X5 hårlaser... - Page 2

X5 hårlaser...

Potentiella tekniker vid behandling av ärftligt håravfall
Wolfcastle

30 Sep 2011, 00:27

@whyatt

- Det jag undrar sen är också varför håravfall inte prioriteras bland forskare? Finns det inte tillräckligt med pengar att tjäna här eller vad? Jag fattar sen mycket väl att ett botemedel mot låt oss säga cancer väger betydligt mer när det väl kommer till kritan. Men att prioritera bort håravfall helt såhär känns ändå fördjävligt.

Speciellt med tanke på att man typ kommit i bukt med annat och oviktigt skit. Som t.ex. att inte svettas under armhålorna.

@tedlin01

- Vilken modelltyp av hårlaser använder du då?
The=Laser=Studio(Företag)

30 Sep 2011, 08:04

Minst agt svårt att se någon logik i den här tråden.

Wolfcastle inleder med att efterfråga information om X5, som han seriöst tänker sig att beställa. När då svar på detta kommer utbryter en massa otidigheter om laserklinikers verksamhet och hur avskyvärt det är att tjäna pengar på sin verksamhet . . .?

Om det är så att uppfattningen är att laser fungerar inte och allt bara är bluff - vad ska du då med en X5:a till ?
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
Wolfcastle

30 Sep 2011, 08:58

@The Laser Studio(Företag)

- Vi kan väl säga såhär: Debatten började svaja när du gjorde ditt lilla intåg. Vem gav dig sen taktpinnen här inne? Redan när jag skrev "någon annan?" så var det ett ganska tydligt budskap om att jag var ute efter att få råd och hjälp av privatpersoner som lider av samma problem. Privatpersoner alltså och inte företagare som själv säljer laser -sessioner.

Att tjäna pengar på en verksamhet är sen inget skamligt i sig. Tvärtom. Håller man det man lovar så är det till och med ädelt. Men när man är i nöd och man bara ligger där och lider - att det därefter kommer någon med tomma löften och drar nytta av denna sårbarhet - det är där i som det vidriga vilar.

Varför känner du dig så pass träffad egentligen? Blev samvetet naggad?

Ta en kaka på väg ut.

30 Sep 2011, 09:20

Ja, mycket ska man höra . . . men det är förståligt om somliga är ur balans när man drabbas av håravfall. Det är jobbigt och vi möter den psykiska stressen var dag.

Du ställde en allmänn fråga till forumet om en laserapparat och jag svarade i egenskap av hyggligt insatt laserfrågor. Nu är det så att ett forum är öppet för alla medlemmar och frågorna och svaren riktar sig till alla intresserade - så vad du vill eller inte vill är ointressant i sammanhanget.

Ett vänligare tonläge skulle inte skada när någon faktiskt gör sig besvär att hjälpa till.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag
whyatt

30 Sep 2011, 10:07

Boys boys boys...nu tycker jag vi tar varandra i hand och tillsammans sjunger "we shall overcome" :P

Wolfcastle: Beträffande forskning och håravfall så finns det ett gäng dedikerade företag som försöker lösa gåtan och ge marknaden hållbara lösningar. Men vi är inte riktigt där ännu. Om det är ett "medvetet val" för att optimera vinster, eller helt enkelt beroende på frågans komplexitet, är upp till var och en att bedöma.

Ta te.x. cancerforskning, inte direkt några milstolpar nådda sen urminnes tider - ändå verkar den allmänna konsensusen vara att det forskas överallt och att alla vill lösa "problemet".

Om det är något företag i branschen som pressat priserna på laserbehandlingar så är det faktiskt TLS, sen vet jag inte i detalj hur bra deras behandlingar är eller om hur många av deras kunder som är nöjda, men man kan inte kalla dem för giriga sett utifrån aktuell prissättning ;)
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Wolfcastle

13 Oct 2011, 15:10

Efter en massa om och men så har jag nu beställt X5 hårlaser. I ett år ska jag använda den flitigt är det tänkt.

Den som orkar vänta på resultatet får hålla till godo. Den som dock orkar väntar i ett år kommer att spara (eller investera rätt?!). För fatta vad jag ska komma med utförlig dokumentation om den funkar eller inte.

Kontentan är alltså följande...

- Om ett år från och med nu så kommer folk som läser på "lookgood" att verkligen få veta hur bra eller hur dålig X5 hårlaser egentligen är.

Mvh:
medieval

17 Oct 2011, 13:45

Har också beställt denna. Jag beställde från utlandet då den var närmare 50% billigare där i jämförelse med hasselpriserna på svenska butiker. betalade 1600kr för min. Rekommenderar er att göra samma sak om ni ska beställa.
whyatt

17 Oct 2011, 16:58

wolf: Vilka förväntningar har du?

medieval: Säker på att du fått version II och inte föregångaren, de ser lika dana ut om jag är korrekt underrättad.
Wolfcastle

17 Oct 2011, 20:49

@medieval

- Och du berättar detta nu? Efter att jag gjort min beställning?! Damn you. Damn you to hell. :P

@whyatt

- Hur vet man vilken som är version I och II? Jag beställde från toppik: http://www.toppik.se/x5-harlaser/5-x5-harlaser-mot-haravfall.html/ ...vilken version av dem två är detta?

Vad gäller mina förväntningar…

- Jag hoppas knappast på någon mirakel återväxt. Utan mer på att håret ska bara slutat falla. Jag har sån filter i duschen. Efter tre månader så ska håret som samlas i detta filter halveras vid varje gång jag duschar. Till den mån att jag till slut inte hittar några hårstrån alls. Till själva programmet så ska jag även lägga till revita schampo och scalpure.

Efter att ha läst det där. Har jag för höga förväntningar tycker du?

