Utvecklingen går framåt

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Utvecklingen går framåt

Intressanta metoder, främst för de mest tunnhåriga
whyatt

16 May 2010, 20:22

Det är inte bara inom hårtransplantationer framsteg görs, dagens moderna top-of-the-line hårersättningar är väldigt naturtrogna, även i hårlinjen där det nu på riktigt ser ut som om håret växer ut ur huden!

Enda kruxet som återstår, rent visuellt, är sidornas fronter, för här brukar nämligen de som behöver hårersättning allra mest också ha tappat en del, alltså ser det i vissa fall lite onaturligt ut när det finns en grov kalufs på hjässan, men kraftigt håravfall i sidornas fronter. Är detta ett stort problem? Njae. De flesta märker nog inte denna avslöjande faktorn, men är man riktigt HE-frälst så kanske ett litet HT-ingrepp på sidorna öka realismen ytterligare.

Slänger in en sista video här, en liten guide över hur man fäster sitt system:

Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Fellow

16 May 2010, 21:52

Wow, väldigt naturlig
Program helt avslutat
emmett

16 May 2010, 22:11

Håller med !
IHS Laser program - sedan 2009-10

Saw tabletter - sedan 2009-10 (uppehåll)

Rogaine 5% 2ggr/dag - sedan 2007

Propecia - sedan 2010-05-06

Keto schampoo 2% - sedan 2010-05-10
Pendel

18 May 2010, 21:44

småkäter killen i mitten blev på sin nya look xD
alanfeli89

27 Oct 2010, 23:42

Hejsan där Whyatt, har en fråga till dig. Jag har kusiner i usa som använder virtual reality replacements som de säger är överlägset de bästa man kan hitta. Man kan varken se eller känna av ersättningen och nu undrar jag ifall du har någon koll på om någon studio i sverige (stockholm) använder sig utav dessa. Eller om du vet när de kommer att komma till sverige.

Mvh Alan
whyatt

28 Oct 2010, 09:46

Hej och välkommen till vår lilla bräda ute i den stora cyberrymden :D

Jag tycker, utifrån det knapphändiga material de själva bistår med, att deras hårersättningar ser bra ut, men jag hittar ingen direkt information om varför just Virtual Reality skulle vara överlägset. En top-of-the-line hårersättning är just en top-of-the-line hårersättning. Det finns få skillnader och om någon "innovatör" kommer med en lösning, så tar det inte speciellt lång tid innan den replikeras.

Enklaste sättet att få reda på om de finns utanför USA är nog att e-maila dem direkt.

Kom ihåg att denna branschen är fylld av slipade säljare med röntgensyn...detta märks väl när man läser deras webbsidor/hör dem prata. Sen att du av säkra källor har blivit rekommenderad produkten talar för att du har en god grund att utgå från, om nu dina kusiner verkligen vet vad de pratar om, alltså om de själva har testat *allt*..och då menar jag så klart de fabrikat (toplace, hollywood-fx, hairdirect m.fl.) som betraktas som de bästa hos de seriösare hårforumen.

Du kanske kan be dina kusiner skicka över lite bilder på håret? Vore mycket intressant. Det samma gäller prisläget, alltså vad de betalar. Om jag har förstått det hela rätt så byter man överlag ut sin Virtual Reality HE typ var 4-6 vecka.
alanfeli89

28 Oct 2010, 22:11

Absolut det ska jag göra. Vad gäller priserna så är de avsevärt lägre än här, då de inte ligger på mer än 1000-1500 kr i månaden max om man räknar ut allt som allt. Jag har inte ännu drabbats håravfall vad jag märkt men jag är ganska säker på att jag kommer göra det inom några år då både min farfar och morfar osv blev tunnhåriga rätt så tidigt. Det var inte förrän ganska nyligen jag börja kolla runt på vilka metoder som fanns där ute idag och jag tycker att hårersättningar i allmänhet verkar vara det bästa man kan göra, eller vad tycker du? Samtidigt är det väldigt svårt att hitta kunder som pratar ut om sina hårersättningar och faktiskt är nöjda kunder och fortsatt att använda sig utav sin ersättning (rätta mig om jag har fel). Sedan när det gäller priserna hos de främsta företagen som t ex advanced hair studio så verkar det vara väldigt dyrt och jag undrar verkligen hur man kan ha råd med så höga konstnader om man nu inte har lagt undan en massa pengar ett tag. Det blev lite långt här haha men hoppas du har tid att läsa igenom detta. Alan.
Energion

