Läs mig först: Lookgood Anti-Hair Loss Toolkit?

Läs mig först: Lookgood Anti-Hair Loss Toolkit?

NYHET - Bromsa håravfall och motverka tunt hår - här listar vi de produkter som verkar mest lovande!
Locked
whyatt

08 Aug 2019, 14:56

Välkomna! 🙂

Denna forumsdel fungerar som en ”topplista” över de tekniker, behandlingar, produkter, tjänster etc, som Lookgood finner mest intressanta och som vi tror kan hjälpa att stärka hjässans hårsäckar och bromsa flera olika typer av håravfall, men med fokus på s.k. genetisk tunnhårighet, hos både män, kvinnor och ev. övriga.

Vad som ej återfinns i denna forumsdel är rena och skära håravfallsnyheter, för att finna denna typ av information rekommenderar vi de övriga kategorierna här på brädan.

Målet med Lookgood Anti-Hair Loss Toolkit är som sagt till för att besvara en väldigt vanlig och viktig fråga, nämligen ”Vad kan jag göra åt mitt håravfall?”.

Viktigt att påpeka är att vi inte vet. Vi kan helt enkelt inte veta vad som kommer att fungera för just dig då håravfall hänger ihop med många olika faktorer där inflammation, fibros, blodflöde, näringsbrist, muskulatur, benväxt och hormoner är några av de mer välkända. Därtill spelar dina egna individuella förutsättningar utöver ovan nämnda faktorer in, te.x.ålder, håravfallsstatus, gener, livsstil, ekonomi, motivation etc – men vad vi kan säga är att toolkitet syftar till att underlätta för dig att designa ditt alldeles egna, robusta, hårsäcksboostande superprogram!

Istället för att flooda också denna del av forumet med massor av hårprodukter och tjänster från höger till vänster, väljer vi istället att fokusera på kvalité. Allt som kommer upp är backat av åtminstone lovande potential, men ofta ännu mer i form av patenterade ingredienser, skapligt relaterade studier, anekdoter av det seriösare slaget m.m.

Hur designar jag mitt program då?
Vi rekommenderar (helt utan medicinsk kompetens) att Du alltid rådgör med din läkare INNAN du påbörjar något. Därtill är du givetvis själv helt och hållet ansvarig för vad du gör och vi är, helt oansvariga (lol). Med denna fantastiskt legalt klockrena ansvarsfriskrivning kan vi nu försöka besvara ovan ställda fråga genom att exemplifiera hur ett väl sammansatt program kan se ut, i instegsskedet:

– Laserhjälm 650nm, 3 ggr per vecka á 20-30 minuter
– Dermastamp (DS), 1mm, en gång per vecka
– Daglig applikation (1-2 ggr) av hårbottenserum (ej på DS-dagen)
– Dagligt intag av 2-3 st kosttillskott
– Daglig massage av hjässan, 10-20 minuter, 2 ggr per dag
– Hårvårdsrutin bestående av hårfrämjande schampo & balsam alt. hemmagjort alternativ
– Hårmask över natten, 3-5 ggr per vecka
- Tåååååålamod

Gällande exakt vilka produkter som rekommenderas så specificerar vi flera olika tänkbara kandidater. Denna informationen uppdateras också löpande i takt med nya produktsläpp och när ny info rättfärdigar uppgradering.

Är detta gratis? Är ni ärliga? Säljer ni inget?
För att ytterligare försäkra dig om att våra intention är goda och att TOOLKITET är spunnet ur välvilja och altruism, har vi valt att inte ta in sponsorer eller att sälja något själva...men OM du vill stödja det arbete vi gör här på brädan så vänligen överväg inköp av kosttillskott m.m. via amerikanska iherb.com och använd gärna då vår rabattkod som är RIK584 så får också vi några kronor i rabatt när vi handlar där 🙂 Obs! De har oftast bra DHL-frakt men farbror staten kommer att inkräva 25% import moms + cirka någon hundring i hanteringsavgift.

Vive la résistance! ^_^
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Locked