Min andra FUE hos Ilter clinic

Min andra FUE hos Ilter clinic

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Toobyy

30 Mar 2020, 14:44

Den 24/3 gjorde jag min andra operation hos Ilter clinic efter att ha varit på konsultation någon månad tidigare.
Jag hade önskemål om 24e då det var en vecka ledigt mellan mina jobb pass vilket passar perfekt så man kan vara hemma och låta huvudet läka.

Så varför Ilter igen?
Nöjd över min första operation.
Det läkte väldigt fort/fick utväxt redan månad 3 första gången.
Ligger ca 20-25 min med bil från min dörr, bra för frågor/återbesök osv.
Väldigt bra pris på en så etablerad svensk klinik.

Min första operation hartransplantationer/min-fue-hos-ilter- ... 94-60.html sas det att ca 1250 grafts plockades ut men nu inför min andra tittade jag på operations bilderna som togs och räknade hålen bak i huvudet, jag fick det endast till ca 1000 grafts. Jag tog upp det här med Ilter på min andra operation och efter lite diskussion så skulle vi verkligen fokusera på att få ut rätt antal denna gång.

Det var sagt 500-600 grafts nu på konsultationen inför mitt andra ingrepp och enligt honom slutade det på 650 grafts efter operation. Jag har inte och vill inte misstro honom men eftersom jag nu räknat grafts från min första operation så kan jag lika gärna göra det på min andra (varför inte liksom).
Jag fick det till 704 grafts 8-) :rock: :partydance: Väldigt glad över detta!
Så totalt har det alltså transplanterats ca 1700 hårsäckar från mitt huvud.

Pris: 1a operationen = 30 000kr
2a operationen = 20 000kr

Bilder:

Precis kommit innanför dörren hemma:

Front: Hårlinjen var det jag själv som ritade då jag ville ha det likt som jag haft tidigare i mitt liv.
Image

Donor: Håret är 1 mm och i den längden syns de gamla ärren ganska mycket, har fotat det lite underifrån och i motljus för att ge en så ärlig bild som möjligt.
3 mm hårlängd och uppåt gör dom knappt märkbara.
Image
Last edited by Toobyy on 30 Mar 2020, 17:35, edited 9 times in total.
Toobyy

30 Mar 2020, 14:50

6 dygn efter operation.

Front: Det har läkt jättebra hittils och som ni ser är det några sårskorpor kvar som jag inte vill tvinga bort än. Alla de andra har mer eller mindre smulats bort vid tvätt osv.

Image
Image

Donor: Även här finns sårskorpor som inte ska tvingas bort. Mitten och högersidan har läkt misstänksamt bra (Jämför med operationsdagens bild), tror dom ärren inte alls kommer bli lika synliga som dom tidigare.

Image
kermit

04 Apr 2020, 22:06

Se där! Du körde en till, precis vad jag skulle behöva men har ju en viss tveksamhet. ser riktigt bra ut nu och du är på banan ordentligt känns det som med ditt hår, bara gratulera. Sa ni något om en eventuell påfyllning i framtiden om det börjar tappa eller har du nyttjat ditt förråd nu?
Något som jag helt missat va dom vita prickarna i donor som jag såg för första gången häromdagen, det va ingen vidare syn och är väl det tydligaste tecknet att man gjort en HT, ack å ve om man skulle bli tunnhårig där, då blir det inte roligt :shock:
brentz

05 Apr 2020, 06:26

Varför tar dem grafts from ett sådant smalt och litet område? Finns ju hur mycket yta som helst under området det plockat grafts från. Är detta amatör från kliniken eller finns det en tanke bakom att göra så?
Toobyy

05 Apr 2020, 17:10

kermit wrote:
04 Apr 2020, 22:06
Se där! Du körde en till, precis vad jag skulle behöva men har ju en viss tveksamhet. ser riktigt bra ut nu och du är på banan ordentligt känns det som med ditt hår, bara gratulera. Sa ni något om en eventuell påfyllning i framtiden om det börjar tappa eller har du nyttjat ditt förråd nu?
Något som jag helt missat va dom vita prickarna i donor som jag såg för första gången häromdagen, det va ingen vidare syn och är väl det tydligaste tecknet att man gjort en HT, ack å ve om man skulle bli tunnhårig där, då blir det inte roligt :shock:
Tack så jätte mycket! Min plan är att inte tappa mer vilket jag inte gjort på några år. Kommer att fortsätta med diverse saker för att behålla håret. Jag har ca 8000 grafts enligt Ilter i förrådet så OM jag skulle behöva/vilja göra något i framtiden finns det ca 6700 att spela med. Tyvärr går nog FUE ärr inte att undkomma 100%. Tack och lov i mitt fall så är dom väldigt diskreta så fort håret växt några mm och i VÄRSTA fall finns ju tatuerings möjlighet för att dölja dom ytterligare.
brentz wrote:
05 Apr 2020, 06:26
Varför tar dem grafts from ett sådant smalt och litet område? Finns ju hur mycket yta som helst under området det plockat grafts från. Är detta amatör från kliniken eller finns det en tanke bakom att göra så?
Först och främst tror jag dom tar hårsäckar som är mest lämpliga för att passa i det nya området = rätt mängd hår per hårsäck/Bäst överlevnadsprognos.
Sen även för att kunna tillåta t.ex vanliga herrfrisyrer som oftast är klippta med så kallad fade. Kortare nedtill vilket gradvis blir längre uppåt huvudet = ärren täcks av hår.
Hade man plockat hårsäckar längre ner mot nacken så blir man låst från att ha håret väldigt kort därav inte lika många frisyrval.

