Northwest lace

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Northwest lace

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
Baldhead

31 Mar 2015, 11:35

Hur var det nu, är det någon som här som har beställt en stock piece därifrån?

Börjar bli riktigt, riktigt trött på min situation och funderar nu allvarligt på att testa en stockpiece därifrån.

Det är dock en hel del val man måste göra. Bland annat måste man välja färg från en färgring, är det någon som har erfarenhet av det? Jag kan ha missuppfattat alltihop men om jag fattar saken rätt använder han som driver sidan sig av en color ring som heter "new image color ring", går denna att köpa någonstans tro? Känns lite vanskligt att sitta och välja färg från en bild på en dataskärm.

Tror jag kommer välja en "ultra thin skin" modell. Verkar vara den mest realistiska.

All vägledning uppskattas från folk som har kunskapen!
Baldhead

31 Mar 2015, 11:46

Jag undrar också: Om jag har satt på den, vilket jag måste göra med lim om det är en UTS, är det svårt att få bort den sen? Jag tror jag skulle vilja ta bort den iallafall minst en gång i veckan, kanske till och med så mycket som varannan dag om det är så att jag styrketränar. Är detta möjligt?
tedlin01

31 Mar 2015, 13:02

Baldhead wrote: Jag undrar också: Om jag har satt på den, vilket jag måste göra med lim om det är en UTS, är det svårt att få bort den sen? Jag tror jag skulle vilja ta bort den iallafall minst en gång i veckan, kanske till och med så mycket som varannan dag om det är så att jag styrketränar. Är detta möjligt?

Det beror på vilket lim du använder. Jag använder starkt lim och jag tränar 6 dagar i veckan och min sitter där den ska. Den går inte att ta loss utan en mindre omständig process. När man duschar och får varmvatten och balsam på sig så kan den lossna lite längst fram i fronten men det fäster igen när man torkat.

Vill du ta av den ofta så finns det lim som löser upp sig med vatten och tvål men jag kan tala om för dig att det är en hel del jobb med att ta av och på en hårersättning så det vill man göra så sällan som möjligt.

Dessutom bör du använda tejp på sidor och baktill. Endast lim i fronten! Det är näst intill omöjligt att se vart man ska limma uppe på huvet och baktill m.m.

Själv så beställer jag från hollywoodlace.com. Jag är riktigt nöjd med deras hårersättningar. Bästa av 3 ställen jag prövat ifrån. Dessutom så skickar de ut rabattkoder varje månad så man får ca 10-15% rabatt. Jag kan dela med mig av månadens rabattkod om någon vill ha.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
Baldhead

31 Mar 2015, 14:00

Tack för tipsen! Ska kolla in deras sida också då. Har lite dåligt med pengar just nu så det dröjer nog ett tag innan jag beställer, en eller två månader kanske. Hur avgjorde du vilken färg du skulle beställa? Chansade du bara lite på känsla?

Jag svettas sjukt mycket när jag tränar, så jag är rädd att det blir ett problem. Hur har det varit för dig som tränar så mycket, du säger att den ändå sitter som den ska men börjar det inte klia eller kännas lite ofräsht?

Han som driver sidan säger att man inte ska använda någon tejp alls på just Ultra thin skin modellen om jag fattat det rätt.
composer

31 Mar 2015, 18:16

Risken med tejp på ultra thin skin är väll troligen att den riskerar att förstöras då plasten på det materialet är tynnre än själva tejp-biten. Att hel-limma huvudet är inga problem med några speglar så att du ser allt du gör. Sen går det att köpa "ajust a-bond" på hairdirect som man sprayar på själva hårdelen samt huvudet för att få ca 1minut på sig att placera systemet innan det torkar och börjar fästa, fungerar bra! :)

Att det släpper i luggen är nog mitt största problem. Det händer i princip nästan dagligen eller åtminstone varannan dag. Så en touch-up där behövs ganska ofta! Men det tar inte mer än nån minut att fixa :) Har du samma problem med luggen Tedlin?
tedlin01

31 Mar 2015, 21:51

Okej. För mig så känns tejp som en dans på rosor i gemförelse med lim. Det är lätt att sätta på, det sitter hårdare och längre än lim och det är lättare att ta av och det blir absolut inget

kladd.

