16 år och tappar hår... - Page 8

16 år och tappar hår...

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Foreveralone

02 Jun 2019, 02:45

Tjena! tänkte att det var dags att uppdatera denna tråden efter ett par års frånvaro.
Jag är i dagsläget 24år gammal och har dragits med håravfall sedan 15-16 års ålder.
Under dessa år har jag testat en hel del, som ni kan läsa i denna tråd. Det som jag använt mig av under längst tid är preparatet minoxidil.

Jag avslutade min kur med minoxidil i april (2019) efter att ha använt mig av detta sedan mars 2012 mer eller mindre (om jag minns rätt). Har jag fått mer hår av detta? svar nej.
Har det hjälpt mig att behålla mitt hår? ja kanske, det får tiden utvisa. Håravfallet har inte avstannat i varje fall, även om jag kanske lyckats bromsa det något.

Hur ser statusen ut på mitt hår idag då? vikarna har fortsatt tunnats ut. Hjässan har även den tunnats ut, vilket inte syns så mycket om jag väljer att ha långt hår. Men det syns något då jag har håret snaggat/rakat.

Att börja tappa hår såpass tidigt har varit REJÄLT TUFFT. Jag är fortfarande relativt ung om jag får säga det själv. Jag börjar väl infinna mig i situationen mer för varje dag som går.

I början av maj detta år tog jag dock det största beslutet någonsin rent hårmässigt. Jag beslutade mig för att helt enkelt raka av skiten. Jag håller fortfarande på att vänja mig vid min nya look, men på något sätt känns det ändå befriande.

Jag skulle ljuga om jag sa att håravfallet inte påverkar mig alls. Men det känns ändå som jag har kunnat släppa det lite. Och förmodligen kommer jag inte påverkas av det alls lika mycket i framtiden.

Här kommer förmodligen den sista bilden från min sida på detta forum. Ha det gött alla medlemmar och låt inte håravfallet stoppa er från att må bra!
Image
nya_afishwish

03 Jun 2019, 11:19

Roligt att du fortfarande är vid liv!

Lite svårt att avgöra håret på bilderna eftersom det är så kortklippt.

Jag är lite äldre än dig men kan helt identifiera mig i din situation då jag också började tappa hår rejält vid 16-17 års åldern. Däremot har jag gått en annan bana och gjort HT m.m.

Bra att du börjar släppa dina tankar kring håravfallet - antagligen det klokaste man kan göra, att inte låta det genomsyra ens liv.
Skriv inlägg