Därför gissar jag att man först och främst väljer hår så högt upp det går. ;)
kermit

05 Apr 2020, 20:11

Se där, är det minox,finas eller har du nått annat spännande på g?
Oj jäklar, de va inget dåligt förråd du förfogar över, får man köpa 1000 grafts av dig? :D
Isåfall lär du ju aldrig behöva oroa dig helt för total baldness iallafall.
Ja jag har samlat ihop pengar till en till HT men fick kalla fötter när jag såg dom vita kulhålen, vill ju liksom inte ha fler av det. Mm vet du vilka som är specialicerad på tatuera sånt?
nollåtta

05 Apr 2020, 22:44

Reagerade också över att givarområdet är så högt uppe. Ilter spred ut mitt givarområde mer, fast det kanske är min huvudform som gör att mitt givarområde ser ut att börja märkbart längre ner. Nu har jag själv inga planer på en andra ht, men om jag skulle känna behovet i framtiden skulle jag nog be om att resterande grafts tas några cm högre upp.
Toobyy

06 Apr 2020, 11:04

kermit wrote:
05 Apr 2020, 20:11
Se där, är det minox,finas eller har du nått annat spännande på g?
Oj jäklar, de va inget dåligt förråd du förfogar över, får man köpa 1000 grafts av dig? :D
Isåfall lär du ju aldrig behöva oroa dig helt för total baldness iallafall.
Ja jag har samlat ihop pengar till en till HT men fick kalla fötter när jag såg dom vita kulhålen, vill ju liksom inte ha fler av det. Mm vet du vilka som är specialicerad på tatuera sånt?
Har typ provat ALLT förutom finas. Minox har jag provat tre olika sorter, sist var Lipogaine som jag tyckte nog var bäst men som med all minox påverkar det mitt ansikte negativt så slutade i slutet av 2018. Nu kör jag med microneedling, egen oljeblandning, Revita, laser och massage. Tar inte mycket tid alls och håret är i superbra skick. Nej förstår det :cry: men är dom jätte synliga på dig? De första jag hörde om i Sverige var nog Hishairclinic som gjorde SMP men när man googlar verkar det vara flera som gör det nu. Jag har en polare som är vanlig tatuerare som nog kan peta i lite prickar bak i huvudet som gör att det ser bättre ut iaf så får se hur jag gör i framtiden :lol:

nollåtta wrote:
05 Apr 2020, 22:44
Reagerade också över att givarområdet är så högt uppe. Ilter spred ut mitt givarområde mer, fast det kanske är min huvudform som gör att mitt givarområde ser ut att börja märkbart längre ner. Nu har jag själv inga planer på en andra ht, men om jag skulle känna behovet i framtiden skulle jag nog be om att resterande grafts tas några cm högre upp.
Aha ok, han har ju gjort det här i 18 år och gör ca en operation om dagen så han ska ju veta vad han gör. Ja huvudformen kanske påverkar hur man tar, jag har större huvud än medel. Är ditt hår oförändrat sen du gjorde operationen?
nollåtta

06 Apr 2020, 19:08

Jag har inte tappat något ytterligare hår sedan jag gjorde ingreppet sommaren 2018 vad jag kan se. Har aldrig använt någon form av medicin heller.
Toobyy

07 Apr 2020, 18:24

Två veckors uppdatering.
Läker på jättebra,. en del hår har fallit av vilket är skönt :wrench: Nu vill jag att allt lossnar så det kan produceras nytt fint hår.

Front: Lite rodnad kvar här och var.
Image

Donor: Någon mm till på håret så är nog ärren osynliga för ett otränat öga.
Image

Framifrån: På håll ser det ju såklart bäst/roligast ut.
Image

nollåtta wrote:
06 Apr 2020, 19:08
Jag har inte tappat något ytterligare hår sedan jag gjorde ingreppet sommaren 2018 vad jag kan se. Har aldrig använt någon form av medicin heller.
Vad kul! Grattis till det ;) Hoppas du slipper medicin eller ett till ingrepp i framtiden.
Toobyy

20 May 2020, 10:53

Jahapp då har ca 2 månader dragit förbi sedan jag gjorde mitt andra ingrepp.
Allt hår lossnade i sin ordning och det har väl kommit upp ca 5 hårstrån hittils :lol:.
Efter första operationen började det mesta av håret ploppa upp redan månad 3 så håller tummarna att detta ska hända även denna gång.

Tyvärr inte samma kamera som innan då den telefonen gick sönder.
Fotar donorn senare när sambon är hemma eftersom det är svårt att göra själv.

Front:
Image

Image
Skriv inlägg