Min FUE hos Ilter clinic - Page 4

Min FUE hos Ilter clinic

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
whyatt

22 Feb 2019, 12:30

Tack för din återrapportering!

Image

Mm du får hålla ut och avvakta i frågan om krullet.

Han visade min hårbotten med en kamera kopplad till datan (väldigt häftigt att att se).
Går att köpa rätt coola sådana här för runt 1500 spänn. Dino-Lite är ett bra märke, om man vill laborera själv.
Om det skulle bli ett till ingrepp så blir det tidigast i höst.
Pratades det något om att ev. gratis touch-up eller handlar ett uppföljande ingrepp om att betala "fullpris"?
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Toobyy

24 Feb 2019, 10:02

Pratades det något om att ev. gratis touch-up eller handlar ett uppföljande ingrepp om att betala "fullpris"?
[/quote]

Det kunde han inte säga i dagsläget så får hoppas man får någon form av rabatt om jag gör ett till ingrepp i höst.
Klippte bort dom slitna topparna av det transplanterade håret, håret lockar sig inte lika mycket nu men vi får se när det blir längre igen om det blir samma visa.
mrke

04 Feb 2020, 13:50

Hej Toobyy!

Har läst igenom tråden och följt din resa. Dock så är bildlänkarna inte längre fungerande. Har du möjlighet att slänga upp bilderna på nytt?
Kanske inte alla men iallafall före/efter så vi som inte följde tråden live kan få se resultatet :)

Tack!
kermit

04 Feb 2020, 19:40

Kul att du fick sånt bra resultat och jag förstår helt din känsla, jag gjorde ju en där med men är inte lika nöjd, ingen skugga so far på kliniken då du uppenbart har fått bra resultat så är det tydligt att det är väldigt individuellt. Jag va hyffsat nöjd i ca 10-12mån då jag tyckte att det ändå blev för tunt trots 2200grafts men nu börjar det bli riktigt glest igen och antar att det är hår avfallet som fortsätter, trodde dock inte det transplanterade skulle ta stryk då det inte skulle vara så känsligt men i guess it was. Har inte varit tillbaka för återbesök då jag är osäker, vad ska man göra liksom, plocka 2000 till som om 2 år ramlat av...sorry för trådkapningen :roll:
Toobyy

28 Feb 2020, 20:35

mrke wrote:
04 Feb 2020, 13:50
Hej Toobyy!

Har läst igenom tråden och följt din resa. Dock så är bildlänkarna inte längre fungerande. Har du möjlighet att slänga upp bilderna på nytt?
Kanske inte alla men iallafall före/efter så vi som inte följde tråden live kan få se resultatet :)

Tack!
Självklart kan jag lägga upp det. Fixar det i dagarna =)

Jag var faktiskt hos Ilter i veckan på en konsultation då jag vill sänka vikarna ca 1 cm. Han tyckte att 500-600 grafts skulle räcka. När jag lägger upp bilderna så tänkte jag även måla på var den nya hårlinjen ska gå så kan ni få se.

kermit wrote:
04 Feb 2020, 19:40
Kul att du fick sånt bra resultat och jag förstår helt din känsla, jag gjorde ju en där med men är inte lika nöjd, ingen skugga so far på kliniken då du uppenbart har fått bra resultat så är det tydligt att det är väldigt individuellt. Jag va hyffsat nöjd i ca 10-12mån då jag tyckte att det ändå blev för tunt trots 2200grafts men nu börjar det bli riktigt glest igen och antar att det är hår avfallet som fortsätter, trodde dock inte det transplanterade skulle ta stryk då det inte skulle vara så känsligt men i guess it was. Har inte varit tillbaka för återbesök då jag är osäker, vad ska man göra liksom, plocka 2000 till som om 2 år ramlat av...sorry för trådkapningen :roll:
Ingen fara för min del att du skriver i tråden om din situation. Vad tråkigt att höra alltså... Det här med håravfall suger verkligen, hur pass tunt har det blivit då?
kermit

29 Feb 2020, 16:41

Ja det är jäkla skit!
Det har väl krypit upp lite men det sämsta är ju ändå att det blir så tunt så man lär putsa med fibrer eller liknande och då ser man ju hur det borde vara.
Jag har funderat på detta med 2200 grafts. Är det verkligen fullt möjligt att göra det, man vet ju liksom inte om man fått dom antalen man betalar för. Plockar man ut 1 grafts i sekunden eller? Om hela op tar ca 10 tim och allt ska tillbaka låter ju väldigt stressigt
Toobyy

06 Mar 2020, 18:30

kermit wrote:
29 Feb 2020, 16:41
Ja det är jäkla skit!
Det har väl krypit upp lite men det sämsta är ju ändå att det blir så tunt så man lär putsa med fibrer eller liknande och då ser man ju hur det borde vara.
Jag har funderat på detta med 2200 grafts. Är det verkligen fullt möjligt att göra det, man vet ju liksom inte om man fått dom antalen man betalar för. Plockar man ut 1 grafts i sekunden eller? Om hela op tar ca 10 tim och allt ska tillbaka låter ju väldigt stressigt
Ok men då är du inte hel flintis än iaf om jag förstått det rätt? Då finns det ännu tid att kriga emot!
Jag har inte räknat graftsen exakt från min operation men gissar att det är omkring det jag betalade för.
Last edited by Toobyy on 06 Mar 2020, 19:19, edited 1 time in total.
Toobyy

06 Mar 2020, 18:51

Här är bilder på mitt hår som efterfrågat:

Precis kommit hem efter operation:
2018-02-19
Image

Ett år senare:
2019-02-19
Image

Två år senare:
2020-02-28
Image

Jag var på konsultation hos Ilter för ca en vecka sen och har nu bokat in ett andra ingrepp 24/3.. Ritade upp hårlinjen här så ni kan få se vad som är tänkt. Dr Ilter sa 500-600 grafts skulle räcka.

Image

Illustration/jömförelse:
Image
online photo sharing sites
Skriv inlägg