Era bästa tips vid huvudrakning!?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Era bästa tips vid huvudrakning!?

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
Foreveralone

17 Nov 2019, 23:52

Tjena! Hoppas att denna tråd hamnar på rätt ställe nu annars får admin flytta tråden ;)

Hur som helst så har jag rakat skallen nu under ett par månaders tid. Vilket jag trivs bra med än så länge. Däremot har det inte varit helt problemfritt längs resan så därför tänkte jag efterfråga lite tips från er.

Det största problemet jag råkat utför är väl små röda rakfinnar i nacken vid huvudrakning. Jag har väldigt känslig hud. Min rutin ser för tillfället ut som så här.

Steg 1: Duscha skallen i väldigt varmt vatten
Steg 2: Smörja huvudet med kokosolja och/eller lite balsam.
Steg 3: Löddra in skalpen med rakborste.
Steg 4: Raka (medhårs)

Repeterar detta ytterligare en gång innan jag sköljer av huvudet med kallt vatten och mild tvål. Kliver sedan upp ur duschen och drar en isbit över huvudet för att kyla ner skallen.

Steg 5: Ta en bomullsrondell med lite trollhasselvatten och dutta på skalpen. Vila ca 30 sek - 1 minut innan jag smörjer in med after shave balsam.

Använder mig just nu av Gillettes skinguard sensitive hyvel (2-blad) då jag märkt att det passar mig bäst hittills. Nackdelen med dessa är såklart det höga priset, så tanken är väl att försöka lära sig att använda säkerhetshyvel framöver. Eller finns det någon annan prisvärd hyvel därute?

Tips på hyvel eller andra produkter uppskattas. Till er som också rakar skallen, hur ser era rutiner ut? har ni några tips för en grabb med känslig hud? ;)
Skriv inlägg