Ska göra ett första inköp, några frågor

Ska göra ett första inköp, några frågor

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
Big=Bengt

14 Feb 2015, 18:57

Har läst på en del här och ska göra ett första inköp av en HE. Vad jag förstår så är bra företag: toplace, hollywoodlace, northwest lace och hair direct. Har jag missat någon?

Det verkar som om Nortwest lace är bland de mer prisvärda av dessa, men ligger i USA så jag tänker om det blir något krångel med tull, moms och allt möjligt om man beställer därifrån eller fixar de det? Det vore ju höjden av pinsamhet om det blir något problem och man ska behöva förklara för någon tullare vad i hela världen man beställt för någonting.

HD verkar finnas i Europa , men de verkar samtidigt vara allra dyrast. Men tips är välkommet för er som har erfarenhet om vad som är enklast och mest prisvärt om man inkluderar tull, moms, frakt och annat som möjligen tillkommer utanför EU.

Övriga tips är välkommet också, liksom vad som kan vara bra att tänka på första gången man beställer.
tedlin01

14 Feb 2015, 21:00

Jag har beställt 4 ggr från USA nu och det har kommit fram utan problem varje gång med DHL Express. Inga extra avgifter har tillkommit.
Pensionerad.. Men testat det mesta..
Skriv inlägg