Det faller av!

Det faller av!

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Derma

05 Apr 2019, 23:20

Hej! Har varit inne här och läst en del för att hitta information vad jag kan göra för att ’begräna’ Mitt håravfall! Jag är 30 år och har tappat hår ganska länge nu och börjar bli riktigt tunt på hjässan! Har förr använt minoxidil i vikarna men kändes så bökigt så är inte så motiverad att börja med det igen! har sedan 2 veckor tillbaka börjat köra med dermaroller (0,5mm) och 6-7g msm (3 morgon, 3 kväll).
Det känns helt okej och har fått in rutin nu, men det känns som jag tappar mer hår? Är detta vanligt i början eller gör jag fel? Jag kör inte jättehårt men tillräckligt för att det ska ’kittla’ i hårbotten. Kan detta orsaka shredding då jag chockar hårsäckarna men att det kanske vänjer sig?

Har länge funderat på HT, har råd osv men vill prova naturella metoder :)

Med vänlig hälsning, a
whyatt

08 Apr 2019, 10:04

Hej och välkommen till brädan :)
Det låter klokt då det är monumentalt relevant att känna vilket resultat som är realistiskt att uppnå. Både för psyket och plånboken.

Det är inte osannolikt att en viss shedding kan förekomma. Hur ofta rollar du? Har du fått några tydliga instruktioner från någon som VET hur det skall gå till? Man rollar ju verkligen inte varje dag.

Sevärt för dig:

Jag förstår din HT-önskan. Inget annat kommer i närheten - om patienten och kliniken är rätt för varandra vill säga..så spring inte in i ett ingrepp hux flux!!!

De naturliga metoderna kan på sin höjd, i skrivande stund, kraftiga bromsa befintligt håravfall och i undantagsfall ge substantiell återväxt (om de utförs rigoröst), men det sistnämnda är sällsynt. Jag tror visserligen det finns mycket potential inom detta område, men samtidigt är det som sagt så oerhört mycket enklare att förlänga aktiviteten hos en icke avstängd hårsäck än att försöka aktivera de som stämplat ut.

Det finns en rad intressanta produkter och tekniker. Inom kort kommer Lookgoods super-duper-ultra-power-anti-håravfallsguide att publiceras på forumet, 100% free of charge, så då blir det åka av! Stay tuned :-D
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i maj
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Skriv inlägg