Alternativ till CML?

Alternativ till CML?

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
cliffb

12 May 2015, 09:15

Hej!

Har gått hos CML i snart 1,5 år och de gör ett bra jobb helt klart. MEN de är väldigt dyra och när det blir sjukdomar på den redan hårt ansatta personalen så sitter man med peruken i brevlådan så att säga ;-) Så jag tänkte höra om det finns några seriösa alternativ till CML i Stockholmstrakten? Funderar på att börja göra en del av jobbet själv men samtidigt är det skönt att slippa allt limgeggande hemma i badrummet.

Någon här som testat exempelvis International Hair Studio för HE?

Jag beställer mina HE från Toplace som jag är nöjd med så i mitt fall handlar det om hjälp med reattachment och inklippning.

Tack på förhand!
Har avbrutit alla behandlingar och gått över till hårersättning ist.
whyatt

12 May 2015, 09:58

cliffb,

det finns helt klart kompetenta frisörer i din region som borde kunna hjälpa dig med alla dina HE-bestyr. Varför inte googla fram ett gäng och maila å fråga?

Vad gäller International Hair Studio så kan de säkert hjälpa dig, men jag är tveksam till om de vill att du använder betydligt billigare (och minst lika bra) hårersättningarna köpta online.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
cliffb

12 May 2015, 10:25

Tack för svar!

Att gå till en vanlig frisör känns tyvärr inte som ett alternativ då jag vill hålla detta så anonymt som möjligt. Har nog aldrig klippt mitt vanliga hår hos en frisör där man fått sitta i ett eget rum utan fönster :-)

För er information så byter jag HE 1 gång per kvartal vilket är normalt för den supertunna lacemodell jag använder. Går oftast att krama ur några veckor till men jag byter hellre för tidigt än för sent så att säga. Reattachment gör jag 1 gång varannan vecka och det är egentligen lite väl tätt men samma sak där, bättre att agera innan det blir limmigt o ofräscht.

Men jag måste börja se mig om efter alternativ då detta gnager rätt hårt på eknomin.
Har avbrutit alla behandlingar och gått över till hårersättning ist.
composer

12 May 2015, 14:11

Hårersättningarna du hittar online är av samma eller även bättre kvalité än hos CML. Det dom har är inget unik utan dom sätter sina egna titlar på saker och ting. En ersättning säljs för 5000sek (!!!!!) hos dom när den online kan hittas för omkring 1500-2000.

Att limma det själv hemma i badrummet är inte svårare än att trimma-skägget efter lite övning. Dessutom kommer du känna dig betydligt betydligt mer trygg i att kunna hanterat det helt själv, tex i situationer då du inte har tillgång till din salong eller är på resande fot. Detta är iaf för mig A o O.

Hitta en frisör i nån förort eller var som helst en bit ifrån där du bor, berätta att du tex har "blonderat håret för starkt" och således tappat det. Frisörer går sina utbildningar genom att i stor del klippa hår på dockor med löshår. Det krävs ingen special-kompetens egentligen.

Bra sida för lim produkter: hairdirect.com

Sen finns det massor att av oss här på forumet som sköter allt själva där du kan fråga dig fram och läsa om. No worries!

Lycka till!
tedlin01

12 May 2015, 17:52

cliffb: en gång i månaden säger du. Vad betalar du i nuläget? Vad jag vet finns det inga alternativ. Kanske borde starta något. Du vet att du kan skicka iväg en hårersättning från CML som redan är inklipp och få en identisk kopia på flera onlineställen va? Då behöver du inte tänka på klippning över huvudtaget. Dessutom kan du beställa andra frisyrer och få förklippta hårersättningar om du vill experimentera med nya frisyrer.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
Skriv inlägg