Hur gör ni??

Hur gör ni??

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
Rixx

27 May 2019, 15:04

Hej, lite dålig aktivitet på tjejsidan av forumet.. I Sverige verkar det inte vara så stora forum som i USA och Australien där man vill dryfta saken...

Jag undrar hur ni andra med androgent hår avfall gör för att dölja det? Jag har tunt i benan och på skalpen så att det lyser igenom...
Jag har provat..
Toppik och fully och booster n blend alla ser smutsiga ut i hårbotten....
Derma match.. svårt att få jämt och blir lite flagigt....
Färgat torrschampo got2, föll av som stora färgflagor bara man skakade på huvudet..absolut det sämsta.. :D
Bapstis däremot funkar lite bättre...

Hur gör ni andra tjejer?
whyatt

29 May 2019, 09:04

Rixx, välkommen hit.
Det stämmer - vi behöver fler passionerade tjejer som är beredda att lägga tid och kraft på ämnet!

Baptiste är bra, gillar också L&S färgade torrschampo som finns på typ Åhlens. Alla former av kosmetiska håravfallsdöljare kan se bra ut för de flesta tunnhåriga, i synnerhet om man är diffust tunnhårig (te.x. en klassisk s.k. ludwig-bena), men vägen till det perfekta resultatet kan ibland kräva en hel del trail and error. Experimenterande mao. Dra över en bild eller två till mig på mail om du vill ha mer konkreta tips och idéer.

The Savin Scale:
Image
Denna serie beskriver det totala förloppet ganska väl, dock skall man veta att det utvecklingen absolute inte behöver gå hela vägen utan att många stannar någonstans "in between".

Jag hade varit försiktig med hårfärgning och andra produkter som är kända för att vara mindre skonsamma.

Att sätta ihop ett anti-håravfallsprogram är fullt möjligt men komplext då håravfall av denna typen ofta behöver hanteras från olika vinklar. Hur ser te.x. ditt d3 värde ut? PCOS-tendenser? Järn? Ferritin? Får du i dig rejält med bra mineraler? Sömnkvalité? Matallergier? Sköldkörtel?

Hårlaser, PRP och hårtransplantation är några tekniker som finns för att ta sig ur befintlig hårsits.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i juli
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Rixx

31 May 2019, 10:29

Hej! Jag har en diagnos från läkare, androgenetic alopecia. Blodprover finfina med höga kärnvärden trots vego sedan 25 år tillbaka.
Har provat PRP men ..,nä det funkade inte.
Nu får jag nog försöka spara på det jag har och har gått in i fasen dölja.

Jag maila dig gärna bilder ( jag lyckades inte få in den i inlägget).

Det ör ändå anmärkningsvärt att håravfallssystrar är av en helt annan kaliber i USA än i Norden... har dom inte hittat hit än?

Mvh Rixx
Rixx

31 May 2019, 10:33

...fast jag vet inte hur man skickar bilder😂
Hårboll

04 Jun 2019, 14:55

Om du använder datorn; klicka på bifogat och add files.

Har en tjejkompis som fått Spironolakton utskrivet för håravfall. Kan vara värt att kika på som tjej.
Skriv inlägg