Närmsta ställe att göra en utförlig donor-analys?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Närmsta ställe att göra en utförlig donor-analys?

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Acephale87

03 Nov 2019, 18:57

Hej, letar efter en klinik som erbjuder konsultationer/donor-analys utöver standard "okulär besiktning". Finns det i Sverige? Om inte - vart är närmsta land/klinik att bege sig till?
whyatt

03 Nov 2019, 19:16

Bra fråga! Jag vet inte hur pass omfattande information du kommer få här i Sverige. Kanske är den fullgod, kanske inte...men vet du själv vad du vill ha?
Enklast är ju så klart att inte behöva åka jorden runt på jakt efter svar, så sätt ihop en lista på vad du vill få veta, och maila till de svenska du får mest positiv feeling för?

Frågeförslag
- Ungefärligt donor supply inkl. fingervisning gällande din 1-2-3-4 graftsfördelning
- Hårkaraktär, diameter, hudton etc
- Trolig håravfallsutveckling

Jag vet att t.ex. belgarna generellt sett är bra på detta (mikrokamera, formulär m.m).
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårboll

04 Nov 2019, 16:13

Acephale87 wrote:
03 Nov 2019, 18:57
Hej, letar efter en klinik som erbjuder konsultationer/donor-analys utöver standard "okulär besiktning". Finns det i Sverige? Om inte - vart är närmsta land/klinik att bege sig till?
Får man fråga varför och vad tanken är?
Acephale87

05 Nov 2019, 11:23

Tanken är att få en så realistiskt bedömning som möjligt, och om jag är en lämplig kandidat för ht överhuvudtaget (tror jag har svag donor). Jag har tidigare bara skickat foton/onlinekonsultationer, men tycker inte att det ger så mycket. Ska boka in konsultation på en klinik i närheten och se ifall en live konsultation kan ge mer kött på benen..
Hårboll

05 Nov 2019, 15:14

Acephale87 wrote:
05 Nov 2019, 11:23
Tanken är att få en så realistiskt bedömning som möjligt, och om jag är en lämplig kandidat för ht överhuvudtaget (tror jag har svag donor). Jag har tidigare bara skickat foton/onlinekonsultationer, men tycker inte att det ger så mycket. Ska boka in konsultation på en klinik i närheten och se ifall en live konsultation kan ge mer kött på benen..
Tycker det låter onödigt att exempelvis åka utomlands enbart för att få en gedigen analys av donor.

Jag tänker att om du vänder dig till en namnkunnig klinik, dvs en klinik som har bra rykte, historik, är långsiktig och mån om sitt rykte så borde de göra en tillräckligt bra analys av donor; först en visa skype eller video/bilder, sedan en extra på plats (förstås) innan själva operationen för att fastställa hur många grafts som faktiskt går att ta. Om det råder stor stora tvivel på om du överhuvudtaget har några grafts alls (eller nämnvärd mängd) så kanske de avråder redan innan du åker till kliniken.
Skriv inlägg