Problem med Hårersättning från Cml.

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Problem med Hårersättning från Cml.

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
Tompa91

30 Sep 2019, 17:12

Tjena! Har varit tunnhårig i många år och grubblade länge över detta. Efter många om och men beslöt jag mig för att gå på konsultation hos Cml och det lät lovande vilket ledde till en HE. Så jag köpte ett kitt då som skall vara i ca 1år. Det innefattar 12 besök samt 3st He's.

Har nu haft HE i ca 1 månad vilket gör att jag har nr 2 på mig nu. Redan efter 3dagar med den första He'n började de bli klibbigt i fronten vilket gjorde att en massa skit och ludd fastade i nätet framtill. Bör kanske även nämna att hela He är gjord av nät och den limmas över hela ytan. Sedan efter ett par duschar så släppte hela fronten. Man kunde liksom ta i ett hårstrå och lyfta dom första 3 cm. Jag ringde då ner till kliniken och sa som de va och fick en tid samma dag. Deras förklaring va att limmet gått igenom nätet och därför är de klibbigt. Men de ända man kunde göra så länge va att tvätta rent från skit till nästa gång jag ska byta. Sen sa dom att vissa kunder brukar limma om kanterna i slutet ca 3 veckan så jag kunde få med en liten flaska lim som plåster på såren.

Nåväl hem igen. Men efter nästa dusch blev de samma skit igen osv. Så de kommande 12 dagarna fick jag limma om fronten ca var 3:e dag. På mitt andra besök så berättade jag hela min historia och så skulle de inte behöva vara tyckte dom. Vi provade då ett nytt lim som borde funka bättre mot svett och hudfett. Till historien hör öven att jag svettas ganska mycket i mitt arbete och blir ofta väldigt oljig/fet i hårbotten. Detta tog jag även upp i konsultationen men det skulle ej vara ett problem tyckte dom. Nu har de gått 4 dagar med de nya limmet och de börjar redan bli klibbigt och kletigt i fronten.

Jag frågade även Cml vad vi skulle göra om inte detta fungerade och då svarade dom att dom ej visste för dom hade bara dessa två lim. Finns de någon med samma bekymmer eller liknande som har hittat en lösning? Mvh Tompa
whyatt

03 Oct 2019, 10:49

Tja!

Jag tycker att du skall stå på dig och helt enkelt i slutänden nå en lösning som du blir nöjd med, samtidigt kanske det är så att din svettingshalt är onormalt hög och en faktor som CML inte på förhand kunde veta om, varför bedömningen gällande om du var en lämplig kandidat eller ej försvårades avsevärt och därför inte enbart kan lastas CML för - är du med hur jag tänker?

Just fronten är ju där man generellt sett vill ha tunnast botten, men svett och avlagringar kan då ställa till det i detta området.

Denna guide kanske kan ge nåt:
https://www.lordhair.com/how-to-order/h ... guide.html

Detta lim kanske är starkare än det du har:
https://www.ebay.com/itm/WALKER-TAPE-UL ... vD_BwE:G:s

Att hårlinjen strular och behöver frekvent kärlek är inte ovanligt. Det är tänkbart att man skulle kunna kika över en intern approach (typ tablett) för att på sikt dra ner dina skalp-talgkörtlars aktivitet (mindre sebumproduktion) och på så sett få din hjässa att fungera bättre ihop med HE.

För en riktigt seriös approach till HE's så vill jag nämna möjligheten att transplantera en helt ny hårlinje (inkl. tinningarna) som sträcker sig x antal cm bakåt. Dense-packed. I detta scenario kan man verkligen gå all in eftersom tanken är att för resten av livet köra HE bakom. Eller i alla fall tills dess att seniliteten slår till på allvar. Då är barret ens minsta bekymmer :dance:

Är man rejält tunnhårig, eller kommer att bli, så är ovanstående approach det absolut mest effektiva sättet för att få rejält med hår, och slippa strul i hårlinjen. Därtill kan man kamma hårlinjen hur man vill utan minsta risk att avslöja sig. Förstår om detta inte är något man vill höra när man valt HE, därtill uppstår oro kring hur fan skalpen ser ut när man inte har HE'n på, och ja, det är ju givetvis en issue, samtidigt kan man faktiskt slänga sin HE och köra den transplanterade hårlinjen nerrakad samt pigmentera resten, för en clean, nyrakad look.

Hur går tankarna? :wrench:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Harry.k

03 Oct 2019, 23:02

Kan inte mycket om he, men kan tala om att det troligen bästa för att slippa sebumskiten är att sätta igång och massera och knåda huvudet, det är iaf vad som gjorde skillnad när man drog igång detta för att slippa det oljiga håret. Hade en extremt oljig panna och front så det bara dröp i princip. Men efter att ha satt igång med detta ett par veckor var det i princip torrt. Så prova det och återkoppla sedan om det fungerar.
whyatt

07 Oct 2019, 14:56

Har fått limmet TAPE Liquid från märket VAPON rekommenderat, skall tydligen vara starkt så in i hoppsan. Finns på amazon.
Se också till att du är införstådd i hur appliceringsprocessen ser ut, det är inte bara att stryka lim å slänga på HEn..
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårboll

09 Oct 2019, 21:42

Det finns ju de som tar Botox injektioner för att minska svettningar. Vet dock inte om det fungerar på huvudet. Men kan va värt att kolla upp!

Annars håller jag nog med om att göra en HT för hårlinjen och sedan fixa resten bakom hårlinjen med HE. Det kan va värt att fråga CML om de kan klippa till en HE på sådant vid att det matchar.
Skriv inlägg