HE eller HT?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

HE eller HT?

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
somesayhi

17 Oct 2014, 23:35

Hej

Lite bakgrund:

Kan börja säga att jag är ganska less på att kleta med dermatch eller/och volluma eller mane.

Har kört Mane Spray från i 2000 alltså snart 15 år. Brukar ha det i ca 3 dagar innan jag schamponerar ur det. Brukar se väldigt bra ut första dagen, ok dag 2 och dag 3 brukar det se lite risigt ut.

Men är extremt less conselers även om det är väldigt bra att dom finns och har även funderat rakning fast då behövs nog snygga till stripärret och komplettera med Hårsimulering.

Jag har gjort ett antal håroperationer och har idag endast ca 1000 fue i min donor+ eventuellt 1000 Bht skägg.

Är ganska övertygad att jag inte kommer bli nöjd med detta med tanke på vad min sista operation på ca 2000 fue gav i resultat.

Har förmodligen tappt 95% av mitt hår resten är transplantanterat. Har utvunnit ca 4500 transplantat som kanske motsvarar 11000 hårsäckar.

Är sugen att pröva en realistisk HE, alltså lagom densitet. Tycker många väljer för tjocka för att det ska se rikgtigt bra ut. Funderar antingen att gå till Carl m för att få igång det och sedan beställa själv osv. Känns som det måste bli bra första gången även om det drar iväg i pengar. Samtidigt har man redan ganska mycket hår och lagt ner mycket pengar på det. men tanken att köra HE tills någon ny fungerandes metod dyker upp samtidigt vill jag inte något händer med mitt transplanterade hår undertiden.

Har några frågor till er bärare:

Är det klokt att skaffa fast jag har ett jobb som kan ibland vara ganska varmt?

Är det ok att ha hjälm på sig mesta delen av dagen? dom sitter ju ganska hårt för att inte sitta löst och fara omkring:-)

Är det ok att duscha håret varje dag när man jobbar?

Kan man räkna ca 14 dagar innan man behöver ta av HE?

Vad händer med mitt transplanterade hår när man kör HE?

tacksam för lite svar:-)
Richard

18 Oct 2014, 22:26

Hej somesayhi!

Är det klokt att skaffa fast jag har ett jobb som kan ibland vara ganska varmt?

- Det ska inte vara några problem! Blir det kladdigt i pannan av svett så är det bara att torka med pads eller papper torrt.

Är det ok att ha hjälm på sig mesta delen av dagen? dom sitter ju ganska hårt för att inte sitta löst och fara omkring:-)

- Det är helt ok! Men jag skulle tycka det var obekvämt. frisyr. Har aldrig huvudbonad längre för att det sticks och kliar samt förstör min frisyr. Det känns som att ha mössa på mössa. Självklart är det här individuellt.

Är det ok att duscha håret varje dag när man jobbar?

- Ja det är ok (men den kan bli i sämre skick fortare) så länge du återfuktar håret.

Kan man räkna ca 14 dagar innan man behöver ta av HE?

- 2 - 4 veckor skulle jag säga. Det är individuellt egentligen.

Vad händer med mitt transplanterade hår när man kör HE?

- Kan tyvärr inte svara på det.

Lycka till :)
tedlin01

19 Oct 2014, 20:00

Tycker Richard svarar bra. Om jag svettas och duschar mycket varje dag så bryts limningen ner snabbare, så är det. Ska du gå till Carl M så är min tips att läsa på ordentligt innan du går dit så att du får det du vill ha.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
whyatt

19 Oct 2014, 21:55

Håller med tedlin01, Richards svar står sig :D

Det transplanterade håret, förutsatt att det inte nyligen inopererades, påverkas högst marginellt utav att täckas över samt få smaka på lim.

Är man omfattande tunnhårig och osäker på HE kan man utvärdera huruvida kombinationen FUE+Pigmentering samt ev. kropps-FUE kan falla ut. Är man villig att gräva djupt i plånboken och få till ett skapligt resultat trots omfattande håravfall kanske detta kan vara en variant, men det förutsätter bl.a. skaplig donor och koordinering mellan de olika ingreppen.

Med risk för att burop så tycker åtminstone jag att det skulle vara intressant att veta om limrester kan detekteras i blodet pga HE-limmande.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
somesayhi

20 Oct 2014, 09:27

Tack för alla svar:-)

Rickhard

Det är lite obekvämt med hjälm men det ingår i jobbet:-)

tedlin01

Ja det är lite att läsa på innan man bestämmer sig. HE kan man ju testa och se om man gillar det, ett ganska enkelt ingrepp i sammanhanget, billigare startkostnad med snabbt resultat.

whyatt

Det skulle säkert kunna bli helt ok med pigmentering+Fue bht så blir man 100.000 fattigare!

Jag tycker själv inte jag passar i rakat men tycker ofta det är snyggt på andra:-)
stekt12

20 Oct 2014, 18:55

Finns det nåt bra fall där man satsat på kombon fue och pigmentering från start liksom?
whyatt

20 Oct 2014, 21:06

Denne välkände herren har gjort rejält med HTs samt nu också pigmenterat sin skalp.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Ted

21 Oct 2014, 03:12

Ser helt okej ut i filmen, men jag kan inte låta bli att fundera på hur det skulle kännas att vakna upp med en tjej bredvid sig i sängen och solen strålande på hjässan om man hade dessa prickar i hårbotten.
Kirkelands minox 5% mars 2007 - 12 feb 2010. Rogaine Foam 12 feb - 25 maj 2010 därefter Kirkelands minox 5% igen

Finasterid 1,25 mg sedan juni 2009, 0,625 mg sedan 20 mars 2011, avslutat 27 juni. Regenepure NT 20 aug 2011

Panto3 sedan 1 dec 2009, MSM sedan 5 jan 2010

Lazerfish och Keto 7 juni 2010, Tretinoin 7 okt 2010 - 8 sept 2011

Omega 3 4 jan 2011 till 10 feb 2015, TRX2 14 april 2011
stekt12

21 Oct 2014, 16:53

starkt tveksam till att köra det med den hårlängden, gäller att håret ligger perfekt.

lär bara se smutsig ut annars
Skriv inlägg