HDC 3020 grafts

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

HDC 3020 grafts

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Bea

04 Sep 2019, 23:31

hår1.jpg
hår1.jpg (246.06 KiB) Viewed 451 times

Innan Op
hår2.jpg
hår2.jpg (344.77 KiB) Viewed 451 times
Direkt efter op nr 2.

Utförde 3020 grafts hos HDC 190805. Allt känns bra. Bara väldigt dumt att jag inte rakade av mig allt hår. Jag svullnade även upp som en melon :-) Dag 8 såg jag normal ut. Annars var allt bra. Jävligt ont av bedövningen i fronten, men annars inga större problem. Ganska långtråkigt att sitta i en lägenhet ca 5dgr. Men det gick också, tillslut med lite Netflix.
Jag har massa ärr i efter biofiber operation utförd 2015. Syns inte så mkt på bilderna, mer mer in real Life. Avlägsnade biofiberhåren ca 1mån innan operationen på Cypern.

Ska försöka uppdatera allt eftersom. Hör av er med synpunkter/funderingar.
Bea

04 Sep 2019, 23:42

1 månad uppdatering
1mån3.jpg
1mån3.jpg (274.31 KiB) Viewed 450 times
1mån2.jpg
1mån2.jpg (334.49 KiB) Viewed 450 times
1mån1.jpg
1mån1.jpg (280.59 KiB) Viewed 450 times
whyatt

07 Sep 2019, 13:35

Hej hej! Ska bli kul att följa din dokumentation :rock:
Bara väldigt dumt att jag inte rakade av mig allt hår. Jag svullnade även upp som en melon :-)
Jo..vissa som gör mindre ingrepp kan finna ett visst psykiskt lugn i att ha kvar hår...men för de allra flesta så är det smidigast att låta kliniken raka (gör det inte själv!).

Svullnaden varierar, men att försöka sova halvt sittandes under de första nätterna, eller i alla fall hög position på huvudet, hjälper.
Dag 8 såg jag normal ut. Annars var allt bra. Jävligt ont av bedövningen i fronten, men annars inga större problem.
Mm det tar nån vecka sen är man sitt gamla jag igen.
Ganska långtråkigt att sitta i en lägenhet ca 5dgr. Men det gick också, tillslut med lite Netflix.
Yes, kan vara bra att ha förberett en stillsam aktivitetsplan på förhand :sleepyellow:
Jag har massa ärr i efter biofiber operation utförd 2015. Syns inte så mkt på bilderna, mer mer in real Life. Avlägsnade biofiberhåren ca 1mån innan operationen på Cypern.
Usch ja, biofiber..vi har varnat för dem sedan start nästan..i princip bara elände.
Ska försöka uppdatera allt eftersom. Hör av er med synpunkter/funderingar.
Gott å höra! Nu gäller det "bara" att ha tålamod och inte spendera all vaken tid framför spegeln :tappingfoot: :D
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Bea

08 Sep 2019, 20:18

Tack för svar! Frågade faktiskt kliniken och dom sa att det var okej att klippa ner det med sax, nu en månad efter op. Sen rakade jag ner det område som inte är i närheten av transplanterade området. Blev helt ok :)

Ja! Biofiber måste vara det absolut sämsta valet jag har gjort i mitt liv. Bara skit hela vägen och massa kostnader. Kirurgen som utförde min transplantation sa att han inte trodde det skulle vara några problem i ärrvävnaden
whyatt

08 Sep 2019, 20:21

Uttryckte kirurgen på HDC något om ärrvävnaden? Jag gissar ju att man delvis behövde arbeta i den? :scratchheadyellow:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Bea

09 Sep 2019, 22:59

Ja! Precis! Han behövde jobba i det. Han sa att det var lite hårdare och mer fibröst än vanligt, men han trodde inte det skulle påverka resultatet.
Skriv inlägg