Överdriver jag?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Överdriver jag?

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
torvmule

10 Dec 2012, 17:45

Tja, jag har en I-restore laser som jag började använda sedan september, började att jag körde 40 min fram, 30 mitten o 20 därbak, varannan dag. Men för en månad sedan märkte jag att man kan låsa dom mellan lägena också, så mittemellan fram och mitten. Så nu när jag kör så blir det vissa områden i fronten som får ca70 minuter av laser på sig.

När jag startade med lasern så slutade jag tammefan sluta tappa hår punkt. Kanske 3-4 strån per gång jag applicerade minox, extremt lite dvs. Men nu sedan 2 veckor tillbaka så har jag börjat tappa lite mer och undrar om det kan vara en frisk shedd pga lasern, eller om det kan vara så att jag har överdrivit mitt laser användande och det gör mer skada än gott? Jag förstår att I-restore inte är allt för kraftig så kan den verkligen göra mer ont än gott pga 70 min varannan dag på vissa ställen?
whyatt

10 Dec 2012, 19:19

Laserpunkterna är inte fokuserade utan sprider ut sig, yes? Det föreligger antagligen en överlappning och skall man veta om du kommer över denna gräns (helst skall man ligga under 5-7 J, men här finns ingen riktigt verifierat och allmänt accepterat gränsvärde) då biostimuleringen övergår till inhibering av hårväxt måste man räkna på det!

Spontant låter det inte som om du kommer över gränsvärdet då en liknande enhet till I-restoren med något lägre total output levererar ungefär 2 Joule på en timme.

Vill du räkna på det? :)
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
torvmule

10 Dec 2012, 20:20

Haha nä, har glömt el-lära boken i skolan.. Om man suttit 70 minuter under en omg hjälm tex, hade det varit för mkt? Men okej det låter ju rätt tryggt, dock så undrar jag om det är mer positivt att köra bara 40 min per sektion eller att styra ca 70 min på fronten (som är det mest drabbade håret by far när det kommer till mitt håravfall)och ca 30 på resterande? Då jag satt under industrilaser så fick jag grymt resultat, och det var liksom bara 20-30 min, 2 ggr i veckan.. Jag är kluven
whyatt

10 Dec 2012, 23:38

Så länge du inte är och snuddar på de övre gränsen tordes det vara bättre med mer än mindre. Hur många diodrar är det som bestrålar din front under totalt 70 minuter?

Säg att varje diod i verkligheten krämar iväg 3mW, dvs 0,003W. Detta gånger antalet diodrar...och sen tar vi in tidsfaktorn i sek (4200 sek) och delar på antalet cm2 för att få J per cm2..och lite annat, men nu måste jag soooova :)
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
TonyS

12 Dec 2012, 00:34

Det här borde även jag räkna på så att det känns värt att sitta och kräma under min OMG.

Synd att vi inte har Bengtzzz från Flashback här. Han hade gjort det här åt oss innan vi hade hunnit tänka tanken. ;)
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW
Skriv inlägg