Minimum kostnad hårersättning per månad?

Minimum kostnad hårersättning per månad?

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
Hårresande

26 Dec 2019, 18:51

Hej,

Den här tanken om "hur ska det bli med mitt hår?" plågar mig och har gjort i många år. Jag kan liksom inte förlika mig med att jag troligtvis kommer att tappa håret och jag behöver ständigt en slags plan B i huvudet för att stå ut med tanken på det jag kommer att förlora på huvudet.
Som jag ser det så har jag två val antingen börja käka finasterid, vilket känns lite obehagligt vid tanke på att man inte riktigt vet vad den gör i kroppen eller också så låter jag kroppen och håret vara och istället satsa på en full ersättning.

Så därför tänkte jag höra med experterna här på forumet - har följt forumet i många år sedan jag började noja över detta runt när jag var ett par över 20 år, är idag nästan 35 - skulle ni säga att det går att köra med hårersättning av någorlunda kvalité för säg sådär 1000 kronor i månaden i snitt, alltså utspritt över hela året?

Jag har nämligen en mycket pressad ekonomi som tyvärr inte tillåter några stora summor på utseende och lär med största sannolikhet inte få någon alltför bättre ekonomi längre fram heller.

Jag vet att någon här på forumet (användaren composer) och kanske någon mer har rekommenderat att man kan köpa ett större antal när man väljer att importera själv.

Jag har än så länge en ganska stabil frisyr, framförallt vid tanke på att jag tyckte mig märka av ett något högre hårfäste redan för över 10 år sedan och att jag är närmare 35 idag. Ingen flint men sidorna är inte stabila. Kanske kan det ta ytterligare 10 år innan så många andra kommer att märka det men då jag är helt besatt av att alltid ligga steget före och ha en plan för det som kan komma så vill jag redan nu ha hittat ett bra alternativ som jag ska köra på då. det är dags.

Så jag skulle mer än gärna vilja få lite tips om vettiga ställen där man kan få ner priserna om man beställer flera på samma gång t ex. Det behöver inte nödvändigtvis vara av äkta kvalité eller verkligen på alla sätt se helt naturligt ut utan det skulle gå bra med något syntetiskt som ser lite för tjockt ut t ex. Men det viktigaste är att det ändå känns som att det verkligen sitter på huvudet och inte ramlar av lätt eller att det inte ser plastigt ut. Hellre för fluffigt än att det ser plastigt ut så att säga. Jag antar att ni förstår vad jag försöker få fram? Alltså det får kännas perukigt på det lite coolare sättet men inte perukigt som en mopp. Samt att det ju måste vara måttbeställt förmodar jag, för man kan väl knappast ändra sådant i efterhand?

Jag har tänkt att man kanske bör hitta ett ställe som tar mått och allt sådant och kanske även köpa första omgången därifrån för att sedan ha det klart så man vet vad man behöver när man beställer? Kan detta vara en bra idé?

Tar gärna emot alla tips jag kan få. Jag har kollat mycket efter passande ställen men det är verkligen svårt att säga något om seriositeten hos de ställen man hittar på nätet. Vissa ser verkligen ut som maskerad-peruker medan andra ser lite väl snygga ut för de priser som presenteras och man får nästan för sig att butikerna har tagit bilder på folk med riktigt hår.

Om man verkligen har koll på priserna och inte nödvändigtvis kräver att varenda människa på hela jorden ska gå på ens lilla hår-trick till 100% men att det ändå ska vara såpass snyggt att det inte är en självklarhet att det inte är på riktigt utan ändå kännas någorlunda trovärdigt eller åtminstone snyggt och värdigt. Hur mycket kan man då komma ner i pris per månad?

Som sagt, tar gärna emot alla tips jag kan få!
Hårboll

26 Dec 2019, 23:49

Följer!

