funkar x5 till skäggväxt ?????

funkar x5 till skäggväxt ?????

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
darknesss

25 Oct 2011, 22:30

hej det är nämligen så att jag har ganska bra skäggväxt lite dåligare i kinden men jag ser att det finns små fjun som inte vill bli tjockare med tiden skulle dem växa till sig om jag använde laser på dem ? eller är minioxidil ett bättre alternativ ?
MrM

10 Nov 2011, 22:57

Svar någon? Vill också veta !? =)
Minoxidil 5% Sedan 2009-08

Ketokonazol Sedan 2009-08

Kisel Sedan 2010-01

MSM

Biotin

Laser sedan 2010-04
The=Laser=Studio(Företag)

12 Nov 2011, 09:35

Det är väl såvitt jag vet inte särskilt studerat hur väl Minoxidil eller laser fungerar på just skäggväxt. När det gäller laser är det dock vederlagt att cellernas ämnesomsättning stimuleras vilket ger en förhöjd produktivitet. All mänsklig vävnad som bestrålas med laser reagerar på denna photobiostimulans. Sårläkning,smärtlindring och hårlaser är bara några områden där lasern förhöjer kroppens egna funktioner.

Även om det inte skulle vara studerat i någon större skala, finns det ingen anledning att inte utgå från att även skäggväxt skulle påverkas positivt.

När det gäller Minoxidilen har vi själva gjort ett experiment med ögonbryn. Där uppträdde en märkbar skillnad redan efter en månads användning.

Det finns också där ingen anledning att inte även minoxen skulle stimulera skäggväxt likaväl som ögonbry

Vi har även medverkat vid transplantation av hår till skägget och där använder man just minox som efterbehandling av skäggraftsen.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
Skriv inlägg