Klinik i fokus: Darling Buds Clinic (Indien)

Klinik i fokus: Darling Buds Clinic (Indien)

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
whyatt

08 Dec 2019, 14:15

FUE-only kliniken Darling Buds drivs av Dr. Tejinder Bhatti och har positionerat sig som en av Indiens mest intressanta "FUE-lågprisalternativ" (även om deras graftpriser på 1.27-1.41 usd per graft inte är lågpris inom landet). Hemsidan slår snittet, case-dokumentationerna äro många och klinikens videos på youtube är överlag både välgjorda, informativa och lättbegripliga :lips:

Mer info
darlingbuds.com
youtube.com/user/dearbhatti

Resultat
Som alltid ska man vid HT-research fokusera resultatanalysen på cases som liknar ens egna etniska förutsättningar. I mitt fall handlar det om den kaukasiska genpoolen varför följande spellista blir intressant: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... gekPq88_Et

Det tråkiga: Att ta sig till Indien kostar runt 10 fräscha, och tar i runda slängar 13 timmar från flygplats till flygplats. Räkna med ett byte. Plus transfer :yellow: Som ett litet plåster på såret: Hotellnätter ingår i det dyrare priset ovan och så länge som man håller sig borta från Goa så slipps troligtvis magsjuka :dance:

Liten fun facts är att i samma byggnad som pappa Bhatti håller till, har nu också hans dotter (Dr.) öppnat upp sin egen klinik som sist jag kollade hade priser på ca 50 cent per graft. Jag vet inget om hennes resultat, men om man får gissa så känns det troligt att hennes skills kommer att utvecklas väl med tanke på att hon och hennes team tränas av farsan himself! :partydance:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårboll

09 Dec 2019, 14:29

Pappa Bhatti :lol: klingar bra, han kanske borde ta det som nickname
Skriv inlägg