Rutin!

Rutin!

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
composer

09 Oct 2014, 19:26

Hej kära bärare.

Jag har några trådar här ang min ersättningsresa och har nu hållit på sen 2009. 30 år "ung" (med hår iaf).

Jag tänkte dela med mig lite av erfarenheter på produkter samt priser på ersättningar.

Walker Ultra hold, Walker great white, Ghostbond, mitytite samt det man får ifrån CML (dock fyller dom på egna flaskor) Eurobond, är produkterna jag testat. Jag tycker alla produkterna levererar i princip samma hållbarhet, däremot skiljer dom sig åt i "smidighet".

Ultraholt luktar extremt mycket, kommer utan pensel och när det börjar bli kanske 1/3e del kvar i burken blir hela limmet geggigt och vips torkar allting (även fast man sluter burken). Man vaskar alltså en hel del av produkten. 3.4oz 23Eur. Billigt, men inte i slutändan.

Greatwhite. Smidig burk med inbyggd pensel, luktar inte alls starkt. 3.4oz 50Eur.

Ghostbond. Tubliknande där man klämmer ut limmet på huvudet. Dock Ingen pensel så man måste antingen med papper eller pensel fördela produkten över huvudet. 2.3oz 32Eur.

Mitytite. Stark doft, upplevs av mig som väldigt hållbart dag 1, inte alls dag 2. Inbyggd pensel men samma problem som Ultrahold. Stelnar av sig självt när det är lite kvar av produkten vilket gör den geggig och tillslut omöjlig att använda. 3.4oz 23eur.

Hairdirect har nu senaste dagarna fått upp en ny produkt ifrån Pro hair som heter A & B. Ska utlova extremt bra hold, 4oz dock för ett högt pris, 70! eur.

Vad gäller Nosweat produkterna vet inte jag heller om dom fungerar eller ej. Jag tvättar skalpen med adhesive remover, schampo (tills allt är rent och snyggt) rakar bort håret samt kör alkohol för att få bort olja.

Jag har testat swisslace (nät).. vilket ska ge mikroskopiskt bäst resultat, men det har för stora nackdelar i tvätt och underhållning. Thinskin är vad jag kört 90% av tiden. Väldigt tunn men inte tunnaste modellen. Den absolut tunnaste modellen är inte speciellt hållbar och är oftast på mellan 0.2-0.4mm tjock. Jag kör 0.6-0.8mm, något tjockare men det visuella påverkas inte alls. Däremot håller den för i princip allt. En välskött ersättning håller för mig mellan 2-3månader och då kör jag vax med mera i princip varje dag. Duschar den ren minst 1 gång i veckan.

Jag undrar lite VART ni beställer era ersättningar samt vad ni betalar inkl postavgifter.

Då jag fått en riktigt bra kontakt direkt i fabriken där dom tillverkar dessa ersättningar kan jag troligtvis om man gör en stor-order få ner priset så att alla kan byta sin ersättning varannan månad utan att det ska svida i pluskan.. Givetvis är det så att desto oftare man byter den, desto fräschare är den!

Må väl!
Richard

12 Oct 2014, 14:10

Tack! Funderat på Ghost bond faktiskt. Man borde väll kunna smörja in med fingrarna?

Angående Hairdirect. Har du beställt nån gång därifrån? Kommer paketen diskret hem till en eller via postombud? (bor i kollektiv)
puffe

18 Oct 2014, 11:10

composer: Intressant läsning! Vi som bär HE borde göra en Faq/Guide på hur man ska göra, vilka produkter man ska ha, var man kan beställa hårdelar osv.

Richard: Jag har beställt en del från HD och de är pålitliga, bra pris och om du beställer för mycket pengar så får du fri frakt! Paketen är diskreta och om jag inte minns helt fel så får man hämta ut paketen hos din närmaste DHL/Schenker ombud.
tedlin01

04 Jan 2015, 15:05

Har testat Ghost bond och Walker Ultra hold fram och tillbaka nu med thin skin och jag måste säga att Ultra Hold fungerar betydligt bättre med thin skin.

Varför?

1. För att Ultra hold är lite "geggigare" så den smeter ut sig själv för att täcka ytan perfekt. Visst läcker det ute lite då och då men det är bara o ta med en tops o alkohol o ta bort. Tar 1 min varannan morgon.

2. Den är mer osynlig än Ghost bond. Gör rätt stor skillnad på Thin skinet faktiskt.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
drphil

08 Jan 2015, 08:18

Composer:

Jag beställer från Northwest lace, han tar $200 för alla typer av custom orders, swiss lace, think skin, UTS mm. Frakten ligger på $40 har jag för mig.

Vad får du ge från fabrik?

Går det custombeställa, lämna in template och hårprov?

/drphil
Skriv inlägg