P.s. har du fått pris från typ någon av de seriösa/kända aktörerna, typ carlmlundh.se
Hårresande

28 Dec 2019, 11:22

Nej, jag har inte vetat var jag ska börja. Men jag ska absolut skicka till dem. Har du några fler tips på var man kan fortsätta så säg gärna till. Antar dock att det blir svårt att via dessa företag få reda på vilka deras leverantörer(?).
Hårboll

28 Dec 2019, 14:54

Gör det. Jag har väldigt lite kännedom om hårersättningar. Rekat lite för framtiden då jag kan tänka mig ha en bit hårersättning för kronan/hjässan eventuellt (har gjort en HT för fronten).

Tanken jag har isåfall är att börja med bästa möjliga tillpassning/service för att sedan lära mig av dem och få en uppfattning om vad man kan åstadkomma. Sedan ha det som benchmark när man lär sig själv och även börja med en topnotch hårdel för att sedan köpa en billigare och jämföra.
whyatt

01 Jan 2020, 11:37

För att minimera kostnaderna så måste du VERKLIGEN läsa på. Som jag har förstått saken, där skon oftast klämmer, är:
- Produktkvalité
- Underhåll

Den förstnämnda kommer man bara runt genom att antingen betala en mellanhand (typ Carl M. Lundh, Apollo eller frisör med utökad verksamhet) eller genom att själv knyta de kontakter som behövs (Kina) och göra det utvärderingsarbete som krävs för att "hitta rätt". I rättvisans namn så skall också online-mellanhänder nämnas, ofta amerikanska sajter som erbjuder kunden en form av filter-service emellan fabrikerna i Kina och du som kund. Vad vi på senare tid har sett är dock att flera olika kinesiska aktörer inom hårersättningsbranschen själva erbjuder direktkontakt till sitt engelsktalande ombud. Detta är i sig ingen garanti för framgång, men det visar ändå att det händer saker och ting med jätten i öst.

Så för dig med tight budget så gäller det att närma dig ett knippe kinesiska fabrikers engelsktalande support, övertyga dem om att du kommer att bli en regelbundet handlande kund men att du först vill utvärdera just deras sortiment och se vad som passar - framförallt behöver du få hem material för att göra en huvudformsmall (rätt enkelt) och skicka den till utvald fabrik, därefter kommer de producera prover. Ju mer du vet innan gällande vad du vill ha, desto enklare. Vi pratar te.x. om hårfärg, hårstrånas tjocklek och önskemål gällande täthet. Självfallet också bottenplattan. Det är med andra ord dags att bli lite av en HE-kännare.

Mycket av ovanstående arbete slipper man om man anlitar en mellanhand, men då sticker också priset mer eller mindre rejält...men du som vill komma undan så billigt som möjligt måste då göra grovjobbet själv och om du efter att ha läst detta typ tänker "öö..okej..men..jag..har inte en aning om...vart ska jag börj....öö" så kan jag meddela att många krashar just här. Uppförsbacken känns låååååååång, men här måste du ha uthållighet och lite jävlar anamma - klart det går att lösa detta själv! Börja surfa runt på olika mellanhänders sajter och insup sortimenten. Lär dig skillnaden de olika bottenplattorna. Fundera över tidigare nämnda specifikationer - hur vill du ha det? Vad säger andra bärare? Nybörjarmisstag? Finns gott om videos på YOUTUBE varför jag rekommenderar att du använder den källan som primär utbildningsplattform.

Slutligen. Du kommer att behöva en viss startbudget för att komma igång, vilket lär överstiga 1000 kr / mån - men för att summera läget över tid, så tror jag det är fullt möjligt att få på sig en hyfsat ok HE för de pengarna, vad du behöver trixa lite extra med är UNDERHÅLLET. Billigast är att suga tag i en ung frisör som gärna jobbar extra och inte har något emot några hundralappar i näven (givetvis får du kvitto!) för att lägga en halvtimma på att hjälpa dig.

Tankar?
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg