Sveriges Bästa kändishårsvall 2019 (omröstning)

Sveriges Bästa kändishårsvall 2019 (omröstning)

Om ämnet håravfall
whyatt

08 Dec 2019, 15:02

Det börjar bli dags att utse Sveriges Bästa Kändishårsvall 2019. Då detta forum primärt fokuserar på tunnhårighet hos män (ursäkta den patriarkala attityden! :kisscheek:) så kan vi väl hålla oss till personer som i skrivande stund definierar sig som just detta. Om någon anser att fler omröstningar behövs för andra könstillhörigheter, varmt välkommen att då skapa en sådan tråd :dance: En kandidat per forumsvän är det som gäller!

Här kommer min nominering:
Med ett hårsvall som för tankarna till alldeles för tjocka hårersättningar (men jag tror denna katt minsann är äkta!) och med en melaninproduktion on steroids, framstår riksdagens snart 50-årige talmans barr som en utsökt kandidat till detta ärofyllda pris.

Image

Stopp i backarna! Är hans hår verkligen äkta vara?
Jag kan förstå om man blir skeptisk här...det ser så tjockt och tätt ut att man baxnar, och givetvis förbehåller jag mig rätten att vara helt fel ute, men närmare research redovisar följande:
- Mkt robust hår på sidor och i nacke
- Inga gråa hår öht ever
- Solida temple points
- Inga historiska bilder med håravfallstecken funna
- Ingen klassisk sidbena mellan eget hår och HE

..och allt detta är skapliga bevis på att the guy is the real deal.

Fler kandidater? :smokingjoint:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Harry.k

08 Dec 2019, 21:22

Gråa hår uppstår alltid först vid tinningarna men han är ju bara 45 år så det säger inte så mycket.
Att han skulle köra en HE över hela skallen inklusive tinningar känns långsökt. Men visst den där frisyren är en typisk perukfrisyr. Åk upp till Rosenbad och gör en Tintin och återkoppla sedan :lol:
(Borde inte "kändisar och deras hår" som forumsdel komma tillbaka nu?)
whyatt

14 Dec 2019, 14:42

Gråa hår uppstår alltid först vid tinningarna
Image

Image
Ofta, inte alltid. Har te.x. själv tinningar mer eller mindre kvar i original färg, men gråa inslag på sidorna. Diverse "hårtillstånd" kan också framkalla gråa/vita partier lite varstans (Neeeeeej, detta är inte min tinderbild).
men han är ju bara 45 år så det säger inte så mycket.
Om mindre än ett halvår är han 47, enligt Google.
Att han skulle köra en HE över hela skallen inklusive tinningar känns långsökt.
Med tanke på hur hans något yngre foton ser ut så..ja, hans kalufs i övre ynglingsåren tyder definitivt på BRA hårgener, snarare än en full blown HE.
Åk upp till Rosenbad och gör en Tintin och återkoppla sedan :lol:
OMG you loco! Där finns ju s.k. kkkkarriärspolitiker...så heeeeeeeeeeelst inte :dance:
Att kända personer får tåla en viss granskning, från alla håll å kanter, är ju skapligt etablerat som "acceptabelt" - samtidigt känns det semi-taskigt att vi här på brädan "hänger ut" personer som förvisso kanske är skapligt kända, men som för den sakens skull ändå mår pyton över sitt håravfall..men visst, en kompromiss är väl kanske att låta bli inhemska namn...alternativ endast fokusera på A-list celebs..

:tappingfoot:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Harry.k

15 Dec 2019, 23:11

whyatt wrote:
14 Dec 2019, 14:42
Gråa hår uppstår alltid först vid tinningarna
Image

Image
Ofta, inte alltid. Har te.x. själv tinningar mer eller mindre kvar i original färg, men gråa inslag på sidorna. Diverse "hårtillstånd" kan också framkalla gråa/vita partier lite varstans (Neeeeeej, detta är inte min tinderbild).
men han är ju bara 45 år så det säger inte så mycket.
Om mindre än ett halvår är han 47, enligt Google.
Att han skulle köra en HE över hela skallen inklusive tinningar känns långsökt.
Med tanke på hur hans något yngre foton ser ut så..ja, hans kalufs i övre ynglingsåren tyder definitivt på BRA hårgener, snarare än en full blown HE.
Åk upp till Rosenbad och gör en Tintin och återkoppla sedan :lol:
OMG you loco! Där finns ju s.k. kkkkarriärspolitiker...så heeeeeeeeeeelst inte :dance:
Att kända personer får tåla en viss granskning, från alla håll å kanter, är ju skapligt etablerat som "acceptabelt" - samtidigt känns det semi-taskigt att vi här på brädan "hänger ut" personer som förvisso kanske är skapligt kända, men som för den sakens skull ändå mår pyton över sitt håravfall..men visst, en kompromiss är väl kanske att låta bli inhemska namn...alternativ endast fokusera på A-list celebs..

:tappingfoot:
Nu säger visserligen den bilden ingenting om det verkligen var där det började, bara att där är en stor vit fläck nu, och för att ge lite intellektuell hederlighet till det hela så kan man nog också enkelt konstatera att han lider av någon sorts sjukdom.
Men ja tinningar/sidan nästintill alltid, extremt ovanligt att någon skulle vara grå på toppen och inte sidan.
Skriv inlägg