detta intressant?
Tjena Hårsökes, som jag ser det utifrån vad jag läst och hört så är en viktig parameter för en framgångsrik prp behandling nivån av koncentrationen av trombocyterna (blodplättarna).

I de studier som gjorts där man visat att prp överhuvudtaget har en signifikant effektiv har använt sig av högre koncentration än x5 (om jag inte missminner mig). Sök gärna runt lite på pubmed för att vara säker.

När jag var hos dr.Rahal så rekommenderade han och sitt crew att jag skulle fråga efter minst x5 när jag kom hem till Sverige om jag planerade att fortsätta med PRP.

Har högt förtroende för honom och även för de studier som publicerats, så därför skulle jag inte nöja mig med något under x4 iaf.

De flesta kliniker använder sig av olika "kit" de köpt in fråm olika distributörer, så som Eclipse PRP, Regen Lab, etc. Så kan de inte svara på vilken koncentration så går det att kolla upp på nätet om de kan berätta vilket system de kör.

Var en medveten konsument! Och ställ krav.

Bra att lägga upp en plan för hur du ska använda PRP. En gång i månaden i ett halvår och sedan 1 gång i månaden efter det? Det är tyvärr en dyr behandling i långa loppet p.g.a. man behöver vara långsiktig.
whyatt

03 Nov 2019, 12:19

Viktigt att understryka, precis som hårboll poängterar, och du själv är inne på, PRP är inget 110% standardiserat protokoll och ej heller en fullt utvecklad terapiform. Många teorier existerar och i dagsläget beklämmande få klara tillvägagångssätt backade av vetenskap. Som konsument sökandes en sådan här ny och oprövad teknik måste krav ställas på kliniken i fråga. Vad har de för success rate? Dokumenterar de ens? Att bara chansa och nåla ner någon random PRP i skalpen bör avstås. Hur vet man att inte mer stress åsamkas hårsäckarna av detta?
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårsökes

03 Nov 2019, 12:27

Tack Hårboll, Whyatt för bra frågor.

Kan ju säga att jag inte tänkt mig mer än totalt kanske 4 behandlingar, då de flesta rekommenderar minst 3 behandlingar.

Ska ställa frågorna till kliniken. De håller sig själva högt på sin hemsida (förstås), men hade ni ändå chansen att få en känsla för deras PRP utifrån sajten och vad de skriver där?

Har ni övriga intryck av den kliniken? rykte etc?
Last edited by Hårsökes on 04 Nov 2019, 13:53, edited 1 time in total.
Chrillee

23 Nov 2019, 00:00

Märkligt att de har en bild från en annan klinik (Nordic Hair Clinic) i bilden. Jag har gjort 4 PRP men mitt håravfall har fortsatt så för mig var det inte effektfullt.
Skriv inlägg