FUExpert Clinic team, Juan Couto

FUExpert Clinic team, Juan Couto

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Freddyflinta

07 Jan 2019, 21:29

Hej

Vet att Whyatt gjorde något inlägg från denna klinik nyligen. Varit inne och kollat på deras youtube kanal. Resultateten är riktigt bra. Eller? Såg också att väntetiden på en operation enligt deras hemsida är flera år.

https://www.youtube.com/channel/UCMqIXC ... tpw/videos
Hårboll

08 Jan 2019, 15:08

Håller med... ser löjligt bra ut. Spanjorerna verkar duktiga. Lorenzo och Freitas uppvisar också bland de bästa resultaten jag sett.

Undra vad priserna är?
whyatt

08 Jan 2019, 19:04

Absolut, både de klinikerna imponerar ofta. Sen måste man som alltid tänka på att kliniker presenterar det som är bra och alla med erfarenhet har också fall med dåliga growth. Dock har både Couto och Lorenzo mkt lite bad pub online...så flytta hårsäckar är de uppenbarligen inte helt kassa på att göra :)

Couto sägs ligga mellan 4-6 EUR per graft, Lorenzo ungefär samma.
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i mars
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

08 Jan 2019, 22:34

Ja, även svårt att veta om vissa kliniker bara är kassa på att marknadsföra sig eller om de helt enkelt inte har några case med lika bra resultat. Något jag funderat en del på..
Huru

09 Jan 2019, 21:07

Ja, vissa helt sinnessjukt bra resultat, men det är finasteride och minoxidil på alla jag läst om.
Hade varit intressant med resultat på några som inte använt något medel.
Hårboll

09 Jan 2019, 23:43

Huru wrote:
Ja, vissa helt sinnessjukt bra resultat, men det är finasteride och minoxidil på alla jag läst om.
Spelar väl ingen roll, håren i mottagarområdet ska väl inte påverkas av det? Överlevnaden av de transplanterade håren borde väl inte påverkas av mediciner då de inte är subjekt för dht eftersom de är säkra hårsäckar som kommer från donorområdet. Rätta mig om jag har fel :)
Huru

10 Jan 2019, 20:45

Hårboll wrote:
09 Jan 2019, 23:43
Huru wrote:
Spelar väl ingen roll, håren i mottagarområdet ska väl inte påverkas av det? Överlevnaden av de transplanterade håren borde väl inte påverkas av mediciner då de inte är subjekt för dht eftersom de är säkra hårsäckar som kommer från donorområdet. Rätta mig om jag har fel :)
Viss återväxt av både Finasterid och Minox då?
Jag hade jättebra resultat från Finasterid och min senaste HT.
Slutade för flera år sen och nu är det rejält glest trots två strip HT. Visserligen i Sverige tyvärr, men ändå.
Den första var någon gång kring 2003-04 tror jag. Den andra 2008. Nu är jag 44 år och har funderat på att raka mig, men ärret är ju kvar.
Hårboll

10 Jan 2019, 21:32

Mjoo... men. Betänk case där man behandlar djupa vikar. Då är nog hårlinjen i de flesta fallen helt och hållet transplanterat donor.

Vidare tror jag de som går på fin i samband med ht redan kört det ett tag och sett den eventuella återväxt de skulle kunna få. Och således blir kala ytor efter ht bestående av enbart tranplanterat donor.

Men i de fall då patienten kanske aldrig kört finasteride innan och behandlar glesa ytor, eller små och kala ytor nära den vandrade hårlinjen, eller en patientt med diffust håravfall.. i samband med att de börjar finastridkur.. absolut.. är med dig då.

Som vanligt, rätta mig om jag har fel...
Skriv inlägg