Hår från skägg/kropp

Hår från skägg/kropp

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Da420

30 Nov 2018, 11:58

Hej alla forum läsare

Jag har läst mig in ganska mycket på HT här på forumet och tycker att oftast ser det bra ut med resultaten. Men jag har lagt märke till att det inte är så många som använder hår från skägget eller kroppen för att kunna utvinna ännu mera grafts och på så sätt kanske få högre densitet på håret. Vad är orsaken till detta?

Jag själv har väldigt tätt skägg med grova hårstrån och överflöd av kropps hår (:lol:), så i framtiden när jag väl kör på en HT så skulle jag gärna vilja att min kirurg använder även hår från skägg/kropp för att jag ska kunna få högre densitet på håret och kanske behålla mer hår på donor arean. På så sätt tänker jag mig även att man minskar risken för att donor arean blir glesare.

Man har ju sett några operationer där folk har tagit hår från skägget och resultatet har varit sjukt bra med hög densitet.

Tänker jag fel här? Undviker kirurger att ta hår från skägg/kropp av olika anledningar? Vad är riskerna?

Ser fram emot diskussionen :).
whyatt

07 Dec 2018, 13:00

Yo!

BHT är en på pappret grym donor-förstärkare men ingreppet blir då mer komplext, kostar mer pengar, bör blandas med vanliga grafts och överlevnadsprocenten kan svaja mer...men visst, har man en bristfällig donor i relation till behovet, så är det ju inte fel att blanda upp ett låg-densitets crown-ingrepp med typ 500-750 st BHTs och hålla tummarna!
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i mars
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

08 Jan 2019, 15:26

Jag bekymrar mig över ärrbildning. Har man supertätt långt vikingaskägg och aldrig tänkt raka sig så kanske det är ok. Men har man tänkt ha stubb typ så kanske man riskerar att det ser "naggat" ut. Och slätrakat, tja.. då lär det väl finnas risk att det serut som acne-ärr? eller?

Det lär ju trots allt krävas en hel del hårsäckar för att det ska göra skillnad.
whyatt

12 Jan 2019, 19:39

Om vi pratar BHT från skägget så tenderar detta område att läka väldigt väl. Givetvis spelar kirurgens skills in, patientens hudton etc..

Image
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i mars
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

13 Jan 2019, 14:48

Hmm nice, ser ut som att man väljee partiet under själva hakan. Alltså på halsen. Där brukar jag köra slätrakar även om jag väljer att låta skägget växa ut. Om det läker snyggt där så kan det ju va en idé.
Skriv inlägg