Min hårhistoria.

Min hårhistoria.

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Hejsansvejsan

01 Oct 2020, 21:10

Tjena.

Vintern 2015 började jag märka rejält att jag tappa hår, började då med minoxidil, stort misstag att enbart köra med det.

Såhär såg jag ut när jag började med minoxidil i slutet på 2015
Image

Och såhär ser jag ut i mars detta året med enbart minoxidil.
Nu började jag med finasteride 1mg/dag
Image

Denna bilden är tagen nu i augusti med efter att ha kört finasteride 1mg/dag sen mars och minoxidil 1gång/dag.
Jag tycker jag ser en förbättring sen i mars.
Ja kan säga att jag inte ser någon förbättring fram på hårlinjen. Därav har jag inte lagt upp nån bilder på det.
Image

Jag har varit på konsultation på new hair clinic i Lund och fått information om att det behövs 1500 grafts för 50000:-

Jag har även varit på konsultation på Nordic Hair Clinic och fått information om att det behövs 3000 grafts för 53000:- här ingår också 3 prp-behandlingar.

Kan tillägga att jag kommer fylla i hårlinjen där fram också.
whyatt

05 Oct 2020, 15:12

Hej och välkommen hit! :dance:

Du har svarat väl på din utökade behandling, den saken är klar.
Du har inte funderat över att blanda in dermaneedling?

För att helt och hållet täcka kronan tätt, inkl. överlappning in i kringliggande områden, krävs mer än 1500 st grafts, samtidigt vill man kanske inte alltid gå "all in" och bomba med grafts vid första ingreppet. Kandidatens framtida håravfall, donordjup och donorkaraktär måste vägas in - har du fått några siffror angående dessa parametrar?

Generellt gällande hårkirurgi och prislapp, så kan man inte jämföra dem rakt av. Det är inte så det fungerar. En billig klinik är billig för att den inte kan gå runt genom att vara dyr. Ungefär. Missförstå mig rätt, en dyr klinik är per automatik är inte alltid bättre...te.x. kan ett billigare land förklara ett billigare pris, ibland är det tekniker som gör allt istället för en kirurg etc...så gör din research och fortbilda dig löpande.

PRP är spännande, men sist jag gjorde en round check bland vad de svenska aktörerna kunde erbjuda, så blev jag inte direkt imponerad. Kanske har det förändrats sen dess. Kanske inte.

Hur lyder din ålder?
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hejsansvejsan

11 Oct 2020, 08:09

whyatt wrote:
05 Oct 2020, 15:12
Hej och välkommen hit! :dance:

Du har svarat väl på din utökade behandling, den saken är klar.
Du har inte funderat över att blanda in dermaneedling?

För att helt och hållet täcka kronan tätt, inkl. överlappning in i kringliggande områden, krävs mer än 1500 st grafts, samtidigt vill man kanske inte alltid gå "all in" och bomba med grafts vid första ingreppet. Kandidatens framtida håravfall, donordjup och donorkaraktär måste vägas in - har du fått några siffror angående dessa parametrar?

Generellt gällande hårkirurgi och prislapp, så kan man inte jämföra dem rakt av. Det är inte så det fungerar. En billig klinik är billig för att den inte kan gå runt genom att vara dyr. Ungefär. Missförstå mig rätt, en dyr klinik är per automatik är inte alltid bättre...te.x. kan ett billigare land förklara ett billigare pris, ibland är det tekniker som gör allt istället för en kirurg etc...så gör din research och fortbilda dig löpande.

PRP är spännande, men sist jag gjorde en round check bland vad de svenska aktörerna kunde erbjuda, så blev jag inte direkt imponerad. Kanske har det förändrats sen dess. Kanske inte.

Hur lyder din ålder?
Hej och tack!

Jo har funderat på dermaneedling men är fördelarna verkligen så stora, känner mig inte övertygad riktigt.

Har tyvärr inte siffror ang. donorområdet, vi pratade inte om det. Har för mig han på new hair clinic sa att det var bra med hår där.

Framtida håravfall om man ska kolla på hur min far ser ut så är tomt på kronan, vikar och sen tunnt uppe på resten av huvet.
Ska man kolla på min mors sida så är det värre, vissa har blivit flint i 20-årsåldern.

På Nordic Hair så är det nog tekniker som gör det.

Jag är 36 år.
Skriv inlägg