Vilken hårstudio är bäst när det kommer till laser?

Vilken hårstudio är bäst när det kommer till laser?

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
torvmule

23 Aug 2011, 18:24

Hej vart uppringd av Advanced Hair Studio idag och dom erbjöd mig en konsultation. När det kommer till laserbehandling vilken studio ska man välja? En polare körde på IHS och han sa att man åker in i en "tub" som när man röntgar hjärnan ungefär.

Kollade bilder på Advanced Hair studios hemsida och där ser man en bild på deras laser, som i mina ögon såg ut som en "rustamodell", alltså rätt B-ig, om man nu jämför med "tuben". Och exakt hur många dioder är bra att en hårlaser på en studio ska ha eg? Jag tänkte fråga och jämföra på min konsultation. Ge mig gärna lite info ang hårlaser då jag överväger att starta en kur. Samt ge mig tips på frågor jag kan ställa till dom under vårat möte.

Dom säger att det nu under augusti är 50% på laser behandling och jag får ett halvårs behandling för 14999... medans IHS kostar 18000... känns lite som sälj snack när dom säger att det är 50% JUST NU dock.. jag är säljare själv så jag kan knepen.

Tack på förhand
Bobban

23 Aug 2011, 19:19

Håller med dig. Att erbjuda 50% rabatt låter lite väl häftigt. Man kan ju då ställa sig frågan varför man erbjuder det? Nu vet inte jag vad dom använder för sorts laser eller vilka resultat man kan förvänta sig få, men om dom har en bra produkt som verkligen hjälper så ska man inte behöva lämna såpass mycket i rabatt för att locka nya kunder, tycker jag iaf.
Scalp Micro pigmentation
Strip 1000 grafts
FUE 3500 grafts
PRP behandling inledd
torvmule

23 Aug 2011, 19:56

Nej verkligen inte, samt att jag tror dom alltid har 14999, men säger att det är 50% rabattt för att man ska skrämmas till att göra det snarast. Dålig stil.. Men även på hemsidan så är det uppenbarligt uppgjorda bilder på resultaten Före & Efter.. men det har nog dom flesta hemsidorna. Så vad fan ska man förvänta sig? Mer svar tack!
whyatt

24 Aug 2011, 14:00

Om man nu nödvändigtvis måste förlägga sin laserterapi till en klinik...så vill man hitta en där man får mest valuta för pengarna. SHC och tunnharig.nu verkar i så fall intressanta att läsa mer om.

Notera att en rejäl hemmahuv kostar betydligt mindre i långa loppet, än en studio gör.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
The=Laser=Studio(Företag)

24 Aug 2011, 17:26

Tack för att du omnämner oss, Wyatt. Det känns alltid lite uppmuntrande.

Men varför så negativ om laserbehandling på klinik.?

Man får en rejäl uppbackning och sporras till att verkligen genomföra sitt program. Vi vet alla hur hopplöst det tidvis kan kännas när man tycker att det bara står och stampar. Ibland vill man bara ge upp. Stöd och support och ibland en kick i baken är vad en klinik kan bistå med. Den psykologiska kicken man får av att ha tagit tag i sitt problem bidrar bara den till en ljusare syn på tillvaron. Det lyftet får man inte när man med tvivlet gnagande i sitt inre sitter på sin dystra kammare och självbehandlar sig.

Vi vet ju att det genetiska håravfallet kräver behandling så länge man överhuvudtaget vill behålla sitt hår och det innebär ju många år av t.ex lasrande. Då är det enligt min mening praktiskt att inleda med en klinikkur till RIMLIGT pris -och tycker man då att lasern gjort ett bra jobb och med all den information man fått från kliniken kan det ju vara läge att långtidsplanera sin framtida behandling med t.ex inköp av hemlaser.

En rejäl hemmahuv som det talas om skall väl i sådant fall vara OMG´s hjälm, som ju är den enda hjälmen jag känner till med prestanda i klass med kliniklasrarna.

Jag återkommer då till det som jag tidigare omnämnt när det gäller laserhjälmar. De ÄR och kommer ALDRIG att bli en tillfredställande typ av laser utrustning. De temperaturer som uppstår i en sluten hjälm får nanometern att svepa iväg till värden som inte är optimala för hårlaser. Har man dessutom stoppat in lasrarna i cellplast är det ju en komplett felkonstruktion. Med ett pris som är mer än dubbelt mot vad vi tar för en intensivkur, tycker jag faktiskt inte att det är en bra ide.

Nej, dom som har förmånen att bo där det finns en hårlaser studio skall definitivt inte sitta hemma och gruva sig utan kom hit och prata hår med likasinnade. En glad och positiv stämning och ärliga besked utan omskrivningar är sådant som ger själen näring. När det gäller håret kan vi bara göra det vi gör. Ibland blir det himla bra och i andra fall får man nöja sig med oförändrad status.

Det är ingen hemlighet att vi är i särklass billigast på hårlaser och trots diverse angrepp vidhåller vi vår linje. Några rabatter erbjuder vi inte-utan det är samma pris för alla.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
whyatt

24 Aug 2011, 20:13

Jag kan inte uttrycka mig om Ert programs kvalité, men med den givna informationen jag har att gå på (antalet tillfällen, pris) så låter upplägget vettigt utan att kosta skjortan.

Vad gäller lasermodulernas påstådda våglängdsförändring vid regelrätt arbetstemperatur, verkar vi inte dela åsikt, åtminstone inte om man väljer moduler med kvalité.

Jag håller med om att det i sig kan vara en fördel för vissa individer att gå till en klinik på uppsatta tider, för att på så sätt få "arslet ur vagnen".
Erik86

24 Aug 2011, 22:45

TLS är verkligen billiga, en grej som TLC och SHC alltid bråkade om var pris och effekt, men TLS, när man kollar på er omsättning föra året http://www.allabolag.se/5567880843 , så omsatte ni 11 000 kr!!! och ni säljer fullt program för 6-7 000 kr, sålde ni 2 personer totalt förra året? ni kanske har sålt hundratals personer men tagit betalt på ehum "speciellt" sätt? men det skulle ni väl inte göra :) ? och noll anställda? är det drop in som solarier? :)
The=Laser=Studio(Företag)

25 Aug 2011, 11:19

Företagsstrategi och bokföringsteknik tänker jag inte avhandla på detta forum - här pratar vi hår !! Övriga frågor som rör bolaget angår bara oss och berörd myndighet.

Vi har flertalet bolag och hur vi disponerar intäkter mellan olika företag i gruppen är inget

jag går in på här.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
Skalleper

25 Aug 2011, 11:35

Alla pratar om laserhjälmarna men ingen vet var man köper dem?
Ketokonazol Retiopharm 2ggr/v (2011-03-01)

X5 laser (2011-08-26)

Öronviftning 5-10min/d (2011-04-25)

Scalpure 2ggr/v (2011-05-10)
whyatt

25 Aug 2011, 20:07

Overmachogrande säljer via sin sajt (.com) och Lazerfish på lllt-therapy.com.
Skriv inlägg