Hjälp mig rädda min hårersättning

Hjälp mig rädda min hårersättning

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
holybandola

20 Jul 2019, 01:04

Skaffade en ny hårersättning för en månad sen. Den förra var med helplatta och denna är med nät. Båda är äkta hår från Asien.

Denna var för tjock från början och har varit och är jobbig på många sätt, t ex att det inte sitter fast där nätet är. Men det värsta är att håret är som Svinto när jag vaknar på morgonen och sitter i torra hårtuvor. Det gör att håret skadas när jag borstar ut det. Det är i övrigt alltid torrt på dagen också, även att jag använder hårolja (organisk).

Håret känns helt annorlunda och avskiljt från mitt egna, inte minst då det blekts väldigt mycket i sommar trots att jag alltid bär keps nu mera (hur det nu är möjligt).På ett ställe är vissa hårstrån nästan blonda (jag är medelbrun/cendré). Håret är väldigt statiskt och drar jag med handen genom det stannar det där man släpper det, som om man hade hårspray i det fast det känns torrt. Ofta på morgnarna har jag håret i stora vågor på huvudet som jag måste kamma ner med spray innan jag kan visa mig bland folk.

Jag använder sulfatfritt schampo (Björn Axén) och balsam. Även coat hydrate spray. Kammar/borstar det försiktigt och aldrig blött. Använder ibland hårtork men är försiktig. Duschar håret ca tvågånger per vecka. Hur jag än gör blir håret som ihoplimmat efteråt och är svårt att reda ut. Sist testade jag en fuktåtergivande hårinpackning och sköljde ur noggrant. Då blev det som om håret gnuggats ihop under lång tid. Fullt med hårda tovor, knutar och hårdelen var ihoptryckt på tre ställen. Fick nästan panik och höll den mot en lampa för att se var tovorna var och försökte räta ut med borste och kam. Men det gick inte och jag trodde det bara var att slänga den. Testade till slut att noggrant reda ut trådarna som satt i knutar. Efter ca två timmar lyckades jag äntligen reda ut allt. Men många hårstrån föll av där,

Nu vågar jag inte duscha håret längre (senast tre dagar sen sist) innan jag rett ut varför det blivit så här och hur jag kan rädda det?

Tack <3
Skriv inlägg