HLC Turkey gör det igen (4000 FUE)

HLC Turkey gör det igen (4000 FUE)

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
whyatt

08 Dec 2019, 17:05

Så här skall en hårlinje se ut! På äkta Dr. couto-nivå, men både lägre pris och väntetid :partydance:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
raptor

10 Dec 2019, 16:03

Omg
See nästan för bra ut för att vara sant.
Var kan man läsa mer om HLC Turkey och resultat? Kanske man ska göra sin transplantation där?
Några kända failure case?
dsn91

10 Jan 2020, 01:22

whyatt wrote:
08 Dec 2019, 17:05

Så här skall en hårlinje se ut! På äkta Dr. couto-nivå, men både lägre pris och väntetid :partydance:
Är den kliniken legit whyatt? Du är den enda jag litar på här, haha :)
whyatt

11 Jan 2020, 11:54

dsn91
Hehe det var snällt sagt, men jag måste be dig att primärt lyssna till dig själv och inte se mig som någon allvetande HT-profet, total befriad från bias. Därtill, även om jag flaggar HLC som "bäst ever wow köööör!" (vilket jag inte gör) så är klinikernas skills beroende av flertalet faktorer och det kan faktiskt vara som så på sista raden att en teknikers plötsliga uppsägning, eller en kirurgs stökiga privatliv, kan ställa till det när just du ligger där på britsen raklång och förväntansfull...så det är nästan lite "färskvara" på HT-ingrepp även om chanserna ökar markant vid val av en namnkunniga, rutinerad och högst professionell klinik. Dock tenderar prislappen att hänga med upp.

När man bedömer en klinik så är publicerade resultat så klart viktiga, men det finns mer! I just detta specifika fall kanske det är så att kandidatens förutsättningar, på många plan, låg i linje med vad som behövs för att kunna leverera en "home run" - sen är det ju onekligen så att HLCs skills lyser igenom här, man kan te.x. se på hårlinjedesignen att det inte rör sig om något b-jobb utfört för 11k i en liten källarlokal i Bombay.

Raptor
ja...också HLC har genom åren haft ett och annat stolpskott...men vad man måste komma ihåg är ingreppets komplexitet och att det faktiskt är som så att DU och just DINA förutsättningar kanske inte går väl ihop med hårkirurgi. Vad jag menar med det är att, även om kliniker ibland är skyldiga till usla resultat, så bortser vi ofta ifrån att också kandidaten kan vara boven i dramat. Hur menar jag då? Ska inte en klinik kunna göra den bedömningen pre-op? Nja. Både ja och nej. Hårkirurgi har blivit allt mer individuellt anpassad genom åren, baserat på vad som ligger på britsen. Hud, hårsäckskaraktär, andra anatomiska parametrar etc, tas in i beräkningen och operationen anpassas - likväl är denna utveckling inte komplett och därför så finns det utrymme för att "individens f.n. osynliga potentiella issues" kan ställa till det under läkningsprocessen. Jag vill återigen nämna att kliniken trots allt ändå har ett stort ansvar för ingreppets resultat...och här ser vi att seriösare kliniker tar sitt ansvar och antingen kompenserar med partiell återbetalning eller erbjuder nytt ingrepp - när överlevnaden inte överstiger >90% (typ).

På tal om, detta är en bra fråga att ställa under researchandet: Hur säkerställer ni som klinik att transplantaten överlever? Hur kommer ni att differentiera mellan befintlig hårväxt och transplantaten? Ingen kul fråga att få som klinik-rep, om man inte har ett bra svar då vill säga! :dance:

För att återvända till dsn91s fråga...ja..de är mig veterligen legit och erbjuder en prissättning som ligger något under andra tänkbara alternativ i Turkiet, men därmed inte sagt att DU kommer att bli nöjd om DU väljer HLC. Sorry, jag kan verkligen inte göra några sådana utfästelser.

I sammanhanget och för rättvisans skull ska vi nämna andra intressanta klinikalternativ såsom Hattingen Hair, Mwamba, HDC, Bisanga, Heitmann, Freitas, ASMED och måååånga fler.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg