Hitta klinik/kirurg

Hitta klinik/kirurg

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
YNWA

08 Jan 2020, 12:05

Jag tycker det är lite irriterande att man inte hittar information som kan hjälpa. Vissa skriver att man ska vara försiktiga att välja Turkiet, andra skriver att svenskar kan noll. Vissa säger tänk inte på priset andra skriver att Sverige är dyrt men de är dåliga. Totalt har jag hört bara en kirurg från Belgien som ska vara bra och då tänker jag det måste finnas mer ? Tycker det är irriterande att vissa skriver att jag kommer inte säga vilka är bra men jag kommer bomba med information om att man ska göra sin research. Lite svårt att göra ”research” eftersom informationen kommer enbart från internet och då om vi ska öppna diskussion om källkritik o objektivitet så kommer det inte finnas så mycket möjligheter till research. Kan inte några ge tips om de har haft bra erfarenheter av några kirurger ? Läst mycket om Itter och han verkar vara bra.
whyatt

11 Jan 2020, 12:17

Hej och välkommen hit.

Jag kan lova dig att du själv kommer att hitta svar på dina frågor, om du spenderar tid på forumet och snarare tillämpar en research-approach till det hela, än att leta snabba svar och vägvisningar.
Vissa skriver att man ska vara försiktiga att välja Turkiet, andra skriver att svenskar kan noll.
Mina 50 öre kommer här. Turkiet erbjuder på sina håll och kanter fantastisk HT-kompetens. Punkt. Ingen kan motsäga mig här. PUNKT!
Sverige behöver vare sig vara dyrt eller dåligt, men ligger sällan billigt, och uppvisar tyvärr inte ofta slående resultat-dokumentationer. Punkt. Ingen kan motsäga mig här heller. PUNKT!

Jag har alltså besvarat din inledande mening genom att förvisso leverera fakta, men samtidigt inte göra dig specifikt klokare. Och..så här ser det ut när man researchar och inte, som i mitt fall, vill ge dig en direkt vägvisning, utan pö om pö skola in dig i "tänket" så att du när kursen avslutas (lol) själv kan, på egna ben, naila en slutsats med hög sanningshalt.
Totalt har jag hört bara en kirurg från Belgien som ska vara bra och då tänker jag det måste finnas mer ?
Ja då. Bra kliniker i Belgien anses vara, bl.a. BHR, Mwamba, Feriduni och Lupanzula. Har glömt ett gäng. Samma gäller i Spanien. Flertalet bra där. Någon i Tyskland. Flera i Turkiet osv.
Tycker det är irriterande att vissa skriver att jag kommer inte säga vilka är bra men jag kommer bomba med information om att man ska göra sin research.
Mmm..det kan jag förstå, har ofta fått höra av min omgivning att jag är irriterande :whistle: Men förstå min situation, om jag hänvisar dig till en specifik klinik, så får jag direkt läsare på mig som mular epitet som "sales rep" i trynet på mig. Och på sista raden bryr jag mig mycket mer om att sträva mot opartiskhet, än att vägleda dig till en specifik klinik. Sorry, men tyvärr kan jag inte få båda :neener:
Lite svårt att göra ”research” eftersom informationen kommer enbart från internet och då om vi ska öppna diskussion om källkritik o objektivitet så kommer det inte finnas så mycket möjligheter till research.
Precis som i vetenskapliga studier gällande folkhälsa, så är det MÄNGDEN av deltagare som allt som oftast spelar en mycket avgörande roll. I fallet HT, ja då är det möjligt att komma fram till sanningar genom att insupa fakta från flera olika håll. Om du ska klara ett prov på högskolenivå så kan du inte lösa det utan research. Samma här.
Kan inte några ge tips om de har haft bra erfarenheter av några kirurger ? Läst mycket om Itter och han verkar vara bra.
Har du läst brädan innan? Har du inte sprungit på någon form av konsensus gällande kliniker som levererar? Infon finns för de som skummar 20-30-50 trådar...

Ilter är absolut värd att titta närmare på. Poseidon också. Faktum är att du utan vidare kan vända dig till dem för konsultationer och ta det därifrån. Om det är Sverige du vill satsa pengarna i så fine, det är upp till dig och det behöver inte bli dåligt..men de svenska kliniker levererar INTE dokumentationer, överlag, så som vissa av de mest kritikerrosade klinikerna i världen, därför behöver du ligga på ännu mer i din korrespondens med dem gällande HT-frågor, garantier och begäran om före-efterbilder matchande DITT case så likt det går. I alla fall om du vill jämföra kliniker på ett liknande sätt som jag gör...vilket kanske inte är så dumt eftersom jag vet mer eller mindre EXAKT hur sömmarnas skall synas.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg