Pulsmodulering en bluff?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Pulsmodulering en bluff?

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
hioeral

16 Mar 2012, 13:00

Har tänkt på de här ett tag tror att pulsmodulering avlaserdioder är en bluff. För det första så har jag inte hittat några vetenskapliga belägg för det men framför allt så har jag blivit allt mer misstänksam mot det hela med tanke på att det inte finns någon given frekvens som anses som bäst. Vad är det för mening med att pulsmodulera om man inte vet ifall man har rätt frekvens eller ej (om vi antar att pulsmodulering fungerar)? Har också sett färdiga apparater som kommit ut på marknaden som kan pulsmodulera laserdioderna där man har flera olika frekvenser man kan ställa in på. O det som retar mig är: Om dessa leverantörer "leker att dem kan ämnet".. varför har dem inte EN ENDA FREKVENS som anses som den rätta?

Jag tror personligen att det här är bara ett trick mot oss desperata att få oss att lägga till ännu en dyr apparat/lösning i den redan långa listan av "lösningar" vi har bara för att mjölka oss på mer pengar..

Vad tror ni?
whyatt

16 Mar 2012, 16:02

Visst är det tänkbart att det enbart rör sig om en i mängden av "förändringar" utan närmare verklig effekt, men jag tycker inte teorin låter helt uppåt väggarna och jag skulle inte bli förvånad om det i framtiden visar sig att pulsering erbjuder intressanta fördelar, även om det i dagsläget framstår som lite flummigt och kräver mer research och trail & error.

När det gäller att fastställa vad som är "den rätta" krävs ofta studier. Och även om det finns studier så är det långt ifrån alltid att den rätta efter lite prövning och testande va den rätta. Beträffande laser mot håravfall så finns det få studier och ännu färre på underområdet pulsering.

Jag tror i första hand önskan om pulsering i hårlasersammanhang kommer ur forumsvärlden.

Jag tror att marknaden alltid kommer att hitta på nya förändringar i hopp om ökad försäljning. Det är ett måste då de allra flesta skriker efter högre löner och bättre standard.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
hioeral

02 Aug 2012, 01:24

Att pulsera ljuset innebär att man stänger av och sätter på laser ljuset x antal gånger med hög frekvens.. detta medför att man får en mindre utstrålad effekt från laser modulen eftersom summan av alla de små ögonblicken lasrarna är avstängda inte går att försumma. Självklart kan man ha en hög duty cycle så man åtminstone minimerar denna förlust men då kommer ännu en fråga.. vad ska man då ha för duty cycle?

Att jag tog upp frågan om duty cycle var inte för att ja ville ha svar på den.. utan snarare att den ej är besvarad när man försöker marknadsföra apparater som pulserar... (och inte heller frekvensen är fastlagd för den delen)..

Jag väljer hellre att bombardera skaplen med kontinuerlig ljus med FULL effekt istället för pulserad ljus som innebär en lägre effekt ..

För er som väljer pulsering hoppas jag att ¨åtminstone placeboeffekten hjälper".. för ja tror verkligen att detta är en bluff.. bland alla andra bluffar för desperata stackare!!
whyatt

02 Nov 2012, 10:37

Många produktutvecklare väljer att förädla befintliga produkter med mer eller mindre onödiga uppgraderingar, allt för att upprätthålla försäljningen genom att tilltala vår inbyggda dragningskraft till det "nya".

När det gäller pulserande laserljus på håravfallsscenen bygger uppkomsten snarare på välvilliga experiment gjorda av helt vanliga killar som hoppas kunna förbättra effektiviteten hos hemmabyggda hårlasrar. Att detta kommit igång beror antagligen på att det föreligger utförda experiment med laser inom andra områden där pulsering testats då lett till något annorlunda påverkan i vävnaderna än vid konstant bestrålning. Sen om pulsering är rätt vid behandling av genetiskt håravfall får framtiden utvisa, men jag tror inte det handlar om en sammansvärjning.

Exempel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2933784/
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg