Tips på bra hårkamm för blodcirkulation

Tips på bra hårkamm för blodcirkulation

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
medieval

08 Jul 2020, 10:33

Hejsan,

Jag tänkte som komplement till dermarolling även en mjukare hårkamm som kan öka den generella blodcirkulationen i håret. Någon som har tips på vad som kan passa utan att det förstör håret? Något med stål tänker jag spontant.......
whyatt

08 Jul 2020, 10:56

Vad jag har funnit fungera "minst dåligt" för att känna en viss effekt i hårbotten är denna typen av kam/borste:

Image

Men jag är osäker på om denna typ av mekaniska åverkan har någon som helst reell effekt, i alla fall högst tveksamt om så är fallet med "normalt användande". Jag kommer inom kort föreslå research kring ett annan, ganska så nytt redskap på temat skalpstimulans.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
medieval

08 Jul 2020, 11:53

whyatt wrote:
08 Jul 2020, 10:56
Vad jag har funnit fungera "minst dåligt" för att känna en viss effekt i hårbotten är denna typen av kam/borste:

Image

Men jag är osäker på om denna typ av mekaniska åverkan har någon som helst reell effekt, i alla fall högst tveksamt om så är fallet med "normalt användande". Jag kommer inom kort föreslå research kring ett annan, ganska så nytt redskap på temat skalpstimulans.
Intressant! Spontant känns det dock som det tjocka gummistrån kan skada håret om än effektivt för att stimulera blodciruklationen. Jag tror mer på en tunn stålkamm kanske..
whyatt

20 Jul 2020, 10:32

Det är faktiskt åt skadahållet man vill gå...för det är detta som påskyndar en reparerande process. Visst kan svaga hårstrån trilla av, men så länge som området får vila tillräckligt emellan behandlingarna, så bör inte "manuell massage med rimligt mekanisk åverkan" vara ett problem. En annan variant är att kolla upp täta borstar med svinhår. En metod som använder sådana är Huntingford.

Image
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg