OMG hjälm började ryka

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

OMG hjälm började ryka

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
Goran

05 Apr 2014, 15:56

Hej Laser-användare

Idag när jag använde min OMG med LaserPuls började LaserPulsen tjuta men ca en sekunds mellanrum i samma takt blinkade hjälpen.

Jag tog av av den och ser att det kommer rök från den.

Någon som varit med om något liknande? Var det 10 000 kr som brann upp?

Har sökt OMG själv, ännu inget svar.
MiltonFriedman

06 Apr 2014, 19:45

Goran wrote: Hej Laser-användare

Idag när jag använde min OMG med LaserPuls började LaserPulsen tjuta men ca en sekunds mellanrum i samma takt blinkade hjälpen.

Jag tog av av den och ser att det kommer rök från den.

Någon som varit med om något liknande? Var det 10 000 kr som brann upp?

Har sökt OMG själv, ännu inget svar.

Jag har inte varit med om det själv men äger en OMG-hjälm.

OMG hjälmarna är enligt min uppfattning ett ganska amatörmässigt bygge. Märkligt att någon som tycks livnära sig på att bygga laserhjälmar inte kan erbjuda en bättre produkt.
erik_nitro

30 Apr 2014, 16:05

Min OMG hjälm börjar däremot "glappa" ibland då den slocknar helt tills ja "rättar" till sladden.

Nått som vet vad orsaken kan vara till detta? Sen känns den inte lika kraftfull som tidigare då vissa diodrar inte lyser lika kraftfullt.
MiltonFriedman

01 May 2014, 14:19

erik_nitro wrote: Min OMG hjälm börjar däremot "glappa" ibland då den slocknar helt tills ja "rättar" till sladden.

Nått som vet vad orsaken kan vara till detta? Sen känns den inte lika kraftfull som tidigare då vissa diodrar inte lyser lika kraftfullt.

Jag har samma problem, jag har dock behövt skruva loss sladden i munstycket på hjälmen ett flertal gånger för att sedan sätta i den igen och skruva fast. Ganska enkelt, det borde du prova.
erik_nitro

11 May 2014, 18:21

Har hjälmen funkat lika bra som tidigare då efter du gjort så ? (MiltonFriedman)

Plasten runt kopparn har börjat smälta sönder också, vet dock inte om de påverkar nått ?
MiltonFriedman

11 May 2014, 20:06

erik_nitro wrote: Har hjälmen funkat lika bra som tidigare då efter du gjort så ? (MiltonFriedman)

Plasten runt kopparn har börjat smälta sönder också, vet dock inte om de påverkar nått ?

Hjälmen har alltid verkat ha lite glapp som jag ska försöka åtgärda. Den lossnade första gången jag använde den så jag kan inte avgöra det.

Plasten är givetvis inte strömledande så det borde inte spela någon roll mer än det inte skyddar koppartråden.

Du borde undersöka förbindelserna mellan sladden och hjälmen, sladden och lådan osv. och leta efter glapp för att sedan åtgärda det. Om du har noll koll får du väl uppsöka någon som kan.
Skriv inlägg