HE för vikar

HE för vikar

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
Haironhead

02 Nov 2015, 20:17

Finns såna och finns bilder på det, för har endast sett de som är rejält åtgångna med långtgående håravfall använda det. Kan man använda det endast för en utekväll eller är det meningen att det ska sitta länge?
whyatt

02 Nov 2015, 20:56

Det finns partiella system som endast täcker vissa delar men specifikt för vikarna är extremt sällsynt. Det går dock att klippa till egna om man är händig och finurlig. Vore kul att höra composer och tedlin01s kommentarer i frågan.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
composer

03 Nov 2015, 17:20

Jag ser inte varför det inte skulle gå. När man köper en Ersättning är den formad som ett "ägg" i princip. Då får man på bästa möjliga vis klippa ut delar som motsvarar ytan man vill täcka. Trickset är väll att få din nuvarande hårlinje i "mitten" att synka och bli bra. Av den anledningen passar det sig troligen bättre om du kanske rakar bort 6-7 (desto mer desto stabilare) cm uppåt av hårlinjen så att den kommer i princip i fas med vikarna, och sen sätter du en bit som täcker hela området, Det är möjligt att du ifrån 1 ersättning kan få ut 3st "front" bitar. Prova :)
tedlin01

03 Nov 2015, 18:52

Håller med Composer helt. Vet inte om det syns på min animerade gif jag postade men jag klipper ju själv i hårersättningen där för att forma den som jag vill ha den. Det krävs viss försiktighet när man gör det så att man inte råkar klippa av hårstrån men det går.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
Skriv inlägg