Hårsökes wrote: ↑02 Nov 2019, 17:27
Hårboll wrote: ↑01 Nov 2019, 13:06
My pleasure
Ännu ett tillägg som jag glömde är att det fortfarande kan vara en bra idé att köra smp där man har lite overharvestad donor (efter en HT), eller vill kunna köra rakat på sidorna men vill dölja ärren.
Så hade jag varit gjord av pengar hade jag gjort en SMP.
Tyvärr ingen erfarenhet alls av hårersättning (HE) (alltså peruk med äkta hår basically), funderar på att kontakta någon aktör och fråga.
Jag är dock inte riktigt där än, behovsmässigt. Har fortfarande ganska mycket hår, men det är påväg bort
Tanken är att, nu när min hårlinje ser hyffsat bra ut efter två hårtransplantationer så skulle jag kunna köra en HE utan att behöva bekymra mig för att det ska synas i fronten.
Mitt mål är att skapa med tjockhet i kronan, längst min sido-bena, med minsta möjliga olägenhet (vet att det är drömscenario). Med lite toppik ser det bra ut som sagt. Därför tänkte jag på smp men inte blivit övertygad inom Sverige. Fick dock bra pris från men's ink I Milano (1500 eur för 3 sessions).
Finns det möjligheter till att göra mindre HT bara för kronan? Utan att raka? (typ transportera några hår bara?

)
Låter som ett riktigt bra pris, verkar de kunna leverera riktigt bra resultat? Får kolla in dem
En hårtransplantation är en hårtransplantation, Det går inte att operera "litegran"; man behöver alltid raka givarområdet och mottagarområdet och gå igenom hela den processen som en hårtransplantation innebär. Om det finns någon tomte som erbjuder något annat så var inte naiv.
Antal grafts däremot beror på respeltive case såklart och utifrån det kanske man kan kalla en HT för liten visserligen. Men det är sällan någon som överhuvudtaget reflekterat över att genomgå en HT varit i en sådan sits att den gynnats av ett "litet" antal grafts. Ofta behöver man rätt jäkla många grafts....
Men att operera hår dit där det redan finns befintligt hår är sällan en bra idé. En HT fungerar bäst på relativt kala ytor, dvs tomma vikar etc. Eller där håravfallet är så pass avancerat att det inte gör något om man dödar de få fjun/hårsäckar som finns kvar. Anledningen är att du riskerar att förlora befintligt hår om du utsätter de för trauma. Därför lär du bara förlora på att göra en HT på kronan om du bara behöver "några" hår.
Har tagit upp detta i denna tråd.
mitt-haravfall/mitt-utgangslage-t6295.html