Luggen släpper inte riktigt varje dag. Det händer väl knaske en gång i veckan o då lyfter jag upp och limmar på lite mer. Har fått bättre resultat med Ghost Bond än Walter Ultra Hold faktiskt, så har ändrat mig där.

Angående träningen så gymar jag så jag svettas inte floder men jag tycker hårersättningen klarar det bra faktiskt. Visst kan det klia utav helvete precis i begynnelsen när man börjar svettas men sen går det över.
yoyolow

31 Mar 2015, 22:58

tedlin01 wrote: Okej. För mig så känns tejp som en dans på rosor i gemförelse med lim. Det är lätt att sätta på, det sitter hårdare och längre än lim och det är lättare att ta av och det blir absolut inget

kladd.

Luggen släpper inte riktigt varje dag. Det händer väl knaske en gång i veckan o då lyfter jag upp och limmar på lite mer. Har fått bättre resultat med Ghost Bond än Walter Ultra Hold faktiskt, så har ändrat mig där.

Angående träningen så gymar jag så jag svettas inte floder men jag tycker hårersättningen klarar det bra faktiskt. Visst kan det klia utav helvete precis i begynnelsen när man börjar svettas men sen går det över.

Tedlin, skulle inte du kunna göra en tråd där du tar det steg för steg, vad som behövs köpas, hur man väljer rätt färg och storlek(?), vad man ska göra och inte göra samt länkar till bra information?

Detta om du orkar och har tid givetvis! Men vi börjar ju bli några som är intresserade av att lära oss, så skulle uppskattas. :)
composer

01 Apr 2015, 14:18

tedlin01 wrote: Okej. För mig så känns tejp som en dans på rosor i gemförelse med lim. Det är lätt att sätta på, det sitter hårdare och längre än lim och det är lättare att ta av och det blir absolut inget

kladd.

Det ska väll gå att köra "adjust a bond" även på tejp innan man placerar hårersättningen rätt, dvs innan allt fäster? Precis som lim dvs.
Baldhead

02 Apr 2015, 01:32

Jag antar att man måste gå till en frisör för att "klippa in" hårsystemet så att det matchar längden på ens egna hår på sidorna? För det är väl inget man klarar av att göra på egen hand?

Jag vet att du kör rakat på sidorna Tedlin, men jag vill dock ha håret kvar på sidorna om jag bestämmer mig för att testa. Skulle dock tycka det var jävligt jobbigt att gå till en frisör och säga "Hej, jag har ett hårsystem här, skulle du kunna klippa mig?" Alltså egentligen är det ju inget att skämmas för men jag skulle tycka det var sjukt jobbigt. Hur gjorde du composer?
composer

02 Apr 2015, 14:15

Jag har gått till en herrfrisör i stan med lite äldre tanter / herrar som klipper, den ligger lite avskilt och där har jag berättat från start vad det är jag har. Dom tycker alla det är riktigt ballt. =)
Baldhead

05 Apr 2015, 21:31

Tror jag skippar hårersättning nu när jag tänkt igenom det lite. Dels känner jag på mig att det kommer klia och ha sig när jag löptränar eller gymtränar eftersom jag svettas riktigt mycket. Sen så känns det omständigt att behöva hitta nån stylist/frisör som "klipper in den" med jämna mellanrum. Tänkte inte på att mitt existerande hår kommer ju växa och det kommer krävas ständigt underhåll vilket jag iof skulle kunna tänka mig om det vore så att jag kunde klippa mitt eget hår och inte vara beroende av en frisör.
tedlin01

07 Apr 2015, 10:43

Jag klipper självklart in min hårersättning trots att jag kör rakat på sidorna. Den anländer nämligen inte ifrån fabrik så som jag vill ha den. Jag har gått till 6 olika frisörer nu och öppnat med "hej, det här är en hårersättning så var lite försiktig men klipp den som vanligt hår." och det har aldrig varit några problem. Senast var en 19årig praktikant. De tycker bara det är spännande.

Jag är inte alls nervös över att gå och klippa in den. Det är samma procedur som att klippa ens egna hår.
Skriv inlägg