Gick till första laser sessionen, ska jag avsluta redan nu?

Gick till första laser sessionen, ska jag avsluta redan nu?

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
torvmule

08 Sep 2011, 11:14

Hej, gick till första laserbehandligen på en klinik och undrar nu om det är värt att fortsätta? först och främst, hur många laser deoder ska en "bra" laser maskin innehålla och hur ska det se ut innuti den? jag hade för mig att den ska ha minst ett par hundra deoder, men när jag tittade in i hjälmen så var det kanske max 20-30 små röda lampor som lyser, är det så att det är många deoder i varje?

Sen så ser maskinen ut som att den här hämtad ifrån tjernobyl 2 år efter härdsmältan, tror jag kommer få radiaktiva mutationer av den typ, den ser ut såhär: http://4.bp.blogspot.com/_Ilwy2DFSbFo/S4fLRvvQGqI/AAAAAAAAABo/tjRdmtzZSnM/s1600-h/_DSC0040.jpg .

Dom säger att det är en Klass 3A maskin med 655 nm (5 milliwatt), vilket låter bra, men är den verkligen det dom säger att den är? Någon kunig får gärna säga till vad detta monster är? Har hört att kliniker brukar säga att dom har det senaste men det är egentligen nåt rat dom trimmat lr så, vill bara få den bästa behandlingen av laser så man inte blir scammad.

tack på förhand
The=Laser=Studio(Företag)

08 Sep 2011, 14:58

Det är en Boston Laser Generation II, du har på fotot. Ska ha 135 lasrar på 650nm/5mW.

Att det skulle vara bara 20-30 lasrar verkar märkligt. Det är i så fall alldeles för lite och ger ingen tillfredställande täckning av hjässan. Annars om det är med Boston laserns normala bestyckning kan man säga att den bör kunna göra sitt jobb, förutsatt att lasrarna inte är för gamla.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
whyatt

08 Sep 2011, 15:44

Hur ofta är du tänkt att gå på återbesök samt vad kostar kalaset?
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
torvmule

09 Sep 2011, 11:37

Konsulten konstaterade att det var en modell klass 3a, och jag läste på AHS att man helst ska ha en klass 3 modell, så är det en klass 3a modell eller har jag blivit bedragen? 135 lasrar? man ser endast ett 20tal deoder, men antar att varje har ett flertal i sig.

DOCK så läste jag här på forumet i en debatt mellan 2 hårlaser kliniker där dom debatterade vilka lasrar som var bäst och mest anpassad att man bör ha närmare 400 deoder för att den ens ska ha nån effekt på hjässan. Om så är fallet så är det här helt onödigt, eller? Whyatt: kalaset går på närmare 20 tusen och ska få 2 behandlingar i veckan i 6 månader, varav varje session är 20 minuter (för lite?)

Jag skulle nog helst gå till AHS, men då det är i uppsala och jag bor i sthlm, så känns det för omständigt att tåga dit 2 ggr i veckan i 6 månader.. När jag satte mig under Boston apparaten så kännde jag mig som en jävla åsna först.. Det känndes som att jag var den mest naiva människan i tron att det här ska hjälpa, det var så jävla opfrossigt och B-igt så jag tänkte typ löpa därifrån. Så ge mig information om vad som verkligen är värt inom laser behandling!
The=Laser=Studio(Företag)

10 Sep 2011, 08:58

Återigen . . det är inte fabrikatet eller åldern på huven du sitter i som spelar någon roll för resultatet. Det viktiga är att lasrarna som är monterade är hyfsat nya och håller rätt värden - och naturligtvis är tillräckligt många till antalet. Den enklaste varianten är ju en hjälm gjord av ett cellplasthölje - men med ett försvarligt antal diodrar. Det är just det som räknas, ingenting annat. Kliniker som hojtar om att de har det senaste och bästa har när det kommer till kritan ungefär samma typ av lasrar -dock möjligen i ett nyare hölje som SER bra ut - men det ger inte mer hår.

Jag tycker du skqa ställa kliniken mot väggen och helt enkelt fråga hur många dioder och vilka värden de håller och hur gamla de är. Med de uppgifterna kan man också räkna fram om 20 min är tillräckligt eller inte.

AHS finns i Stockholm också, så det förstår jag inte varför du har sökt dig ända till Uppsala för hårlaser. . . .???
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
whyatt

10 Sep 2011, 19:05

Skaplig intensitet under 6 månader OM det är en ordentlig laser, annars är det givetvis snarare välgörenhet du sysslar med än håravfallsbromsning.

Ja, ställ kliniken mot väggen och fråga, precis som TLS föreslår.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg