Uselt resultat trots välkänd klinik (SMP)

Uselt resultat trots välkänd klinik (SMP)

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
whyatt

26 Oct 2019, 14:11

Tyvärr kan vi läsa om hur en tidigare välkänd och respekterad klinik i England verkar tappat det. Hur läget är just nu låter jag var osagt, men skribenten nedan redogör detaljerat för det inträffade och jag tycker tråden överlag är en VIKTIG read för alla som går i pigmenteringstankar..

https://www.hairlossexperiences.com/thr ... story.8452
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
whyatt

26 Oct 2019, 14:24

I slutet av tråden kan vi läsa följande intressanta erfarenhet:
Final laser session complete. To wipe this off, I discovered the hard way that the QUANTA Q PLUS C is the most efficient laser. It literally erased everything in one sitting. So I wasted the other 2 laser sessions with lasers nowhere as good as the QUANTA Q PLUS C. This laser is gold standard in tattoo removal, used by hospitals.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
sparrow

27 Oct 2019, 02:52

Det är inte bara en dåligt gjord smp det är uruselt skött av VDn i kontakten med personen. Om det där är ett vanligt bemötande av honom mot missnöjda kunder så riskerar hela företaget att gå snabbt utför. Det är en sak om det är en person anställd som gör ett dåligt jobb och som dessutom har en dålig attityd mot en missnöjd kund. Men det här är bara katastrof på så många sätt. Kliniker kan säkert bli irriterade över att personer går ut och diskuterar klinikernas resultat offentligt och pratar öppet om sitt missnöje, men i slutändan så är det bra även för kliniken - om de sköter det på rätt sätt vill säga och att de kan se att de alltid kan bli bättre. Här har allt gått helt snett.

Jag kan se ett pigment som ser ok ut. Om man tittar på pigmentet som pilen riktar mot, där man också ser hans egen hudton kring pigmentet, och jämför med resterade pigmentering så ser man tydligt hur det ska se ut för att få det att se naturligt ut. Jag antar att de har packat tre sessioner med täta pigment vilket leder till att pigment flyter ihop, de sätts ovanpå varann eftersom det är så tätt. Sedan har de gått för mörkt. Hans ögonbryn ger en vink om att hans naturliga hårfärg.

Min inställning sedan länge har varit att det vore bättre att göra patch test innan man går över hela huvudet med flera lager pigmentering. Ju färre sessioner, desto bättre. Då kommer man också bort från att packa pigment för tätt. Det är för många bilder man ser där pigment är packade för tätt. Regeln borde vara att glesare satta pigment är bättre än för tätt packade. Sedan är hårlinjen även här för linjär. Man ska också tänka på att det ser ut på ett sätt på ett foto, men i verkligheten är det i hans fall en helt blank yta.

Det är extremt svårt att göra en perfekt smp. Men det är möjligt. Det är bara det att inte alla har den talang som krävs. Det är som med tatueringar. Det är långt ifrån alla tatuerare som klarar av det hantverket när det kommer ner på detaljnivå.

Image

Såhör ska en smp se ut.

Image
Skriv inlägg