Allt om BRA och DÅLIGA hårlinjer

Allt om BRA och DÅLIGA hårlinjer

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
whyatt

15 May 2019, 11:22

Forumsvän Jonzi lyfte nyligen den viktiga frågan "hur ser en välgjord HT-hårlinje ut?" (eller egentligen menade han att Eder kära admin och tillika forumets ständige vaktmästare, dvs jag, inte har en aning om hur en bra HT-hårlinje ser ut, :lol: lo :lol: l). Så i denna tråd tänker jag förklara, förtydliga, exemplifiera och diskutera everything hårlinjedesign! 8-)
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

16 May 2019, 15:25

Alltså, Jonzi har rätt i att en PERFEKT hårlinje inte bara består av ettor och god täthet, utan ska också innefatta irreguljära placeringar av dessa. Och kan man välja ut rätt hårkaliber så är det ju ännu bättre. Precis som på videon.

Det är inte många som åstadkommer detta. Om det beror på amibiton eller kompetens vet jag inte. Kanske tar det längre tid att sortera efter kaliber och således riskerar att fördröja tiden som hårsäckarna befinner sig utanför huden? Kanske detta i sin tur kräver ett större och mer välsvarvat team och således högre kostnader. Kanske väljer vissa kirurger bort detta p.g.a. de flesta ändå nöjer sig med hårlinjer som Koray tar fram? Borde folk nöja sig? Nej, det är nog sunt att öka kraven och förväntningarna för att förbättra branschen.

(En annan sak är ju vilken förutsättning man har som patient. Kan man palacera hårlinjen ovanför de sista hårtussarna man har kvar i fronten, dvs man fyller mest på vid sidorna/vikarna, (se Rahal's cases, många av dessa är sånna), så får man en den delen av hårlinjen att se naturlig ut av sig självt. Detta kan/vill ju inte alla göra dock.. pga hårlinjens placering. )

Har precis gjort en HT hos dr.Rahal som verkar duktig på just detta. Så man kan säga att jag är ett levande experiment ur denna aspekt.
Gjorde min 1:a hårlinje hos Dr.Demirsoy och nu blir det en ny hårlinje av Dr.Rahal. Blir kul att se skillnaden.

Även om dr.koray gör ganska raka hårlinjer så tycker jag ändå de ser bättre ut än merparten av de resultat som presenteras runt om i världen.
whyatt

16 May 2019, 16:32

Alltså, Jonzi har rätt i att en PERFEKT hårlinje inte bara består av ettor och god täthet, utan ska också innefatta irreguljära placeringar av dessa. Och kan man välja ut rätt hårkaliber så är det ju ännu bättre. Precis som på videon.
Visst har han rätt...detta är självklarheter. Säg mig, när påstod jag något annat? När sa jag att dåliga hårlinjer var bra hårlinjer? 8-) Och när har jag påstått att man ska gå till ASMED om man vill ha en bra hårlinje? :mrgreen:

Jag har genom åren lagt upp massor av bilder från olika kliniker, på hårlinjer som utmärker sig just för att de är himla realistiska. Därtill har jag skrivit många, många inlägg om saken och att då summera mina +10 000 st inlägg på brädan och närmare 1000 privata mail-konversationer med att "han förstår inte hur en bra hårlinje ser ut" - får mig att fundera över hur det står till med vederbörande.

Jonzi är visserligen ingen gröngöling i håravfallsträsket och kan helt klart ett och annat om ämnet håravfall, men vad han primärt gör på denna brädan är att några gånger per år leka tuff tangentbordsriddare genom att hosta upp ett knippe anti-whyatt kommentar ;) Han har i princip fr.o.m. sitt första inlägg, för många år sedan nu, varit kritisk, skeptisk och allmänt tvär när det kommer till mig. Kritik är helt okey, rent av nödvändig och användbar - men precis som i inlägget innan kastas ett befängt påstående rätt ut i etern, helt utan bevis...så man undrar ju liksom - vart klämmer skoj@veln? :)

Hur som. Tråden skall heller inte handla om mig vs Jonzi lol. Utan om hårlinjer! :mrgreen:

En kirurg som på senare tid blivit mer känd i sociala medier är FUExpert Spanien. Med påstådd lång väntelista och flera riktigt imponerande videodokumentationer online så förstår jag var hypen kommer från: https://www.youtube.com/channel/UCMqIXC ... DY60quWtpw
Vad tycker ni?
Även om dr.koray gör ganska raka hårlinjer så tycker jag ändå de ser bättre ut än merparten av de resultat som presenteras runt om i världen.
Tvek om du får medhåll på den av vår alldeles egna hair line guru Dr. Jonzi :D
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

16 May 2019, 17:34

whyatt wrote:
16 May 2019, 16:32
Visst har han rätt...detta är självklarheter. Säg mig, när påstod jag något annat? När sa jag att dåliga hårlinjer var bra hårlinjer? 8-) Och när har jag påstått att man ska gå till ASMED om man vill ha en bra hårlinje? :mrgreen:

Jag har genom åren lagt upp massor av bilder från olika kliniker, på hårlinjer som utmärker sig just för att de är himla realistiska. Därtill har jag skrivit många, många inlägg om saken och att då summera mina +10 000 st inlägg på brädan och närmare 1000 privata mail-konversationer med att "han förstår inte hur en bra hårlinje ser ut" - får mig att fundera över hur det står till med vederbörande.

Jonzi är visserligen ingen gröngöling i håravfallsträsket och kan helt klart ett och annat om ämnet håravfall, men vad han primärt gör på denna brädan är att några gånger per år leka tuff tangentbordsriddare genom att hosta upp ett knippe anti-whyatt kommentar ;) Han har i princip fr.o.m. sitt första inlägg, för många år sedan nu, varit kritisk, skeptisk och allmänt tvär när det kommer till mig. Kritik är helt okey, rent av nödvändig och användbar - men precis som i inlägget innan kastas ett befängt påstående rätt ut i etern, helt utan bevis...så man undrar ju liksom - vart klämmer skoj@veln? :)

Hur som. Tråden skall heller inte handla om mig vs Jonzi lol. Utan om hårlinjer! :mrgreen:

En kirurg som på senare tid blivit mer känd i sociala medier är FUExpert Spanien. Med påstådd lång väntelista och flera riktigt imponerande videodokumentationer online så förstår jag var hypen kommer från: https://www.youtube.com/channel/UCMqIXC ... DY60quWtpw
Vad tycker ni?
Tvek om du får medhåll på den av vår alldeles egna hair line guru Dr. Jonzi :D

Men Whyatt, om du inte skriver det i just den tråden så betyder det ju att du 1.) inte har öga för det 2.) inte någonsin skrivet något om det. :lol: Skämt o sido. Tycker tvärtom att du varit otroligt behjälplig med råd och guidning ( erhm .. kolla på min nya tråd om regenepure schampo wink wink ;) :roll: )

Yes, Dr. Couto, riktigt sjuka resultat på löpande band. Har också hört att han har en lång väntelista.
Vill ändå slå ett slag för rahal's videos också. Hoppas mitt eget blir lika bra. Han har till och med trademark.at "hairline king" :P
Här är ett exempel:
Skriv inlägg