Från hår till skägg-WTF

Från hår till skägg-WTF

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Harry.k

08 Dec 2019, 21:53

Här är garanterat en av de mer sinnesförvirrade transplantationer jag skådat. Snubben har alltså dålig skägg växt och plockar då ut hår från baksidan av huvudet till detta.
För det första har ju skägg en helt annan textur så redan där är det ju wierd. Men framför allt så finns ju minoxidil som är bland det mest effektiva när det gäller att odla skägg. Har han ens testat det?
Mafran

08 Dec 2019, 23:28

ja, borde inte kropps hår vara ett bättre alternativ än från nacken

kunde även provat proppa i sig lite hög androgena grejer som Proviron innan för att ev öka skägg växten
Hårboll

09 Dec 2019, 14:32

Mafran wrote:
08 Dec 2019, 23:28
ja, borde inte kropps hår vara ett bättre alternativ än från nacken

kunde även provat proppa i sig lite hög androgena grejer som Proviron innan för att ev öka skägg växten
Tror inte man får anabola steroider utskrivet av doktorn för att man tycker ens skäggväxt är klen :roll:
Hårboll

09 Dec 2019, 15:14

Harry.k wrote:
08 Dec 2019, 21:53
Här är garanterat en av de mer sinnesförvirrade transplantationer jag skådat. Snubben har alltså dålig skägg växt och plockar då ut hår från baksidan av huvudet till detta.
För det första har ju skägg en helt annan textur så redan där är det ju wierd. Men framför allt så finns ju minoxidil som är bland det mest effektiva när det gäller att odla skägg. Har han ens testat det?
Ändå inte helt ovanligt med skäggtransplantioner. De gör ju rätt mkt reklam för detta. Jag hade personligen aldrig gjort det.... men det är ju för att jag är tunnhårig och redan har ok skägg. Dock tycker jag slätrakat eller stubb är snyggt.
whyatt

14 Dec 2019, 13:29

BHT är meckigare att arbeta med än skalp-donor-transplantat, vars klenare kaliber troligtvis inte upplevs lika tydlig live som på video...därtill är det just BHT från skägget som är att föredra..något som vederbörande inte direkt verkar ha gott om.....någonstans kan man fråga sig om inte det är "på gränsen" att hantera extrem fåfänga på detta sätt...tunnhårighet på skalpen är ju en sak....finns ju inga män som frivilligt klipper sig för att se kala ut, däremot rakar många av oss skägget hela tiden :dance:

I vanlig ordning funderar jag på hur en pigmentering skulle fungera sinsemellan transplantaten... :whistle:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg