Min FUE hos Ilter clinic - Page 3

Min FUE hos Ilter clinic

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
nollåtta

31 Oct 2018, 18:32

Tycker fortfarande det ser bra ut. Du kanske fick en ovanligt tidig utväxt?

Själv närmar jag mig fyra månader och ena viken har inte ens i närheten av vad jag skulle kalla en hårlinje.
Toobyy

01 Nov 2018, 20:45

nollåtta wrote:
31 Oct 2018, 18:32
Tycker fortfarande det ser bra ut. Du kanske fick en ovanligt tidig utväxt?

Själv närmar jag mig fyra månader och ena viken har inte ens i närheten av vad jag skulle kalla en hårlinje.
Tack! Jag antar det... Ändrade om min livsstil sen november 2017 vilket kanske hade inverkan. Jag lever väldigt sunt, presterar bättre på gymmet, blir knappt sjuk osv.
Jag vill åtminstone tro att det har en påverkan på kroppens läkningsförmåga men i det stora hela kanske det handlar om tur bara.

Hmm ok men har det kommit upp något hår alls i den viken?
nollåtta

01 Nov 2018, 21:33

Jodå, det har det.
Toobyy

02 Nov 2018, 15:00

Ja men dåså! Bara att invänta fler då, lägg gärna upp nya bilder i din tråd när du har tid. Spännande att se :)
Toobyy

11 Dec 2018, 11:19

Här kommer en lite sen 9 månaders uppdatering.

Image
Image

Håret känns stabilt och växer på i bra fart, det har inte kommit något nytt från det transplanterade håret.
Jag har dock dragit igång med laser, minox och dermarolling igen. Denna gång provar jag Lipogaine och kör med Womens sensitive version. Den är så mycket bättre för min hud och hår än vad Rogaine liquid och Kirkland foam var. Huden blir inte irriterad och håret knappt flottigt alls.

En massa vellus hår har dykt upp i gamla hårlinjen och en kan ju bara drömma att dessa ska bli terminala men är realistisk. Har kört i strax två månader med det.
Last edited by Toobyy on 09 Jan 2019, 22:23, edited 1 time in total.
Toobyy

09 Jan 2019, 22:23

11 månader sedan mitt ingrepp. och så här ser mitt hår ut i dagsläget.

Image
nollåtta

10 Jan 2019, 07:34

Det ser bra ut! Komplementeringsbehandlingarna du gör, var det på inrådan av Ilter eller var det något du själv kände att du behövde?
Toobyy

10 Jan 2019, 09:32

nollåtta wrote:
10 Jan 2019, 07:34
Det ser bra ut! Komplementeringsbehandlingarna du gör, var det på inrådan av Ilter eller var det något du själv kände att du behövde?
Nej dom förespråkar ingen form av behandling jag vad fick veta. Det här är jag som provar ytterligare metoder fär att se. Blir det resultat som består så hoppar jag nog över ett till ingrepp annars blir det ett till i framtiden.
Helios

02 Feb 2019, 15:23

Det ser helt fantastiskt ut. Gratulerar.
Toobyy

04 Feb 2019, 22:09

Helios wrote:
02 Feb 2019, 15:23
Det ser helt fantastiskt ut. Gratulerar.
Tack så jättemycket. Snart dags att lägga upp årsbilden, ska bli roligt att ha alla månadsbilder att gå igenom och jämföra.
whyatt

06 Feb 2019, 15:57

Ser nice ut, kul! :-D
Har du möjlighet att ta en ny bild längre fram, på hårlinjen, som är något mer crisp & focused?

Skapa gärna en ny tråd om dina behandlingsexperiment!!
Hår: Omfattande program för 2019. Komplett info kommer i mars
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Toobyy

09 Feb 2019, 09:34

whyatt wrote:
06 Feb 2019, 15:57
Ser nice ut, kul! :-D
Har du möjlighet att ta en ny bild längre fram, på hårlinjen, som är något mer crisp & focused?

Skapa gärna en ny tråd om dina behandlingsexperiment!!
Absolut. Fixar det på årsdagen.
Toobyy

19 Feb 2019, 11:02

Så där då. Nu är det exakt ett år på dagen sedan jag gjorde min första hårtransplantation. Min telefon är inte den nyaste så får ursäkta om bilderna inte är av de skarpaste jämförelsevis.

Image
Image
Image

Det som återstår är att jag ska tillbaka till Ilter clinic 21/2 för uppföljning, ska bli kul att se vad han säger.
Min egen slutsats dårå:

Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde ingreppet! Mycket av fåfängan har dämpats, trivs bättre med mig själv = mindre stress, man har fler frisyrval numera (även om många sa att dom inte tänkte på mitt håravfall innan) Men det är ju som sagt JAG som ska vara nöjd med mig själv.

Det finns två saker att poängtera ang mitt resultat:
1. Hårlinjen är lite för hård/taggig om man får vara petig. Närstående säger att man endast ser det om man vet om ingreppet och tittar väldigt nära. Det ploppar dock upp gamla hårstrån med hjälp av mitt program jag kör vilket mjukar ut lite grann.
2. Det transplanterade håret lockar sig i ändorna, vilket iof inte är någon big deal förutom att jag tycker lockigt hår är oerhört fult. Man kan alternativt klippa topparna periodvis eller köra plattång. (Mitt hår är förövrigt spik rakt över hela huvudet).

Är jag då nöjd med mitt resultat?
JA!
Jag slapp åka utomlands.
Jag har 20-25 min med bil till kliniken
Jag fick ett väldigt bra pris
Min donor läkte väldigt fint och jag tror att ca 90-95% av det transplanterade håret överlevde.
Personalen på Ilter var inget annat än jätte trevliga och proffsiga.

Kommer jag göra ett till ingrepp?
Både ja och nej.
Skulle jag fortsätta få återväxt av mitt program ( Dröm scenario endast jag vet) Då lär jag inte göra ett till ingrepp.
MEN jag photoshopade som sagt fram mitt original hårfäste och när jag ser det blir jag sugen på ett till.
Bild hur det på ett ungefär skulle se ut i både blött och torrt hår.

Image
Image
nollåtta

19 Feb 2019, 19:38

Definitivt ett resultat att vara nöjd med!

En tanke som slog mig: om man vill göra om sin hårlinje en andra gång har man då inte slösat lite väl många single grafts eller det kanske är försumbart?
whyatt

19 Feb 2019, 22:04

Tack för bilderna. Sjukt att ett helt år redan passerat!
Superkul att du är mestadels nöjd.

Jag förstår vad du menar med hårlinjen. Trots dina något suddiga bilder så anar jag att hårlinjen inte är en tia...men det behöver den ju inte vara heller!
Om du skulle vilja förbättra den så finns det en rad alternativ. Hör först och främst med din klinik och se om de håller med. Inget fel i att framföra sina åsikter face 2 face utan filter. Med lite tur så håller de med och kanske erbjuder en touch up för en mindre penning, jag tror du kan komma rätt så långt med så lite som 750 st grafts...om det ens är nödvändigt som sagt..det är ju helt och hållet upp till dig.
Toobyy

20 Feb 2019, 16:51

nollåtta wrote:
19 Feb 2019, 19:38
Definitivt ett resultat att vara nöjd med!

En tanke som slog mig: om man vill göra om sin hårlinje en andra gång har man då inte slösat lite väl många single grafts eller det kanske är försumbart?
Tack så jätte mycket!! Hmm det har jag aldrig tänkt på faktiskt, kan kika lite vad Ilter säger imorgon ang detta.
Toobyy

20 Feb 2019, 16:55

whyatt wrote:
19 Feb 2019, 22:04
Tack för bilderna. Sjukt att ett helt år redan passerat!
Superkul att du är mestadels nöjd.

Jag förstår vad du menar med hårlinjen. Trots dina något suddiga bilder så anar jag att hårlinjen inte är en tia...men det behöver den ju inte vara heller!
Om du skulle vilja förbättra den så finns det en rad alternativ. Hör först och främst med din klinik och se om de håller med. Inget fel i att framföra sina åsikter face 2 face utan filter. Med lite tur så håller de med och kanske erbjuder en touch up för en mindre penning, jag tror du kan komma rätt så långt med så lite som 750 st grafts...om det ens är nödvändigt som sagt..det är ju helt och hållet upp till dig.
Eller hur? Det går fort :) Jag är väldigt glad att jag orkat dokumentera något.
Nej skulle inte heller säga att det är en tia men den är ju inte så dålig att jag vill raka av mig håret. Det är en "bra" hårlinje liksom, inget sensationellt.
Jag ska ta upp det imorgon och se vad han tycker på ett ungefär ang antal grafts för att få "tillbaka" min org hårlinje.
Återkommer senare vad som sas på "årsmötet".

Tack för all respons allihopa och kul att detta forum nätt och jämnt håller sig levande.
whyatt

21 Feb 2019, 12:44

Mmm vi laddar med popcorn och bira så länge! 8-)
kul att detta forum nätt och jämnt håller sig levande.
Mer så här väl?
Image
Toobyy

21 Feb 2019, 13:41

whyatt wrote:
21 Feb 2019, 12:44
Mmm vi laddar med popcorn och bira så länge! 8-)
kul att detta forum nätt och jämnt håller sig levande.
Mer så här väl?
Image
Hahaha ja kanske mer så faktiskt.
Toobyy

21 Feb 2019, 13:52

Har precis varit hos Ilter. Var ett trevligt möte. Hade fyllt i papper hemma tidigare som var en sammanfattning hur det gått för mig under året. Efter att ha pratat och tagit genomgång med en tjej i personalen så kom dr Ilter.

Han kikade på mitt hår och såg lockarna och förstod även vad jag menade med att hårlinjen var lite taggig. Ang lockarna och lite annorlunda textur i hårbotten så sa han att det kan ta upp till 18 månader för det att likna sig med övrigt hår/hårbotten.
Han visade min hårbotten med en kamera kopplad till datan (väldigt häftigt att att se). Han var nöjd med det han såg och jag tyckte det såg fint ut, speciellt donorn. Man såg knappt ärren utan det var lite glesare där bara.

Ang ett till ingrepp så råder han att vänta tills efter Augusti för att se hur allt ser ut, vilket då blir 18 månader sedan mitt ingrepp.
Så jag kör på med mitt program tills vidare som sagt så får vi se om det blir ris eller ros. Om det skulle bli ett till ingrepp så blir det tidigast i höst.
Skriv inlägg