Nisses Lasertråd

Nisses Lasertråd

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
Nils_Viking

30 May 2011, 21:25

Hej. Har sedan jag blivit inspirerad av Bobbans tråd införskaffat en Lazerfish vilken jag använt i nästann (från 4 april) två månader nu. Lyckligtvis är det också så att det börjat poppa upp massa ny fjun i båda vikarna. Min situation är så att mitt hårfäste ligger runt mellan NW 2-2,5 på ena viken och 2,5 - 3 på andra med en lätt difus uttunnig över hela hjässan.

Min håravfall har gått väldigt långsamt och på det stora hela har det inte hänt speciellt mycket de senaste 4 åren, bortsett från en lättare långsam uttunning. Ibland är det svårt att veta vilket som lyser igenom pga kortsnagg och vilket som är håravfall. Hade hårfästet varit intakt så hade nog ingen märkt av uttunning.

Utöver Lazerfishen kör jag av ren rutin på recapeen. Ett gammalt slavisk grej, som jag slutade med ett tag men ändå håller fast vid eftersom att det inte har hänt så mycket håret med sedan jag började. Nu har jag gojjat ut en bra stund men det jag vill komma till är det par frågor kring lazerfishen.

Jag håller bra mycket närmare än 7 cm skulle jag tro. Innebär det några hälsorisker? Kan det göra effekten av behandlingen sämre? Just nu kör jag 15-17 min över hela hjässan 3 ggr i veckan enligt Mikes rekommendationer. Kan man köra mer eller är det farligt eller kanske rent utav inte har någon större effekt att köra 4 ggr istället för 3. Jag har som sagt fått ganska mycket fjun vita fjun som börjar bli längre men fortfarande är väldigt tunna och hö aktiga, mellan fjunen finns något enstaka svart hårstrå, + att jag fått igång ett ganska kraftigt hårstrå i pannan som bör vara långt under mitt ursprungliga fäste.

Jag vill helst undvika Minox, och kommer ge endast lazern åtminstone två månader till själv innan jag överväger att sätta in revita och minox om det inte händer något mer med fjunen. Där går också min gräns som jag lovat mig själv. Minox revita och laser. Annars får jag lägga ner och vara nöjd ändå.
Bobban

30 May 2011, 23:20

Kul å höra nils:-) det som händer när du kortar avståndet är att lasern behandlar en mindre yta jämfört med om du håller runt 7 cm. Du får en större träffyta med rekommendera avståndet. Och som svar på din andra fråga så tror ja inte att man får bättre resultat med 4 ggr i veckan. Tror det är bra att skalpen får vila lite emellanåt + att lazerfishen får längre hållbarhet . Lycka till !
Scalp Micro pigmentation
Strip 1000 grafts
FUE 3500 grafts
PRP behandling inledd
jessica_85

31 May 2011, 19:30

Hej. Kommer spännande följa dig eftersom min sambo får sin lazerfish inom 1 vecka tror jag och som du inte äter finasterid eller tar minox produkter.

Så det ska bli spännande och se om det funkar bra för dig! Lycka till!
The=Laser=Studio(Företag)

01 Jun 2011, 13:37

Nils_Viking wrote: Jag håller bra mycket närmare än 7 cm skulle jag tro. Innebär det några hälsorisker? Kan det göra effekten av behandlingen sämre? Just nu kör jag 15-17 min över hela hjässan 3 ggr i veckan enligt Mikes rekommendationer. Kan man köra mer eller är det farligt eller kanske rent utav inte har någon större effekt att köra 4 ggr istället för 3.

Användartiden per session med Lazerfishen är bräknad utifrån avståndet ca 7cm. Om du t.ex halverar det avståndet innebär det att du bör minska tiden per session - då effekten (mW) avtar med avståndet ganska väsentligt med en ofokuserad laser.

Stråldosen 2,1 Joule/sqcm som Mike anger kommer således att fördubblas på det bestrålade området. Visserligen ligger det fortfarande inom maxgränsen 6 Joule - men om du också ökat antalet sessioner till 4 i veckan blir det en ganska väsentlig ökning från det rekommenderade.

Sett i ett längre tidsperspektiv kan risken med ett överdrivet lasrande innebära att den s.k

fotobiokemiska reaktionen mattas väsentligt.

Intensivbehandla kan man göra under en begränsad period - låt säga 6 månader . . ..sedan

bör lasrandet ligga på en långsiktig nivå - dock utifrån de egna förutsättningarna.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
Skriv inlägg