Började med finasterid i september 2019, tappar nu mer hår

Började med finasterid i september 2019, tappar nu mer hår

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Glx20

20 Mar 2020, 18:53

Hej allihopa

Har länge kollat o läst inlägg här men bestämmde mig att skapa konto nu :) , har en fråga bara, jag var på semester i turkiet sommaren 2019, köpte hem lite proscar från apoteket som jag började använda n0n månad efter jag återvände, i sep tror jag, jag har tagit en fjärdedel konstant sen dess, har glömt ibland oxå o inte tagit de samma tid, vet inte om de påverkar. Problemet är att jag började efter en tid tappa jättemycket o tappar fortfarande mkt när jag shapoorerar håret o torkar me vitt handuk efteråt så jag ser. Känns som om jag är mer tunnhårig o högre vikar än innan jag började, när kmr jag sluta tappa och få upp bättre hår? Man blir nojjig. Tacksam för svar
Glx20

21 Mar 2020, 17:08

Ingen?
whyatt

22 Mar 2020, 13:43

Välkommen hit :dance:

Läkarnas rekommendation kring bruk av finasterid mot genetiskt håravfall är att regelbundet ta substansen, 1mg per dag. Så försök håll dig till detta så gott du kan, om du nu vill knapra den öht.

Det förekommer att man över året "sheddar" extra mkt hår, lite då och då. Kanske är du inne i en sådan cykel även om det mest troliga är att du upplever det som många upplever som påbörjar finasterid, en viss initial "hårförlust" pga att svaga hårsäckar instrueras att släppa sitt strå och "ladda batterierna", för att längre fram producera starkare hår.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Glx20

26 Mar 2020, 16:30

Jag har ett recept på 1mg finasterid accord, ska jag hoppa till de eller funkar proscar delad i 4 lika bra?
Skriv inlägg