Beställning av HE över internet - behöver råd

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Beställning av HE över internet - behöver råd

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
holybandola

15 Sep 2019, 03:16

Hej!

Har en tråd där jag diskuterar min hårersättning men startar ny specifikt för ämnet. Det är nämligen så att jag komit i kontakt med en leverantör som är väldigt seriös (Lordhair.com) som erbjuder HE till en bråkdel av priserna som t ex CML gör.

Jag har två alternativ. Antingen köpa en HE och få den inklippt av frisör här, eller få en förklippt HE. Det sistnämnda lockar då kostnaden inte är mycket större samt att jag inte kommer att få en tid hos CML förrän om ca 3-4 veckor vilket är för sent då min nuvarande håller på att falla sönder. Det är därför mer eller mindre panik och jag hoppas verkligen detta går att lösa.

Dock är det så klart bundet med flera risker att köpa en förinklippt. Dels måste det vara svårt för dom att klippa till en som faktiskt kommer att passa på mig bara genom att titta på bilder, och dels riskerar jag att bli av med pengarna eftersom jag inte har öppet köp om den är förklippt (och den inte kommer gå att använda). Samtidigt kommer jag som sagt inte få tid hos CML, och då återstår i så fall två alternativ om jag väljer en som inte är förklippt. Antingen försöker jag klippa den själv (bäddat för katastrof), eller går jag till en vanlig frisör. Men frågan är om vanliga frisörer kan detta? Innan jag började med HE hade jag en frisör jag gick hos i 6 års tid och jag skulle eventuellt kunna vända mig till henne. Det kommer bli en aning awkward men det får man ta, så länge hon kan med det.

Kan vanliga frisörer klippa HEs överlag? Vad hade ni gjort i detta läge? Vet i fan hur jag ska ta mig ur detta läge då min nuvarande snart är oanvändbar och jag inte kan ha keps på jobbet. Kan inte komma skallig till denna arbetsplats så då återstår sjukskrivning tills detta är löst vilket vore katastrof i sig.

Snälla, hjälp mig. Behöver beställa på måndag.

Tack!
Skriv inlägg