29 Oct 2010, 02:18

Farells hårersättningar kan kosta upp mot 50 000 kronor, dessutom sitter de endast fast mellan 5-7 dar... är ett alternativ för de rika hollywood skådisarna...
whyatt

29 Oct 2010, 09:30

Konstigt, Farrell skryter ju om hur lätt det är att använda deras system, hur lite tid man spenderar på studion och hur hållbara deras HE är.
whyatt

29 Oct 2010, 09:45

alanfeli89 wrote: Jag har inte ännu drabbats håravfall vad jag märkt men jag är ganska säker på att jag kommer göra det inom några år då både min farfar och morfar osv blev tunnhåriga rätt så tidigt.

Spana också på far- och morbröders hår, varifrån du kan ärva anlag. Finns även gentest att tillgå. Skapa gärna en ny tråd under "mitt håravfall" för en utökad diskussion i frågan.

alanfeli89 wrote: Det var inte förrän ganska nyligen jag börja kolla runt på vilka metoder som fanns där ute idag och jag tycker att hårersättningar i allmänhet verkar vara det bästa man kan göra, eller vad tycker du?

Både ja och nej, beror helt och hållet på behov och personliga preferenser.

alanfeli89 wrote: Sedan när det gäller priserna hos de främsta företagen som t ex advanced hair studio så verkar det vara väldigt dyrt och jag undrar verkligen hur man kan ha råd med så höga konstnader om man nu inte har lagt undan en massa pengar ett tag.

En studio erbjuder en bekvämlighet och trygghet som man inte får på egen hand, som med så mycket annat i samhället kan man välja att göra det själva (kräver research, tålamod och mod) och spara en rejäl slant på sikt, eller låter en professionell leverantör sköta rubbet ( man kommer snabbt igång +blir omhändertagen) och betala därefter.
alanfeli89

29 Oct 2010, 16:31

Tack whyatt, det är nog ett gentest ja vill göra först och främst, vet du vart man kan göra det? Skulle vara mycket tacksam för svar :)
whyatt

29 Oct 2010, 16:52

Nu är de gentesterna som finns inte exakta, men ger en skapligt god bild av läget. Man kan också undersöka hårbotten med specialkamera för att se om det är många hår som är "förminskade" och därmed signalerar tunnhårighet.

Finns lite olika gentester, där det mest kända heter HairDX, men det finns flera andra, däribland sådana som vaskar fram information om mycket mer än bara håret.
alanfeli89

29 Oct 2010, 17:29

okaay aa ja såg det nyss ;), men en fråga angående HE som jag alltid undrat är ifall man kan känna ersättningen om man rör med handen igenom. När det gäller det visuella så verkar det ju vara så att man oftast inte ser om man har en ersättning eler inte, men hur är det med om man kan känna den? Om en tjej eller nått t ex rör med handen?
whyatt

30 Oct 2010, 16:04

Runtomkring hårersättningen kommer en tunn "kant" uppstå, där skalpen tar vid, så att säga. Själva håret eller membranet är knappast i sig speciellt avslöjande.
Energion

31 Oct 2010, 02:49

jag har varit i kontakt med dem, de gör årligen en världsturné och de skulle vara i stockholm i mars om ja minns så, för att komma tillbaka till stockholm igen efter 5 veckor o då skulle man ha sin hårdel. men den skulle kosta upp emot 50 tusen kronor och skulle sitta på huvudet i max 7 dagar, innan man måste limma fast skiten igen, jobbigt säger jag bara. då jag använde Hårersättning var det de värsta tiderna i mitt liv, äckligt som fan med limmet som kletar sig på huvudet hela jävla tiden... ÄCKLIGT!
alanfeli89

01 Nov 2010, 21:02

Det står på farrells hemsida att de ska va här 8e november, vart ligger stället och kostar det nått att vara med där? :)
Skriv inlägg