APPARAT: "Hårlaserkeps" 650nm / 5mW / 272 diodrar

APPARAT: "Hårlaserkeps" 650nm / 5mW / 272 diodrar

NYHET - Bromsa håravfall och motverka tunt hår - här listar vi de produkter som verkar mest lovande!
whyatt

23 Aug 2019, 12:39

Image

Hårlaser (LLLT) är liten av en outsider som hyllas av vissa, dissas av andra. Personligen är jag en believer, men jag är inte beredd att på något sätt glorifiera potentialen. Vi pratar helt enkelt om en ganska så vettig (uppskattningsvis) terapiform som är enkel att göra till en rutin och därtill relativt billig att implementera i sitt program.

Det kryllar nuförtiden av apparater som levererar laserljus på ~650nm våglängden (ungefär), 5mW per diod. Så vilken skall man välja? Det beror lite på.
Via europeiska sajter får man betala ungefär 7-10 papp för en hårlaserkeps med över 250 diodrar, köper man själv via te.x. Ebay eller Aliexpress, pratar vi ungefär 5-6 tusen.

Jag kan inte rekommendera något specifik produkt (förutom Overmachograndes LLLT-hjälmar) då det säkert finns ett och annat mindre lämpligt bygge därute, men sök på: LLLT laser cap och se vad ni hittar. Det viktiga är att får 650-670nm, 3-4 dgr/vecka, 10-20 minuter per pass och med tillräcklig total uteffekt (iaf 200*5mW diodrar för en hel skalp).

Kör man med dermastamp/roller uppstår frågan, synergi eller krock? Jag vet inte. Troligtvis kan man överstimulera om man blandar för mycket på en gång..men jag vet helt enkelt inte.

Se upp för de rätt dyra, designade hjälmarna som ofta erbjuder betydligt sämre total output och som då innebär ökad behandlingstid bortom rimlighet. Och därtill de allt för billiga, fäjk-laser mojängerna som inte innehåller äkta, separata laserkällor.

Har du hittat en LLLT-apparat som du vill diskutera? Posta länken i tråden så kör vi! :afro:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
whyatt

10 Nov 2019, 15:18

Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg