TOPIKALT: System 4 Bio Botanical Serum

TOPIKALT: System 4 Bio Botanical Serum

NYHET - Bromsa håravfall och motverka tunt hår - här listar vi de produkter som verkar mest lovande!
whyatt

07 Nov 2019, 09:08

Intressant "hårlotion" med anti-dandruff ingrediensen Piroctone Olamine, anti-clogged-follicles ingrediensen Salicylic Acid samt framförallt ett helt smörgåsbord av (på pappret) potenta anti-hair loss molekyler såsom Arctium Lappa, Rosmarinus och nässla.

Jag kör nu själv denna produkt, "så ofta jag kommer ihåg" - brukar bli alltifrån 2-10 appliceringar i veckan. Jag "behandlar" inte något specifik område utan ser till att hela hjässans hårbotten, inkl. sidor och nacke, får sig en rejäl omgång. Passar samtidigt på att ge några minuter intensiv massage...och sen får produkten sitta i tills nästa dusch. Vilket alltid är timmar bort, eller t.o.m. ett dygn i vissa fall.
Innehåll: Aqua, Alcohol Denat., Cetrimonium Chloride, Menthol, Panthenol, Piroctone Olamine, Salicylic Acid, Melaleuca Alternifolia Leaf Oil, Glycerin, Betula Alba Leaf Extract, Arctium Lappa Root Extract, Equisetum Arvense Extract, Urtica Dioica Leaf Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Nasturtium Officinale Leaf/Stem Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Propylene Glycol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Tocopheryl Acetate, Sorbitol, Aesculus Hippocastanum Extract, Retinyl Palmitate, Linseed Acid, Helianthus Annuus Seed Oil, Tocopherol.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
brentz

09 Nov 2019, 01:25

Intressant! tack för tipset.

Till en fråga bara, tänkte köpa ett serum nu och du har rekommenderat 3 st, vilket av dem ska jag välja? =)

The Ordinary Hair Serum
System 4 Bio Botanical Serum
Dr. ForHair Folligen Tonic
whyatt

09 Nov 2019, 10:44

Anytime bro :dance:

Well, de kompletterar varandra rätt väl men om jag måste at gun point hosta ur mig något så tordes väl valet falla på The Ordinary's vätske-elixir.
Enkel att få tag på, skapligt pris (rekommenderar att hålla lite koll nu till stundande black friday och hamstra, kommer troligtvis kosta runt 200 sek/st på flera ställen).

På egen risk:
Om du vill maxa effekten så överväg att väva in dermastamp i behandlingsrutinen, men högst troligt är väl att mer av den kemiska sörjan hamnar i blodomloppet och sen vet bara gud vad bieffekterna blir :yellow: :innocent:
brentz

10 Nov 2019, 12:22

Tack för svar broder, det blir dock:
Sim Sensitive System 4 Bio Serum 500ml

Hittade på baresso för 239 kr för halv liter flaska, riktigt bra pris ju! =)
whyatt

10 Nov 2019, 14:05

Oki, det är ju inte fel heller. Jag hade nog spetsat varje "dos" (i efterhand) med t.ex. några droppar rosmarin eller liknande :partydance:
Behöver inte kosta några jättepengar.
Skriv inlägg