Skrämmande HT-fall med lyckad utgång

Skrämmande HT-fall med lyckad utgång

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
mrke

11 Feb 2020, 14:23

Hej,

Snubblade över följande tråd på ett internationellt forum:

https://www.hairrestorationnetwork.com/ ... xperience/

Patientens första HT genomfördes i Turkiet där komplikationer uppstod pga bedövningen och utfallet hade kunnat bli än mer allvarligt än det blev (som tur var).
Han fick alltså för mycket bedövning vilket ledde till kollaps samt extrema obehag under ett par dagar. Att sedan denna HT blev allt annat än lyckad är ett annat ämne.

Nu till ämnet. Hur vanligt är det att detta inträffar? Att kliniken inte har koll på bedövning och att detta leder till livsfara för patienten? Jag som relativt ny inom denna sport har inte läst om något sådant tidigare (puh). Efter att ha läst Whyatts råd att själv skapa sig en förståelse/kunskap inom HT samt olika kliniker så förstår jag ju att detta är en risk när man går till "på-hörnet-kliniken-i-turkiet" och något man bör ta hänsyn till när man gör sitt val av klinik. Har dock inte läst eller hört något om kliniken som detta inträffade på förut men kan garanterat avskriva denna från min lista av kliniker jag skulle sätta min fot i.

Finns även en Youtube-film ihopsatt för detta case för den som tycker det är mer bekvämt än att läsa trådar på utrikiska.

Lyckligtvis så räddades denna HT-patient av Dr. Maras på HDC på Cypern. Modigt att ändå lägga sig på britsen igen efter en sådan tidigare upplevelse.

Har någon någonsin utfört HT utan bedövning? Det hade varit något :uzi: :helpsos:
Skriv inlägg