Edit:

Har tidigare kört Recrea och Propecia. Inte samtidigt dock. Utan först det ena och sedan det andra. Men jag slutade med båda. Orsak? Huden i skallen irriterades som fan av recrea. Vad gäller propecia så slutade jag för att det stack i kulorna i tid och otid. Läste sedan även på svt-text att skiten kan göra en impotent permanent (dvs. så att man sköt med lösa skott och att man kunde glömma det där med att bli pappa en vacker dag). Vette fan hur mycket det verkligen stämmer dock...
whyatt

17 Oct 2011, 21:16

Wolf: Säkert número dos. Mest lite halvskumma ebay konton som ev. kan ha kvar den gamla, men den borde vid det här laget vara utfasad.

Anyway, låter inte helt orealistiskt...men du får ju köra en hel del.

Angående bieffekter hos i första hand finasterid så ja, de finns där...men jag tror inte att det finns speciellt många insatta läkare idag som skulle påstå att risken för permanenta bieffekter är överhängande hos de 2-20% som sägs drabbas av bieffekter in the first place.

Men jag förstår om man vill avstå för säkerhets skull, för det är ju trots allt receptbelagt och inget man leker runt med.
Wolfcastle

18 Oct 2011, 00:49

@whyatt

- Att man har problem med att få bånge skrämde mig aldrig. Men det där med att den kan ta död på spermierna permanent skrämde skiten ur mig. Har du också läst något liknande? Värre var det sen att detta var med på svt-text. SVT-text tillhör den del av media som brukar sällan överdriva och ha rätt så hög sanningshalt i det som skrivs.
whyatt

18 Oct 2011, 11:19

Ta inte mig på orden, men mig veterligen är det inte i närheten av bevisat att 1mg finasterid/dag kan leda till sterilitet hos friska män...och det sambandet borde vid det här laget vara solklart, om det nu förelåg en risk...men men, det mesta verkar kunna hända när receptbelagd medicinering kommer i kontakt med människans komplicerade organism, så man får väl gå på "sannolikheter".

Jag tycker det va rätt av SVT att rapportera om de "nya" riskerna man vid den tidpunkten ansåg existerande, men det hade inte skadat att också följa upp diskussionen och skildra hur debatten därefter såg ut, för att mildra den eventuella shock som alla de som faktiskt går på substansen kan ha fått.
Backwardsman

23 May 2012, 23:28

Tänkte liva upp denna tråden med att fråga hur många laseranvändare det finns här? Som använder X5 då förstås då det är just den enheten som tråden handlar om. Hur ofta behandlar ni och hur lång tid per behandling?

Anledningen till att jag frågar är för att jag köpt en själv som jag får hem om några dagar och vill ha lite tips och trix.

MVH
Revivogen Scalp Therapy 1gång/dag sedan 2010-01-15

Revita Schampoo ett par ggr/vecka

Scalpure Hårlera ett par ggr/vecka

Trx2 3 tabletter/dag sedan 2013-10-28

Finasterid 1,25mg/varannan dag sedan 2013-06-01

24 May 2012, 10:48

Vi har sålt ett tiotal begagnade X5 lasrar till kunder hos oss, och folk verkar nöjda med att använda den modellen. Den gamla versionen tror jag har 12 laserdioder och den senaste 15 st. Det är väl bara det som skiljer dem åt.

X5 ska ju ligga mot hjässan och den metod som flera använder sig av, är att helt enkelt skaffa ett långt kardborrband att fästa under hakan och därefter flytta den succesivt. Det finns någon mer händig person som har byggt en slags skena som den kan löpa i. Allt går ju ut på att man ska slippa hålla den i handen under behandlingen.

Lasrarna i X5 förefaller vara högkvalitativa och jag ser ingen anledning till att den inte skulle fungera lika bra som något annat i laserväg - under förutsättning att man upprätthåller sitt behandlingsprogram
whyatt

24 May 2012, 14:04

TLS, den gamla skall mig veterligen ha 5 st källor splittade i 15 beams? Nå väl, den är verkligen outdated med dagens mått mätt.

Precis som du tar upp, det gäller att ha ett solitt behandlingsprogram anpassat efter behov och lasermaskin. En liten laser = Längre sessioner.

24 May 2012, 15:24

whyatt wrote: TLS, den gamla skall mig veterligen ha 5 st källor splittade i 15 beams? Nå väl, den är verkligen outdated med dagens mått mätt.

Ja, OK, då är det så det är. Har inte själv sett någon av ursprungsversionen i verkligheten.

Det betyder att uteeffekten på pappret är ynkliga 25mW. Precis som du säger-inte mycket att hänga i julgranen.

Den som är van med laser ser ju omedelbart att ljusstyrkan på lasrarna är för svag. För den oinvigde kan det ju vara förrädiskt, då, om jag förstått det rätt, utseendet på apparaten är densamma som den nya versionen.
Backwardsman

24 May 2012, 16:12

Så det är pengar i sjön med andra ord?

24 May 2012, 16:23

Att handla en idag från typ Topic el.likn siter, betyder säkerligen att man får den senaste versionen med 15 diodrar.

Om man oturligt betalat 3500kr för en laserapparat med bara 25mW

i effekt-då kan man säga att pengarna hamnat i sjön. Sådana laserkammar med den låga effekten kan man idag få för några hundra lappar . . .max!

Version 1 är nog bara tillgänglig på begagnad marknaden.
Backwardsman

24 May 2012, 17:29

Jaha, ni snackade om den gamla versionen. Jag köpte min av en kille på blocket, och den var inköpt på toppik för några månader sen så då bör det vara den nyaste versionen, den har 15 diodrar på bilden iaf. 1500:- fick jag betala, det kändes som ett kap :D

24 May 2012, 17:47

Låter helt OK :D=D
Skriv inlägg