Mina två hårtransplantationer

Mina två hårtransplantationer

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Django

07 Apr 2019, 14:42

Hej!

Jag har nog som många andra varit en "smygare" och kikat på olika trådar på detta forum för att få tips på vad man ska tänka på vid en hårtransplantation och vilken klinik man ska vända sig till.

Innan någon börjar skrika, som jag sett på många trådar när det är en ny användare som gör en tråd, så vill jag bara säga att jag inte representerar någon annan än mig själv. Sen om du som läser väljer att tro någonting annat är upp till dig. Jag är inte här för att övertyga någon om någonting, utan bara ge min väldigt kortfattade historia om mina hårtransplantationer :). Men alla är välkomna att skriva och ställa frågor. Jag svarar på allt som jag inte tycker blir för personligt.

Min tanke är att ni som läser och är intresserade får ställa frågorna så ger jag de ärliga svaren, istället för att jag ska försöka skriva allt direkt. Därför blir det lite kortfattade drag och fåtal bilder att börja med. Jag vill ändå försöka hålla låg profil då jag tycker att detta är någonting som jag fortfarande inte är helt öppen med och vill vara så anonym som möjligt, hoppas det kan respekteras. Men bilder kommer såklart på begäran.

Jag låter bilderna tala för sig själva och ni som läser får göra era bedömningar om resultaten, sen finns det som sagt både positivt och negativt att säga om dessa hårtransplantationer, men jag svarar som sagt på frågor och då får sådant komma fram.

Here we go:

Jag är nu 30 år gammal men började redan i tidig ålder nojja mig över att jag började bli tunnhårig. Det var runt 21-årsåldern som jag började tänka på min tunnhårighet mer och mer, det är ju speciellt då man är ute och festar och har sin prime time.

När jag var 23 år gjorde jag min första hårtransplantation i Sverige på New Hair Clinic i Lund med FUT-metoden. Se före- och efterbilder nedan.

Antal grafts: 1855 som transplanterades
120612.jpg
Före första HT i juni 2012.
120612.jpg (30.27 KiB) Viewed 261 times
130327.jpg
9 månader efter HT, 2013.
130327.jpg (118.85 KiB) Viewed 261 times
Som sagt, skriv gärna om ni har några frågor kring min första HT.

I slutet av mars 2018 gjorde jag min andra HT, då i Turkiet via Istanbul Hair Clinic och med FUE-metoden. Se före- och efterbilder nedan.

Antal grafts: 3100
HT.jpg
Före- och efterbilder, HT 2018.
HT.jpg (541.42 KiB) Viewed 261 times
Det är allt från mig än så länge, men jag upprepar igen, skriv gärna om ni har några funderingar så svarar jag från min erfarenhet. Det kan vara allt från kostnader, operationen, konsultation, resultat, FUE vs. FUT, varför jag valde klinikerna som jag gjorde, hur mina tankar varit före och efter HT m.m.

Ha det gott!

/Django
whyatt

11 Apr 2019, 08:56

Tack för redogörelsen!

Hur känner du själv att resultaten blev?
Vad var bra, neutralt samt dåligt hos de båda aktörerna?
Din front är stabil?

Hur ser hår-framtiden ut? Spontant känns det som, utan att egentligen veta, att te.x. en SMP kanske kan vara värt att researcha mer om för dig.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Skriv inlägg