Micropigmentering vilken klinik?

Micropigmentering vilken klinik?

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
kazuya

31 Dec 2019, 18:39

Hej
Jag behöver hjälp med att välja en bra klinik som utför SMP behandlingar. Helst i Stockholm.
Någon som kanske har gjort en och vill guida mig lite?

När jag var 21 gjorde jag ett lite mindre FUE ingrepp på mina vikar. Allt blev jättebra, och de små ärren på bakhuvudet täcktes av hår.
Nu är jag 28 och har blivit tunnare över hela hjässan samt lite på bakhuvudet. Och om jag rakar mitt huvud på 0.1 mm så ser man de små ärren!

Iochmed detta, känner jag att en SMP är den enda lösningen i mitt fall. Både prisvärt och snyggt (om man går för den naturella looken imo)

Så är det någon som har erfarenhet av denna behandling?

Otroligt tacksam för svar!
whyatt

01 Jan 2020, 11:47

Välkommen hit!

Okey, gott att höra att du är nöjd med ditt FUE-ingrepp.

Mikro-pigmentering, SMP eller trikopigmentering (finns fler benämningar) erbjuder en viss möjlighet att dölja också ärrvävnad - men du behöver definitivt en expert och absolut inte gå till en random klinik som lite då och då "tatuerar" hår.

Tyvärr är pigmenterningsscenen i Sverige än så länge i sin linda och det är egentligen bara, så vitt jag vet, HISHAIR i Göteborg (Saman) som har hållit på, konsekvent, år efter år. Detta betyder inte att han är den ende (HISHAIR har ju en ganska nyöppnad klinik i Stockholm också), men jag hade nog i dina skor vänt mig dit och bollat ditt case, maila över bilder etc. Du skall absolut inte springa in i ett ingrepp, utan lägg tid på research!

Vad du te.x. vill veta är te.x. och oavsett vilken klinik du väljer,
- Hur policyn ser ut om ärrvävnaden inte tar emot färgen,
- Vad som gäller om ärrvävnaden får färgen att efter ett tag bete sig onormalt
- Hur länge resultatet tros hålla

Flertalet hårtransplantationskliniker i Europa har nu under några år betat av rätt så många STRIP/FUE-donors just beträffande SMP/pigmentering.
Om du själv har tips på kliniker i Stockholm så posta gärna dem så tar vi oss en titt - det är ju alltid kul att lära känna nya duktiga aktörer.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Micpic

03 Jan 2020, 15:43

Som jag förstår det så jobbar Sam inte kvar på His hair, utan det är en Robert som har hand om alla behandlingar. Tycker det ser bra ut på instagram där de visar upp sina resultat!
whyatt

04 Jan 2020, 12:39

Å fan, där ser man! Bra info. Vet du om han öppnat eget eller lämnat branschen?

En klinik måste alltid bedömas utifrån färska referenser.

Gällande Sam så har jag sett flertalet väl genomförda jobb samt under åren hört/läst positiv feedback från flera olika forumsmedlemmar, detta kan jag inte säga om Robert, som jag helt enkelt vet alldeles för lite om. Det är högst troligt att Sam har fört över mycket av sin erfarenhet och sina skills till den som tagit över kliniken, men jag kan alltså inte yttra mig öht i frågan.

Med det sagt så ser fram emot att få ta del av den här Roberts resultat.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
kazuya

10 Jan 2020, 08:30

Tjena alla

Tacksam för svaren!!

Otroligt tråkigt att Sam inte jobbar kvar, tycker feedbacken och det allmänna snacket om honom verkade bra. Kände ett förtroende för Sam.

Hishair-Robert vet jag ingenting om. Har varit i kontakt med honom och ska boka en konsultation. Skulle dock vilja ha lite mer kött på benen. Typ hans tidigare smp-utförandet och dylikt.

Tack
Skriv inlägg