Men's Ink Milano: SMP in i FUE ärr

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Men's Ink Milano: SMP in i FUE ärr

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
whyatt

11 Aug 2019, 14:30

Image
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i aug
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

11 Aug 2019, 22:41

Snyggt!
whyatt

12 Aug 2019, 08:37

Ja...överlag producerar de intressanta resultat tycker jag :stoner:
Just det här fallet får mig att romantisera kring möjligheterna att faktiskt semi-överskörda donorn men ändå komma undan med det genom att hålla den kort kort samt pigmenterad...med följande frisyr:

Image

Givetvis kan det inte bli lika bra för en rätt rejält tunnhårig man med halvdann donor, men lite volum-mousse och hårfiber så kan frippan nog iaf, för rätt så många, bli helt OK...men frågan är hur pass mycket "extra" man vågar plocka tack vare the dots... :scratchheadyellow:
Hårboll

12 Aug 2019, 08:44

Håller med. Den tanken är intressant. Dock är man fu#ed om man sedan inte får till en smp som fungerar av någon anledning, typ keloider.

Frågan är om en kirurg vill ta den risken, stå för en överskördning, etc. Säker några som är villiga men tror inte alla är det.

En annan grej är att det kommer se ut som skit i typ ett halvår för att man behöver vänta tills det läkt ordentligt. :roll:
whyatt

13 Aug 2019, 09:03

Dock är man fu#ed om man sedan inte får till en smp som fungerar av någon anledning, typ keloider.
Bra poäng. Det föreligger definitivt en risk med approachen som måste belysas INNAN ev. beslut tas.
Frågan är om en kirurg vill ta den risken, stå för en överskördning, etc. Säker några som är villiga men tror inte alla är det.
Beror på. Givetvis måste en ansvarsfriskrivning göras, offentligt. Enklast är väl om personen i fråga slänger upp en tråd och där förklarar, pre-op, hur det ligger till.
En annan grej är att det kommer se ut som skit i typ ett halvår för att man behöver vänta tills det läkt ordentligt.
Sant, samtidigt menar jag inte att man ska överskörda för mycket. Fast nu när jag tänker på det....en extremt idé, om ovanstående mellanväg faktiskt fungerar i verkligheten, är ju att ta ALLT hår från nacken och sidorna. Vartenda jävla graft. Å sen pigmentera rubbet (mega-sessions on steroids!) :partydance:
sparrow

13 Aug 2019, 18:04

De enda tillfällena där det där ens skulle kunna vara en teoretisk möjlighet är om håravfallet är begränsat till mindre partier på huvudet, men där sidorna är bevarande med naturligt växande hår och även hårlinjen. Att sätta en ht sådär tätt för att kunna köra nedrakad med frisyr tror jag inte många kommer att kunna göra. Tusentals grafts kommer att gå åt bara för att få upp tätheten på mindre områden. Att jämföra en hårsituation där en person inte har gjort något ingrepp och har naturligt växande hår, med att det skulle gå att uppnå ett sådant resultat med en ht (eller någon som rakar ner tätt växande hår och jämföra det med en smp), redan det är extremt riskfyllt. Man kan få en helt felaktig bild av vad som i verkligheten går att uppnå.

Då är det bättre att jämföra med t ex ett sånt här exempel. Det skulle inte förvåna om han kör den frisyren för att dölja att transplantaten sitter glesare i fronten än håret som inte är påverkat av håravfall. Frisyren blev i alla fall som jag ser det inte riktigt lika kul.

Image

För övrigt tror jag att många som genomgår en behandling gör det för att slippa använda hårfiber och annat.
Harry.k

14 Aug 2019, 14:48

sparrow wrote:
13 Aug 2019, 18:04
Då är det bättre att jämföra med t ex ett sånt här exempel. Det skulle inte förvåna om han kör den frisyren för att dölja att transplantaten sitter glesare i fronten än håret som inte är påverkat av håravfall. Frisyren blev i alla fall som jag ser det inte riktigt lika kul.
Han har en ganska dålig lutning pannan också som bidrar till den dåliga frisyren. Han skulle nog tjäna på att göra en scalp reduction, låter brutalt men då skulle han ge intryck av att ha bättre hår.
Skriv inlägg